5 HR akcí v roce 2021, které byste neměli minout
Rádi se vzděláváte, navštěvujete HR akce a na kvalitní networking nedáte dopustit? Máme pro vás připravených hned 5 tipů na oblíbené HR festivaly a konference, které vás zabaví a zaměstnají po celý rok 2021. Program je pestrý, témata zajímavá a není nouze ani o inspirující řečníky. Pojďte si přečíst, jakých HR událostí se letos můžete zúčastnit.
„Jen fungujeme, ale přestáváme žít.“ O syndromu vyhoření s psycholožkou PhDr. Hanou Pucherovou
Syndrom vyhoření podle průzkumu Psychiatrické kliniky 1. lékařské fakulty UK pociťuje asi 34 % dotázaných. Přichází plíživě, ale než se nadějete, jste lapeni v síti frustrace, vyčerpání, ale také fyzických bolestí. Kdo je k syndromu vyhoření nejvíce náchylný? A jak se chovat, abychom se s ním vůbec nepotkali? To nám v rozhovoru prozradí psycholožka PhDr. Hana Pucherová.
5 trendů na síť LinkedIn v roce 2021: Jak z ní vytěžit maximum?
Nové nástroje, jako jsou například LinkedIn stories, anebo funkce, které nechají vaši společnost zazářit široko daleko. Přečtěte si o trendech na LinkedIn roku 2021, které pomohou se zviditelněním i samotným užíváním. S Vilémem Terichem, CMO společnosti CoolPeople o 5 trendech, které musíte znát.
„Šéfe, pokud je tento úkol nová priorita, co z těch ostatních mám odložit?” O kouzlu time managementu s Jiřím Benediktem
Stanovit si priority, být produktivní a vykřesat ze svého času to nejlepší – to je kouzlo time managementu, po kterém všichni tolik touží. Jak si ho podmanit? A existují hacky, jak vyzrát nad prokrastinací? O své osobní rady, tipy a postřehy se podělí Jiří Benedikt, lektor time managementu a odborník na Design thinking a digitální dovednosti.
Jak dát zaměstnanci negativní feedback? V klidu a bezbolestně. Víme, jak na to
Zaměstnanci, kteří získají negativní zpětnou vazbu, jsou o 20 % angažovanější než ti, kteří nedostali žádnou. Přitom ale platí, že „pozvání na kobereček“ spíše děsí nejen zaměstnance, ale i manažery samotné. Studie však ukazují, že negativní feedback může mít velmi dobrý výsledek - pokud je předán správně. Jak sdělovat negativní zpětnou vazbu bez výčitek svědomí?
Jak řešit problémy a konflikty v práci? Po vzoru NASA, Kepner-Tregoe metodou
Na 90 % situací reagujeme na základě emocí. Řešení problémů a konfliktů v práci je denním chlebem všech HR manažerů – zvlášť v dnešní koronavirové době. Naštěstí existuje spolehlivá metodika, jak tyto situace zvládat s lehkostí. Řeč je o Kepner-Tregoe metodě, která vám pomůže uchovat si chladnou hlavu i v těch nejvíce krizových situacích. Přečtěte si, jak metoda funguje v praxi a shlédněte video, díky němuž budete vědět, jak na věc.
Předsudky v HR: Jak brání vzniku diverzifikovaného pracovního týmu?
Cílem mnoha firem je mít diverzifikovaný tým. Naplnění cíle však často brání předsudky a stereotypy, které mohou vznikat nejen při náboru, ale také při samotném sourcingu. Co patří mezi nejčastější předsudky v českém prostředí a jak se jim vyhnout? Přečtěte si názory psychologů a HR expertů.
Klíčová pozice, nebo módní výstřelek? Happiness manažer
Práce, o které neslyšíme moc často – Happiness manažer. Za touto, na první pohled záhadnou pozicí, se skrývá více než jen obšťastňování zachmuřelých zaměstnanců. Jaký význam má tato pozice pro společnosti a jaký vliv má na pracovní výkon zaměstnanců?
Zefektivněte HR procesy: 4 aplikace pro mobilní recruitment
O důležitosti mobilního recruitmentu jsme již psali, nyní se rovnou zaměříme na konkrétní šikovné HR aplikace. Ušetří váš čas, udělají přehled v záplavě uchazečů a pozdvihnou váš nábor o stupínek výše. Chcete vědět, jak držet krok s dobou a zároveň být produktivní? Stahujte.
Co odhalily HR statistiky za rok 2020?
Loňský rok se nesl v duchu koronavirových opatření, která se jednoznačně dotkla i sektoru lidských zdrojů. Díky ohlédnutí a konkrétním statistikám teď můžeme zjistit, jaké průlomové změny v HR přinesl. Hledáček zaměříme na mzdy, nábor, poptávku po zaměstnání, fluktuaci a retenci zaměstnanců.
„Něco nám na tom člověku nehraje, ale nevíme co. Psychologická diagnostika to umí rozklíčovat,“ říká firemní psycholožka Martina Havlíková
Jaké psychologické metody použít na pohovoru? A co by firemní psycholožka doporučila firmám, aby jejich zaměstnanci byli šťastnější? Jak zabránit dobrovolné fluktuaci? Na tato témata jsme si povídali s firemní psycholožkou Martinou Havlíkovou. Ví, co dělá zaměstnance šťastnými a jaké psychologické metody odhalí při interview ideálního kandidáta.
Proč využívat mobilní recruitment? Míra konverze je oproti počítačům dvojnásobná
Podle statistik z roku 2019 využívá svůj mobilní telefon k získání zaměstnání 85 % uchazečů. Míra konverze z mobilních zařízení ve srovnání s běžnými počítači a notebooky byla dvojnásobná. Dobře zvládnutý mobilní nábor (od podání žádosti až po nahrávání osobních dokumentů a komunikace s náboráři) tak může být zlatou vstupenkou k získání talentovaných zaměstnanců.
"HR software ušetří personalistům víc jak 50 % práce," říká Ondřej Gryc ze společnosti PINYA
Svět bez papírování, stereotypních úkolů a manuální správy dat? Digitalizace by tyto požadavky mohla jednoduše splnit. Na téma implementace, vývoje a fungování personálního softwaru pro HR pracovníky jsme vyzpovídali odborníka Ondřeje Gryce. Zjistěte, jaké funkce má personální software a proč je na čase opustit tabulky v Excelu.
Předpovídejte budoucnost s prediktivní HR analytikou
Nemusíte mít zrovna křišťálovou kouli na to, abyste mohli předpovídat blízkou budoucnost. Spolehlivě vám na to postačí HR analytika – konkrétně řečeno prediktivní analytika. Díky ní budete přesně vědět, jak zabránit fluktuaci, jak nastavit bonusy nebo jak sestavit schopný pracovní tým. Buďte jeden krok před konkurencí, a objevte kouzlo prediktivní analýzy.
7 inspirací ze světových podniků: Takhle můžete udělat firemní kulturu atraktivnější
Věděli jste, že firemní kultura má velký vliv nejen na produktivitu a angažovanost zaměstnanců, ale také na samotný nábor? Zatímco atraktivní kultura zpravidla přitáhne talentované a kvalifikované uchazeče, špatná kultura se může podepsat na vyšší fluktuaci a nespokojenosti zaměstnanců. To si moc dobře uvědomuje těchto sedm společností, které si daly záležet, aby jejich unikátní firemní kultura byla vidět na míle daleko.
5 HR knih, které zvýší váš profesní kredit
Patříte mezi ty, kteří na sebevzdělávání nedají dopustit? Připravili jsme pro vás 5 tipů na HR knihy, které vás odborně posunou dál. Výběr je určen pro všechny manažery, vedoucí týmů, personalisty i studenty personálního managementu, kteří uvítají nové postřehy, nápady a výzkumy vyhlášených českých odborníků.
Jak poznat lež během interview? Nejlepší taktiky i nejčastější lži uchazečů
Patří pohovory s uchazeči mezi vaše každodenní aktivity? Zapracujte na své schopnosti dělat informovaná rozhodnutí a odhalit lež od pravdy. Připravili jsme pro vás seznam věcí, na které si dát pozor, a také taktiky, jak nachytat uchazeče přímo při činu.
Recruitment trendy v roce 2020: Deskriptiva a co ještě?
Trendy v moderním recruitmentu se za poslední desetiletí výrazně změnily. Tato změna se týkala například zvýšené poptávky po určitých vlastnostech uchazečů, odlišného náborového postupu, ale také očekávání kandidátů ohledně přístupu a employer brandingu zaměstnavatele. Hlavní roli samozřejmě sehrály i technologie, které jsou v centru dění více než kdy dřív. Nezůstaňte pozadu a zjistěte víc o trendech v recruitmentu, které nás tento rok neminou.
5 nejlepších HR podcastů z Česka a zahraničí
Podcasty patří mezi skvělé zdroje inspirace a vzdělání, které si svou oblibu získávají i v České republice. Příkladem je těchto 5 podcastů, jež primárně cílí na HR komunitu personalistů, manažerů a HR business partnerů. Jestli máte prostor a chuť se vzdělávat, tato forma vás bude bavit – o pestrost témat a zajímavé hosty tyto podcasty rozhodně nemají nemají.
Bolavé místo HR: Digitalizace personálních dokumentů
Dokážete si představit svět, ve kterém nemusíte zdlouhavě hledat potřebné papíry, ztrácet čas archivací nebo generováním nových dokumentů? Digitalizace by tento problém mohla vyřešit jednou pro vždy. Podívejte se s námi na zajímavé statistiky a pádné důvody, proč je digitalizace personálních dokumentů důležitější než kdy dřív.
Práce hrou? 5 příkladů gamifikace v HR praxi
O gamifikaci jste už pravděpodobně slyšeli – možná ve spojení se vzděláváním nebo marketingem. Věděli jste ovšem, že herní prvky můžete začlenit i do HR aktivit? Připravili jsme pro vás 5 kreativních způsobů aplikace gamifikace, a to v náboru, onboardingu, školení nebo teambuildingu. Zjistěte, jaké světové společnosti sklízí s touto technikou úspěch.
Budujte Employer Branding, sníží náborové náklady až o 43 %
Z módního slova na základní strategický prvek, který hraje roli v každé společnosti – to je employer brand, jenž se dotýká všech oblastí fungování podniku. Od náboru a firemní kultury až po well-being zaměstnanců a jejich produktivitu. V každém případě je atraktivní employer brand velká konkurenční výhoda, o kterou byste se neměli nechat připravit. Kdo by se měl na rozvíjení Employer Brandingu podílet a proč je to důležité?
„Buďte tam, kde je vaše cílová skupina,“ říká o náboru na sociálních sítích HR specialista Martin Grau
Trendy náboru se neustále mění a do hry se čím dál více dostává i oslovování vhodných uchazečů přes sociální sítě. Své o tom ví specialista na nábor a employer branding, Martin Grau, který v tomto rozhovoru sdílí své tipy a postřehy, jak najít správného kandidáta přes sociální platformy, čemu se raději vyhnout nebo jak na dobrou sebeprezentaci firmy.
Popisek pozice, který přiláká vhodné uchazeče? Víme, jak na to!
Dostali jste za úkol napsat popisek pracovní pozice a nevíte si s tím rady? V tomto článku vám dáme 7 užitečných tipů, díky kterým budete schopni napsat text, který vám pomůže přilákat kvalifikované a nadané uchazeče. Hned na úvod můžeme prozradit, že se na moment budete muset vžít do role copywritera, markeťáka i potenciálních kandidátů.
Jak zkvalitnit online pohovor? Tipy nejen pro HR nováčky
V dnešní době se online pohovor stává standardem, který zavádí čím dál více firem. S tím na však přichází i řada pravidel a doporučení, jak by měl kvalitní online pohovor vypadat a čemu se při něm naopak vyhnout. Připravili jsme pro vás 5 užitečných tipů, jak vypilovat online interview k dokonalosti.
5 způsobů, jak zvýšit angažovanost zaměstnanců na home office
Home office se stává čím dál více aktuálním trendem, který následuje stále více firem. Online prostředí ovšem nemusí vyhovovat všem zaměstnancům – některým z nich může chybět kontakt s kolegy. Důležitou roli tak hraje právě angažovanost, která jim pomůže zůstat ve spojení s kolegy a zároveň udržet jejich produktivitu. Co dělají různé společnosti proto, aby zvýšily angažovanost svých lidí?
Revoluční využití blockchainu v HR. Jak na to?
HR a nové technologie k sobě nepochybně patří. Zrychlují a zefektivňují procesy. Kromě umělé inteligence, virtuální a rozšířené reality se na scéně začíná objevovat i technologie blockchainu. Ta má potenciál zefektivnit a zabezpečit určité interní firemní procesy – nábor zaměstnanců, správu smluv, posílání výplat/mezd a řadu dalších.
6 HR aplikací, které automatizují firemní procesy
Práce personalisty nikdy nekončí – stále probíhají nové nábory, nové pohovory či zaučování a na seznamu je také celá škála administrativních úkolů. Jakýkoliv proces, který lze zautomatizovat, je velké plus. Řešením mohou být i chytré aplikace, které HR pracovníkům šetří čas i práci. Pojďte se podívat na našich 6 tipů.
Češi a job-hopping: Jak to vnímají?
Dynamika a povaha trhu práce se neustále mění. Se střídáním generací se rovněž mění trendy, pohledy na zaměstnanecké benefity nebo formy práce. U Čechů se začíná měnit názor i na takzvaný job-hopping (střídání práce), který se v českém prostředí objevuje čím dál častěji. Z jakých důvodů Češi nejvíce odcházejí a v jakých oborech je nejvyšší míra fluktuace?
I v HR pomáhá umělá inteligence
Umělá inteligence je technologie, která silně začíná formovat dnešní HR svět. Její aplikace pomůže firmě snížit administrativní zátěž, zvýšit produktivitu i spokojenost zaměstnanců. Pojďte si přečíst o 5 praktických formách využití, kde může AI výrazně zlepšit fungování a workflow ve firmě.
LISUMMIT 2020 je za dveřmi a my budeme u toho
Jedna z největších oborových konferencí LISUMMIT 2020 se blíží. Letošní ročník přinese nabitější informace, nová jména, nové tváře, nové přístupy a know-how z HR, recruitment, marketing a sales. Můžete se těšit na neznámější a stěžejní osoby této profesní sociální sítě v ČR a SK, které vystoupí live 14. 9. 2020 v prostorách branického pivovaru. Nebude chybět ani náš CMO Vilém Terich, který se zaměří na klíčová témata employee branding, brand awareness & brand building. Využíváte LinkedIn jako pracovní nástroj a chcete z něj vytěžit maximum? Pak byste neměli chybět.
Jakých benefitů si zaměstnanci cení nejvíce?
Systém zaměstnaneckých benefitů je dnes čím dál tím pestřejší. Nové generace na pracovním trhu přináší změnu hodnot, na které zaměstnavatelé reagují nastolením nových pracovních benefitů. Jaké výhody v práci Češi nejvíce oceňují? A jak se tento seznam liší ve srovnání ze zahraničí?
5 HR trendů současnosti
Za posledních 10 let se nábor a HR management výrazně změnily. Čím dál více je kladen důraz na well-being zaměstnance, transparentnost náboru a proaktivní, personalizovaný přístup HR pracovníků. Pojďte si přečíst o zajímavých HR statistikách a aktuálních trendech, které by neměly uniknout vaší pozornost.
HRstack – váš průvodce ve světě IT recruitmentu
Otevíráme nový projekt HRstack, který bude vzdělávat, rozšiřovat obzory v oblasti IT recruitmentu a ustupovat od zažitých stereotypů. Určen bude především pro odborníky z oboru Human Resources, kteří se rádi vzdělávají, nejen na českém trhu. Přinese aktuální trendy a novinky ve formě článků, rozhovorů, tipů, videí a dalšího zajímavého obsahu.