CoolClub pro IT odborníky

6 Instagramových trendů pro rok 2020

16.02.2020

Sociální média se neustále mění a vyvíjí, ať už jde o nejnovější funkce jednotlivých platforem nebo nové aktualizace algoritmů. Není proto od věci zůstat v obraze a sledovat aktuální trendy, které jsou předpovězeny na rok 2020. A protože v centru dění je momentálně Instagram, řeč bude zrovna o něm.

 

Magazín

 

Ať už jste fanoušek Instagramu, influencer nebo CEO firmy, trendy na rok 2020 vám jistě pomohou udržet lepší přehled a pružněji reagovat na aktuální dynamiku této platformy. Vzhledem k rostoucímu počtu aktivních uživatelů má Instagram velký potenciál předběhnout Facebook a stát se nejpoužívanější sociální platformou současnosti – tyto trendy mohou být začátkem.

 

Na úvod pár statistik

Instagram si v posledním roce nejen dokázal udržet svou uživatelskou základnu, ale dokonce ji nepatrně zvýšil. Instagram v roce 2018 dosáhl 1 miliardy aktivních uživatelů měsíčně a nyní je nejrychleji rostoucí sociální sítí s 5% růstem za čtvrtletí – to z Instagramu dělá aktuálně třetí nejpopulárnější platformu hned po YouTube a Facebooku.

Co se týče času stráveném na této platformě, největší konkurencí je v tomto případě Facebook, na kterém uživatelé v průměru stráví asi 58 minut denně. U Instagramu je to zatím 53 minut denně. Nicméně v kombinaci s denními statistikami přihlášení se předpokládá, že popularita Instagramu bude dále vzrůstat a spolu s tím i průměrný čas, který na něm jednotliví uživatelé stráví.

 

Aktuální trendy Instagramu pro tento rok

  1. IGTV se dostane do centra pozornosti

Když se poprvé spustila funkce IGTV, nebylo úplně jasné, jak ji správně používat a v čem je její hlavní přínos. Po několika změnách a aktualizacích se však IGTV dostala do popředí instagramových novinek a začala nabírat velký význam. Tato funkce se nachází na navigační stránce Prozkoumat a po jejím rozkliknutí budete mít možnost najít populární videa v souladu s tím, jaké stránky a uživatele sledujete. V opačném případě máte možnost svůj vlastní videoobsah jednoduše sdílet. A zatímco se v rámci IGTV zobrazovaly veškerá videa pouze na výšku, aktuálně IGTV zaregistrovala změnu. V současné době tvůrci přidali možnost nahrávání videoobsahu na šířku, což autorům umožňuje natáčet a sdílet videa ještě snadněji.

 

 

  1. Originální „stories“ přitáhnou ještě více diváků

Možnost přidání vlastního příběhu vznikla v roce 2016. O tři roky později se ze „stories“ stal trend, který denně přiláká ke shlédnutí přibližně 500 milionů uživatelů. A jak to tak vypadá, tato statistika bude ještě růst. Příběhy jsou vynikajícím nástrojem propagace a také skvělou funkcí pro oslovení velkého publika. „Stories“ se dají využít jak pro osobní, tak firemní profil a následně je snadno propojit i s Facebookovým účtem pro ještě větší dosah. A co víc, Instagram nabízí mnoho originálních funkcí, pomocí kterých svůj obsah hezky oživíte – od přidání hudby, hashtagů, samolepek a mnohem více. Díky tomu se stává publikovaný obsah mnohem zábavnější a kreativnější.

 

  1. Instagramové nákupy pofrčí i letos

Instagram je sice primárně sociální platformou, nicméně se čím dál více stává místem, kde prodeje a nákupy běží o sto šest. Instagram obsahuje tolik nákupních funkcí, že se pro firmy a nové influencery může stát stálým zdrojem příjmů. A pokud si více než 130 milionů uživatelů za měsíc zobrazí jednotlivé prodejní příspěvky, pak se jedná o spolehlivý důkaz, že si Instagram jako nákupní platforma vede více než dobře. Nákupy jsou navíc velmi snadné – jedno kliknutí vás přesměruje na danou webovou stránku, druhé na platební možnosti a třetí na potvrzení platby. Trendem pro rok 2020 se proto určitě stává instagramová funkce nákupu/prodeje.

 

 

  1. Interaktivní obsah bude klíčem k úspěchu

Hlavním účelem, za kterým vznikl Instagram, je zejména zábava a odreagování. Není proto divu, že jeho tvůrci přidávají stále další funkce, které mají za úkol zabavit a udržet uživatelovu pozornost. Jedním z účinných triků jsou nástroje pro tvorbu interaktivního obsahu, jež jsou v roce 2020 nesmírně populární.

Interaktivní obsah se vytváří velmi jednoduše, a to přímo ve výše zmíněných „stories“. Na vybranou fotografii lze přidávat různé prvky, které příspěvek výrazným způsobem oživí. Řeč je například o kvízech, anketách či otázkách, na které mohou další uživatelé okamžitě reagovat a více se tak zapojit do aktuálního dění. Z Instagramu je zkrátka bitevní pole, kde každý bojuje o pozornost a počet lajků. V tomto roce to nebude jinak, a proto se z interaktivního obsahu stává klíčová část propagace.

 

  1. Role mikro influencerů bude růst

Žijeme v době, ve které může být influencerem úplně každý. To platí zvlášť na Instagramu, kde pod mnoha posty najdeme hashtag spolupráce. A nemusí jít o žádné velké hvězdy se sta tisíci followery – do popředí se naopak dostávají takzvaní mikro influenceři, kteří mají pouze několik tisíc sledujících.

Investice do spolupráce s mikro influencery se firmám skutečně vyplatí – jednak je levnější než placené reklamní kampaně a jednak má překvapivě dobré výsledky, protože sledující těchto mikro influencerů jsou zpravidla mnohem více zapojení. Tyto malé spolupráce jsou na Instagramu navíc tak známé, že o nich můžeme s jistotou říct, že se jedná o letošní trend.

 

  1. Uživatelé IG si budou vytvářet své vlastní AR efekty

Rozšířená realita (AR) není na Instagramu žádná novinka. Mnoho uživatelů této platformy si už stačili vyzkoušet vtipné psí uši, věnec z havajských květin a nebo originální make-up. Nejen, že jsou tyto nástroje čím dál používanější, ale jejich možnosti se dnes výrazně rozšiřují – AR efekt si totiž můžete vytvořit i vy sami.

Toto vše je možné skrze aplikaci Spark AR, která umožňuje jednotlivcům i firmám vytvořit si vlastní AR filtr a následně jej skrze knihovnu ve „stories“ zpřístupnit dalším uživatelům. Není divu, že právě firmy společně s influencery vidí tento nástroj jako skvělou příležitost, jak zaujmout a propagovat značku či produkt naprosto originálním způsobem.

 


Připravila: Petra Pruden