CoolClub pro IT odborníky

Netflix má do konce roku v plánu dvě zásadní novinky: reklamy a poplatky za sdílení účtu

25.05.2022

Netflix ztrácí statisíce předplatitelů. Pohrává si proto s myšlenkou zavedení dvou zásadních změn, které by mu pomohly odrazit se ode dna. Jedná se o levnější předplatné s reklamami a zavedení poplatku za sdílení účtu. Společnost chce tímto krokem dohnat ostatní streamovací služby s cenově dostupnějšími tarify.

 

Novinky

 

Netflix se zavedení reklam velmi bránil. Minulý měsíc se ale Reed Hastings, jeden z generálních ředitelů společnosti, nechal slyšet, že na základě neúspěšných finančních výsledků za uplynulé čtvrtletí, mají v plánu tvorbu levnějšího předplatného, které bude právě obsahovat zmíněné reklamy.

Tuto informaci potvrdil i interní e-mail zaměstnancům, který získali zpravodajci z deníku The New York Times. Z něj vyplynulo, že kromě předplatného je v plánu i zavedení poplatků za sdílení hesel mimo domácnost. To vše v posledních třech měsících letošního roku.

Více než 222 milionů domácností má placené předplatné, avšak přes 100 milionů domácností sleduje Netflix přes cizí účet, aniž by za přístup platily. Cílem společností není snaha toto sdílení zrušit, ale zavést navýšení předplatného.

Zatím není jasné, o jakou částku se bude jednat. Nicméně vzhledem k tomu, že se akcie Netflixu za poslední měsíc propadly o více než 50 %, společnost doufá, že tyto dvě novinky pomohou zvýšit její příjmy.

 

 

Připravila: Kristýna Nováková