Club

AI snížila Pinterestu o 88% nahlášený obsah způsobující újmu

Pojem „umělá inteligence“ vyvolává představy o vzdálené budoucnosti. Tato technologie je však již všudypřítomná a na místech, která si možná neuvědomujete.

 

Magazín

 

Vezměte Pinterest, vizuální vyhledávací platformu, kde lidé objevují a ukládají nápady. Společnost intenzivně investuje do umělé inteligence, často způsoby, které by pro běžného uživatele nemusely být zřejmé.

 

Definovat problém

"Neustále experimentujeme s aplikacemi, které si lidé dnes dokážou představit," říká Vijay Narayanan, ředitel společnosti Discovery and Content. Existují projekty umělé inteligence zaměřené na věci jako jsou automobily s vlastním pohonem, ale existuje také každodenně přístupná umělá inteligence, která lidem nyní pomáhá žít lépe.

Aby se vyvinula každodenní a přístupná AI, Pinterest se řídí jednoduchým, ale často ignorovaným pravidlem: Předtím, než cokoli jiného, ​​definujte svůj problém. Nevyvíjejte technologii pouze kvůli vývoji technologie. Místo toho je třeba vyvinout technologii s cílem a takovou, která podporuje vaše hlavní poslání.

 

 

Jako s neuronovými sítěmi

Funkce jako návrhy receptů založené na stravě nebo návrhy domácích dekorů pro konkrétní vkus uživatele jsou k dispozici díky hlubokému učení (podmnožina umělé inteligence a strojového učení, která využívá neuronové sítě k napodobení mozku k rychlejší analýze dat a trénování počítačových modelů). Pochopením záměru, který stojí za jednoduchým vyhledáváním, modely hloubkového učení Pinterestu poskytují vysoce personalizované výsledky.

A uživatelé internetu oceňují přizpůsobení - 80 procent z nich s větší pravděpodobností uskuteční nákup, pokud je zkušenost personalizována. Použitím umělé inteligence k analýze dat přizpůsobí Pinterest výsledky vyhledávání pro každého ze svých stovek milionů uživatelů. To je velký důvod, proč se Pinterest považuje za datovou a AI společnost, jak tvrdí Vanja Josifovski, hlavní technologický ředitel.

 

Objevování záměru uživatele

V září dosáhl Pinterest 250 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Spoluzakladatel Evan Sharp nedávno řekl, že zatímco uživatelé tráví čas v jiných oblíbených aplikacích, používají to, co objevují na Pinterestu. Pinterest musel vyřešit problém objevování. Když uživatel zadá vyhledávací dotaz, z čehož téměř 75 procent tvoří tři nebo méně slov, co vlastně hledá? Na začátku nemusí být jasná odpověď, ale hluboká zkušenost s vyhledáváním toto pomůže navrhnout.

Jedním ze způsobů, jak Pinterest činí doporučení relevantním, je prostřednictvím neuronové sítě s názvem PinSage, která byla vyvinuta částečně pomocí hlubokých výukových rámců TensorFlow a PyTorch na Amazon Web Services (AWS). Model hlubokého učení umisťuje každý obrázek podle tématu do jednoho obrovského grafu jiných obrázků.

Graf tvoří tři miliardy obrázků, neboli uzlů. Spojuje je 18 miliard linek. Výsledkem je podrobný kontext každého obrázku, který umožňuje Pinterestu doporučit tematicky podobné obrázky. Spíše než lineární seznam výsledků obdrží uživatel podrobný průvodce, co by mohl například na víkend naplánovat.

 

 

Amazon Rekognition

Úsilí personalizace Pinterestu o hluboké učení využívá ke zlepšení více než jen vyhledávací dotazy uživatelů. Učí se také z toho, co uživatelé zachytí pomocí fotoaparátů svých telefonů. Fotografie jablka vrátí výsledky pro související recepty na jídla, jako je koláč nebo jablečný mošt. Fotografie dvojice běžeckých bot bude mít za následek související boty a dokonce i atletické oblečení, které s nimi bude stylově ladit, a které bude možné zakoupit.

Když uživatel vyfotí předmět objektivem, model hlubokého učení jej rozdělí na objekty, barvy a vizuální vzory. Poté tyto informace použije k vytvoření návrhů, které mohou být buď vizuálně podobné, tematicky podobné, nebo obojí. Model se s každým vyhledáváním zlepšuje, protože dostává zpětnou vazbu o tom, jaké návrhy uživatelé sledovali a které ignorovali.

Pinterest také používá Amazon Rekognition, AI službu pro rozpoznávání a analýzu obrázků, jako součást svého mnohostranného přístupu, který poskytuje důvěryhodnou platformu pro všechny uživatele. Rekognition automaticky filtruje obsah, který porušuje zásady, což umožňuje Pinterestu zaměřit se na oblasti, které jsou základem jeho poslání zlepšovat objevování.

 

Investice do každodenního života

Pinterest nemá problém přilákat nové uživatele. A více uživatelů znamená více příležitostí (a poptávky) pro personalizaci a diverzifikaci ve vyhledávání. Tento nárůst spojený s úsilím o umělou inteligenci, které vydělává na šíři dat, která shromažďuje od svých uživatelů, znamená, že Pinterest za poslední dva roky ztrojnásobil svou kapacitu pro ukládání dat.

Používání cloud computingu namísto serverů umožňuje společnosti Pinterest rychle škálovat své úsilí v oblasti umělé inteligence pomocí vysoce výkonné výpočetní kapacity, což umožňuje technikům experimentovat s novými funkcemi, jako je Shop the Look, který vybírá produkt v obraze. Toto zaměření na každodenní přístupnou umělou inteligenci znamená více nových funkcí inspirujících uživatele a více příležitostí k objevování. Jedná se o skutečné krmivo pro představivost.

 

 

Pinterest a technika identifikace nevhodného obsahu

Konkrétně, Pinterest říká, že používá techniky strojového učení k identifikaci a skrytí obsahu, který zobrazuje, racionalizuje nebo podporuje sebepoškozování. Pinterest má samozřejmě k dispozici robustní sadu nástrojů AI. Společnost tvrdí, že dosáhla 88% snížení počtu zpráv o poškození zdraví ze strany uživatelů a že je nyní schopna tento obsah odstranit třikrát rychleji.

Kromě toho bylo z platformy odstraněno přes 4 600 vyhledávacích dotazů a frází souvisejících se sebepoškozováním, a odkazy na bezplatnou a důvěrnou podporu z odborných zdrojů se nyní zobrazují výrazněji členům, kteří hledají tato klíčová slova. Lidé, kteří vykazují známky úzkosti, nyní vidí zdroje přímo ve svých tabulích (tj. na domovských obrazovkách). Podle Pinterestu byl vyvinut pokyn od externích odborníků na emoční zdraví na Lifeline Lifeline Prevention, Vibrant Emotional Health a Samaritans.

 

Interaktivní praktiky

Pinterest take rozšířil interaktivní praktiky emocionální pohody a cvičení, které zavedla v USA prostřednictvím své aplikace pro iOS začátkem tohoto roku, kdy dříve se aktivity objevily pouze tehdy, když někdo hledal něco, co by naznačovalo smutek nebo depresi, jako je "úleva od stresu" nebo "smutné uvozovky". Aby se tyto praktiky časově shodovaly s rozšířenou dostupností aktivit, získaly nový vzhled a nové ilustrace a animace, které zpříjemní zážitek ještě více.

Pinterest je místo, kde lidé hledají inspiraci, ale není to tak snadné, když se cítíte v depresi nebo zoufalství. Různé zdroje a aktivity Pinterestu pomáhají lidem s tím, jak se cítí, a zlepšují kvalitu inspirace, kterou najdou na Pinterestu.

 

 

Připravil: Radek Svoboda