CoolClub pro IT odborníky

Instagram přichází s další novinkou, již brzy otestuje nový formát fotografií

17.08.2022

Po nevydařeném pokusu o nový design chystá Instagram testing nového formátu fotografií, které bude možné uploadovat v ultra vysokém formátu 9:16. Jak řekl Mark Zuckerberg, fotografie jsou i přes rostoucí oblíbenost videí stále důležitou součástí Instagramu. A už nadále nemají být upozaděné.

 

Novinky

 

Instagram se chce zaměřovat na full-screen obsah. Snažil se o to už v polovině června, kdy spustil testování nového vzhledu. Otevřením aplikace na uživatele ale vyskočila full-screen “For you page“, která leckoho znejistěla, neboť mu připomněla jinou sociální síť – TikTok.

Přestože se už v tuto chvíli objevovaly pochyby, funkce byla nasazena do aplikace plošně všem uživatelů. Tam se ale moc dlouho neohřála. Instagram totiž téměř okamžitě zaplavila vlna všeobecné kritiky, takže se celý proces zresetoval.

I přes nedávný kontroverzní redesign, je stále záměrem Instagramu soustředit se na full-screen a zároveň dát důraz na fotky, a tak přichází s novinkou v podobě ultra vysokých fotografií, které by měly odpovídat full-screen formátu reelsů.

Oznámil to na konci minulého týdne generální ředitel Adam Mosseri během jeho týdenního pořadu Ask Me Anything, kde potvrdil, že testing nové featury začne za jeden či dva týdny a půjde o snímky ve formátu 9:16. 

 

"Vysoká" byla doposud jen videa

Doposud bylo na Instagramu možné totiž vidět pouze vysoká videa, ale ne fotky. Rozhodli se tedy nedělat rozdíly a přistupovat k obojímu stejně. Nově místo stávajícího poměru stran 4:5 podpoří štíhlejší a vyšší vzhled fotografií, kterými vyplní celou obrazovku při scrollování hlavního kanálu. Mělo tomu tak být i v nezdařeném redesignu aplikace, což se ale nepodařilo a fotky se zobrazovaly nešikovně v rámečku. 

Aby vyšel tentokrát Instagram vstříc všem uživatelům, nebude tuto featuru zavádět plošně. Z interních statistik totiž vyšlo najevo, že přepracovaný design se některým lidem nelíbil natolik, že začali používat aplikaci méně často.

Boj o pozornost uživatelů sociálních sítí nabírá nevídaných obrátek, čím dalším ještě dokáží překvapit?

 

Připravila: Petra Sauerová