CoolClub pro IT odborníky

5 příkladů inspirujícího Employer Brandingu: Vede Google, Apple a Starbucks

29.11.2021

Podle studie společnosti Beamery 59 % zaměstnavatelů považuje Employer Branding za klíčovou součástí celkové HR strategie. A je to tak, pokud chcete udržet krok s konkurencí, nezbývá vám nic jiného než investovat do jeho budování. Inspirovat se můžete i u 5 gigantů, kteří vypilovali svou značku k dokonalosti.

 

HRstack

 

Google

Google se již 6 letech po sobě umisťuje na první příčce žebříčku Fortune v soutěži o nejlepšího zaměstnavatele. Není se čemu divit – zaměstnanci si užívají benefity v podobě občerstvení a posilovny na pracovišti, bezplatného stříhání vlasů, masáží či kurzů vaření. Osobitu značku zaměstnavatele však tvoří více než tyto lákavé odměny.

Google dbá nato, aby své zaměstnance vzdělával a poskytoval jim dost času a prostoru, aby se rozvíjeli i jako lidské bytosti. A na základě této iniciativy jim nabízí 20 % pracovní doby, kterou mohou věnovat projektu podle vlastního výběru. I díky tomu Google přitahuje špičkové talenty, kteří na sobě chtějí pracovat po pracovní i osobní stránce. 

Přestože mnoho společností nemůže Googlu konkurovat v zaměstnaneckých benefitech, hlavní lekce je taková: Dejte svým zaměstnancům šanci růst a dbejte na optimální work-life balanc. U Googlu tohle funguje. A 2 miliony uchazečů každý rok slouží jako skvělý důkaz.

 

 

Apple

Legendu následuje další legenda, a to v podobě Applu. Tato kalifornská značka k sobě přitahuje úžasné talenty od nepaměti. Motto „Think Different“ dokonale ilustruje stávající zaměstnance – lidi, kteří jsou kreativní, inovativní a nebojí se riskovat se svými nápady.

Obrovské snahy svých lidí si Apple váží, a proto je náležitě odměňuje štědrým platem, ale také vynikajícími benefity. A co jiného by to mohlo být než právě slevy na produkty a služby Apple: každé 3 roky dostanou pracovníci slevu 250 $ na nový iPad nebo 500 $ na iMac. 

Není to ale jen o materiálních bonusech. Apple myslí také na rodinu. Maminky si mohou vzít až 4 týdny placené dovolené před porodem a také 14 týdnů po porodu, což je v USA vysoký nadstandard.

Aby toho nebylo málo, tak společnost pravidelně pořádá „beer bash“ – akce pro zaměstnance s občerstvením a celebritami. Řekněte sami, kdo by nechtěl pracovat pro Apple?

 

General Electric

Vynikajícím Employer Brandingem se může pochlubit i General Electric – jedna z nejstarších elektrárenských společností na světě, která vsadila na sílu internetu a sociálních platforem. Cílem bylo ukázat lidem, že i tato průmyslová společnost s dlouhou tradicí dokáže být moderní, inovativní a přitahovat vhodné kandidáty.

General Electric spustila rozsáhlou mediální kampaň, která zahrnovala reklamu s názvem: „What if we treated great female scientists like they were stars?“ Hlavní roli hraje vědkyně Millie Dressehaus, která byla průkopnicí nanotechnologií.

General Electric se ve videu snaží poukázat na to, jak velký potenciál mají ženy na průmyslové scéně – a proto si dala za cíl do roku 2020 zaměstnat až 20 000 žen na technických pozicích. Celá kampaň sklidila obrovský úspěch a udělala z General Electric místo, kde mají ženy šanci k splnění svých kariérních snů. 

 

 

Starbucks

Sílu sociálních sítích využila také společnost Starbucks, která patří k celosvětově slavným a uznávaným značkám. Na platformách pravidelně sdílí příspěvky na propagaci firemní kultury a snaží se zapojit jak své stávající zaměstnance, tak fanoušky jednotlivých stránek.

Kirsti Stubbs-Coleman, manažerka náborového marketingového programu Starbucks, to vysvětlila takto: „Nastupující pracovní generace využívá sociální média k průzkumu volných míst, hodnocení společností a doporučování zaměstnavatelů. Pokud tam nejste, potenciálních uchazečů se chopí někdo jiný“.

Speciálně pro své uchazeče vytvořil Starbucks účty na Instagramu a Twitteru, kde s nimi aktivně komunikuje – má dokonce svůj vlastní hashtag (#sbuxjobschat).

To ale není všechno. Starbucks také využívá platformy pro prezentování firemní kultury, úspěchů svých zaměstnanců nebo největších zaměstnaneckých benefitů: třeba bezplatné školné (online bakalářský program na Univerzitě Arizona). A jak se zdá, aktivní propagace firmy na sociálních sítích funguje dokonale.

 

Salesforce

Na závěr se podíváme na strategii společnosti Salesforce, která vyvíjí platformu CRM (Customer Relationship Management). Její hodnota za poslední desetiletí astronomicky vzrostla, a svým rozpočtem dokonce konkuruje dalším ikonám Tech scény, jako je Apple či Amazon. Úspěch můžeme přičíst i jejímu Employer Brandingu, který je založen na myšlence rodiny alias „Ohana“.  

Salesforce oslovuje své zaměstnance jako „Ohana“, což je havajské slovo pro rodinu (je to rovněž odkaz na Disney klasiku Lilo & Stich). Důležitou součástí aktivit Salesforce je pořádání pravidelných rodinných akcí, kde zaměstnanci mohou přijít se svým partnerem a dětmi. 

Není divu, že si tato přátelská atmosféra vysloužila potlesk ostatních. V roce 2020 byla Salesforce jmenována v časopise Fortune jako jedno z nejlepších pracovišť pro mileniály.

Podle statistik až 92 % zaměstnanců Salesforce říká, že pracují v příjemném a šťastném prostředí, a 80 % z nich je hrdých na to, že jsou součástí Salesforce.

 

 

Připravila: Petra Pruden