Představte si, že jdete do banky a místo živého člověka vás osloví chatbot. Nejen tak ledajaký, ale s vizuální podobou. Opravdu se nejedná o sci-fi, nýbrž o realitu ve Slovenské spořitelně.
Novinky
Hned po vstupu do Slovenské spořitelny klienty přivítá Vesna – první 3D holografická bankéřka sídlící v boxu vysokém přibližně jako člověk. Díky umělé inteligenci dokáže zodpovědět jakékoliv dotazy a ušetřit tak čas pracovníkům pobočky. Kromě toho funguje i v online prostoru na webových stránkách banky.
Za způsobem, jakým bankéřka vypadá, jak se chová či jaká je řeč jejího těla, stojí rozsáhlý průzkum mezi tisícovkami Slováků a Slovenek doplněný o desítky osobních setkání s psychology. Během nich respondenty napojili na neurovědecký přístroj, který zaznamenával spontánní mozkovou aktivitu.
V průběhu jim ukazovali různé varianty podob, aby našli tu, na kterou by lidé reagovali nejlépe. Výsledkem je černovlasá žena s mírně většíma očima ve věku kolem 35 let.
V současné době odpovídá na dotazy týkající se účtů, platebních karet, investic, úvěrů a elektronického bankovnictví George. Cílem je postupně pokrýt všechna finanční témata, která klienty zajímají. Vesna však nemá nahradit lidské zaměstnance, ale naopak pomoci s běžnou agendou a umožnit jim věnovat více kvalitního času osobnímu poradenství.
Připravila: Kristýna Nováková
Foto: Slovenská spořitelna