CoolClub pro IT odborníky

Facebook dobývá svět businessu novou VR aplikací: Nabízí schůzky ve virtuální realitě

07.09.2021

Pandemie většinu z nás přesunula z kanceláří do pohodlí domova a s tím i naše schůzky. Spousta lidí zjistila, že do práce nemusí nutně každý den, že lze dobře fungovat i na remote. Toho chce využít i Facebook, který se pustil do nového projektu. Spouští aplikaci, díky níž mohou uživatelé s pomocí speciálních brýlí pořádat schůzky ve virtuálním prostoru. Má umět navodit pocit, jako byste s ostatními seděli přímo u konferenčního stolu.

 

Novinky

 

Facebook, provozovatel největší sociální sítě na světě, se snaží dobývat i svět virtuální a rozšířené reality, investuje také na poli hradware. Má také vlastní speciální VR brýle Oculus. Společnost koupila několik firem zabývajících se vývojem počítačových VR her a nyní představuje svůj nový projekt. Tím je aplikace Horizon Workrooms, jenž má umožnit videokonferenční setkávání ve virtuálním prostoru, a posunout toto poněkud mezerové médium za hranice zábavního využití.

Workrooms umožňuje až 16 uživatelům VR headsetů setkávat se ve virtuální konferenční místnosti, přičemž každého z nich zastupuje přizpůsobitelný kreslený avatar. Aplikace pojme až 50 účastníků jedné schůzky, ostatní se mohou připojit jako videohovořící, kteří se objeví na ploché obrazovce připomínající mřížku uvnitř virtuální zasedací místnosti.

Hlavní účastníci mohou využívat gestikulace, i ústa avatarů se během hovoru pohybují jako živá. Součástí konferenční místnosti je také virtuální tabule, která umožňuje sdílet obrázky nebo vytvářet prezentace. Účastníci přitom mohou společně psát na jednu tabuli a nahlížet do stejných dokumentů. 

 

 

Aplikace využívá řadu technologií a triků, abyste se cítili tak osobně, jak to jen jde, když vás ve virtuálním prostoru zastupuje animovaná aproximace vás samotných.

Uživatelé tzv. hlavní soupravy mohou prostřednictvím doprovodné desktopové aplikace sledovat obrazovku svého skutečného počítače ve VR. A Workrooms využívá kombinaci sledování rukou a prostorového zvuku – který zohledňuje akustiku místnosti a způsobuje, že zvuky vypadají, jako by přicházely z určitých směrů - aby uživatelé mohli vzájemně komunikovat způsobem, který napodobuje skutečný život, s využitím funkce potlačení zvuku, která eliminuje hluk v pozadí. 

 

 

Aplikace je dostupná uživatelům "facebookovských" brýlí na virtuální realitu Quest 2, jejich cena se v ČR  pohybuje okolo 11 tisíc korun. 

 


Připravila: Natalie Brzobohatá

Foto: about.facebook.com