CoolPeople jako speaker na konferenci #LiSummit2020
V polovině září se konala jedna z největších a nejoblíbenějších oborových konferencí #LiSummit2020. Jak už název napovídá, konference se zabývá profesní sítí LinkedIn, kterou využívá spousta z nás. Protože se CoolPeople v této oblasti stalo jedním z předních inovátorů, dostalo pozvání se v roli speakera podělit o svou strategii s ostatními.
CoolNovinky
Na konferenci se 14. 9. 2020 do areálu branického pivovaru v roli přednášejícího vydal CMO CoolPeople Vilém Terich, který ve své marketingové strategii věnuje právě síti LinkedIn velký prostor. „Ve svém oboru patříme mezi jedničku na trhu a profilujeme se na cílovou skupinu, která je na LinkedIn početně zastoupená. Díky našim inovacím a nově nastaveným procesům jsme dokázali zvýšit svou efektivitu a viditelnost,“ vysvětluje Terich.
„Nejenže nám to funguje a baví nás to, zároveň poměrně rychle vidíme, že jsme o trochu napřed před konkurencí, která od nás procesy často přebírá. Pro nás to znamená velice dobrý feedback o tom, že máme správné a funkční postupy. Například v poslední době zmiňovaný Employer branding jsme dělali jako jedni z prvních a ukázali ostatním, jak na to. Na sociálních sítích jsme velmi aktivní a dokážeme správně využít jejich potencionál. Přináší nám to ovoce v podobě nového profitu, to je naším primárním cílem,“ dodává Vilém Terich.
Co dokáže aktivita
Právě pod Terichovým vedením se společnost zařadila mezi 16 nejlepších firemních profilů a se svým hashtagem #coolpeople patří mezi deset nejpoužívanějších “Li” hastagů v ČR. „Každý profil, ať už na webu, v tisku, v televizi nebo na sociálních sítích, o nás něco vypovídá,“ popisuje Terich. „Pokud máme špatnou prezentaci a jsme v tomto směru pasivní, nikdo se na nás v dnešní digitální době neobrátí. Tužky a papíry jsou dávno mimo hru, a to je potřeba si včas uvědomit. I nekompletní či špatně udělaný profil na LinkedIn může odradit vaši potencionální cílovku. Pokud to děláte dobře a víte jak na to, máte naopak velkou šanci uspět.“
Patero úspěchu
Podle průzkumů je LinkedIn největší profesní sítí na světě, má více než 690 milionů členů ve více než 200 zemích, jen v ČR je na ní přes 1,5 milionu uživatelů. Umět se na této síti pohybovat tak pro uživatele znamená velkou výhodu. Jako všude jinde – i zde platí, že je potřeba se neustále vzdělávat a sledovat trendy. Jsou však aktivity, které platí za konstantně přínosné. Základní patero úspěchu odkrývá Vilém Terich, podle něhož je důležité:
- Mít správně a kompletně vyplněný profil. Maximálně využít potencionál.
- Být aktivní a budovat si osobní brand pomocí engagementu (sdílení, like), tvorba vlastního obsahu (psaní článků), spojitostí s brandem (jasná identita).
- Budovat si základnu connections (relevantní spojení).
- Sledovat trendy, novinky, konkurenci, nabyté znalosti zpětně využívat. Spolupracovat s odborníkem v rámci společnosti nebo externě.
- Umět správně rozeznat a odlišit trolls, haters od odborných komentářů.
Stále něco zlepšovat
Vilém Terich na konferenci hovořil o tom, jak se na jedné z největších sociálních sítí pohybovat, jak z ní vytěžit maximum a zvyšovat díky ní obrat. Podělil se také o tipy z oblasti IT recruitmentu. Sám má vyzkoušené nástroje, které zde fungují, a aktuálně teď nový formát - inzeráty s nabídkou IT projektů ve videoformátu - chystá spustit. „Aktuálně připravujeme nový formát nabídek/inzerátů na pozice, které obsazujeme. Zatím jsme na začátku, nechte se tedy překvapit :-). Bude to ale stát za to,“ doplňuje tajemně Terich.
Učit se a nebát se
Konference #LiSummit2020 každoročně sdílí novinky a strategie sítě LinkedIn, mezi speakery se objevují zvučná jména společností a osobností, které na LinkedInu dosáhli určitého úspěchu. Pro CoolPeople to byla jedna z možností, jak se o své zkušenosti podělit „naživo“, a zároveň spoustu inspirace načerpat. „Věříme, že se nám naše inovativní postupy vyplatí a budeme moci zase mít co sdílet a čím inspirovat,“ říká Vilém Terich a odhaluje svůj recept: „Nejen v mém oboru je důležité být stále v obraze, a přicházet s inovacemi. Vyplatí se sledovat vývoj trhu, data, konkurenci a vše, co pomůže plnit dané cíle. Osobně svůj čas věnuji i sebevzdělávání a testování nových nástrojů. Hodně věcí lze dnes již automatizovat, mám možnost se tak soustředit na více věcí najednou a čas je minimální překážkou. Jsem rád, že se v dnešní době dá bez problémů posouvat a vzdělávat online,” uzavírá Terich.
Připravila: Alena Čálková
Foto: LiSummit2020