CoolClub pro IT odborníky

Google a YouTube bojují proti dezinformacím o klimatu a zakazují reklamy, které je šíří

22.10.2021

Společnost Google chce zastavit ty reklamy na videích YouTube a jiném obsahu, které popírají změnu klimatu. Chce také zakázat reklamy propagující tato tvrzení. Zákaz se bude týkat reklam, jehož obsah je v rozporu s vědeckým konsensem ohledně existence a příčin změny klimatu, a jeho zpeněžování. 

 

Novinky

 

Tvůrci na platformě YouTube nebudou moci získávat příjmy z reklamy za obsah, který popírá změnu klimatu. Zpráva americké neziskové organizace Avaaz, která podporuje aktivismus, obvinila YouTube, že prostřednictvím těchto videí podporuje dezinformační obsah o klimatu.


Fadi Quran, který vede dezinformační projekt Avaaz, prozradil rozhovoru s BBC, že by to "mohlo zvrátit ekonomiku popírání klimatu".

Tento krok společnosti Google je prvním krokem, který má odradit ty, kdo chtějí vydělávat na popírání a bagatelizování skutečné hrozby na sociálních sítích. Vytváření emotivního obsahu, který se mýlí v otázce změny klimatu, zvyšuje zobrazení, lajky, a tedy i peníze prostřednictvím reklamy.

Kritici však požadují, aby se sociální sítě zabývaly dezinformacemi o změně klimatu stejně – a se stejnou vážností – jako nepravdivými informacemi o pandemii. To by zahrnovalo zavedení označení pro nepravdivé informace a vyřazení videí a obsahu, které zavádějí ohledně změny klimatu, z algoritmů stránek – aby nebyly uživatelům navrhovány.



Připravila: Natalie Brzobohata