CoolClub pro IT odborníky

Amazon otevřel své první high-tech kadeřnictví. Na jaké vychytávky láká?

28.04.2021

Gigantický online prodejce udělal překvapivý krok a rozšířil své pole působnosti do kosmetického sektoru, otevřel první kadeřnický salon. Nachází se ve východním Londýně a je vybaven zrcadlem s virtuální realitou, kde si mohou klienti před samotným kosmetickým úkonem vyzkoušet, co jim sluší, aniž by riskovali.

 

Novinky

 

Studio je vybaveno různými technologickými vychytávkami. Kromě virtuálního zrcadla si mohou zákazníci pročítat nahrané časopisy v tabletech nebo si přímo z Amazonu objednat produkty vlasové kosmetiky naskenováním QR kódu.

Největším lákadlem je ale pro zákazníky rozšířená realita. Díky ní si mohou na místě „sestavit“ kompletní požadavky na svůj nový účes a skrz „chytré zrcadlo“ experimentovat s barvami, střihy a různými stylingy. Jakmile si klient bezpečně vybere konečnou podobu účesu, přichází na řadu zkušený kadeřník, aby jej z virtuální reality převedl do té skutečné.

Společnost hi-tech salon navrhla hlavně proto, že chce lidem poskytnout možnost vyzkoušet si některé z nejlepších nových technologií, produkty péče o vlasy a špičkové stylisty. Aktuálně však neplánuje expanzi, high-tech salon bude čistě experimentální počin. Jako první jej otestují zaměstnanci Amazonu, provoz pro veřejnost bude zahájen až v několika následujících týdnech.

Kadeřnictví a beauty služby nejsou jediná oblast, kam Amazon se svými inovacemi expanduje. V Londýně již fungují obchody s názvem Amazon Fresh, kde si zákazníci při vstupu naskenují aplikaci v chytrém telefonu, jejich nákupy jsou detekovány kamerami umístěnými v obchodě a při odchodu je jim nákup naúčtován rovnou z jejich propojeného Amazon účtu.

 

 

Ve Spojených státech Amazon zavedl platební systém, kdy lze ve vybraných supermarketech platit doslova mávnutím ruky. Zákazníci si zaregistrují svůj účet do platformy Amazon Go, naskenují dlaň do biometrické čtečky a mohou snadno platit naskenováním dlaně.

Jestli bude mít high-tech kadeřnický salon u zákazníků oblibu, je zatím ve hvězdách. Pokud se mu ale bude dařit stejně dobře jako dalším inovativním technologiím, je velká šance, že společnost prorazí i v beauty oblasti. Malí živnostníci provozující kosmetické salony mají vůči celém projektu výhrady, mohl by je poškodit. Zatímco museli mít v uplynulém roce zavřeno, Amazon díky online nakupování vydělával. Provozovatelé malých salonů kritizují high-tech salon s tím, že návštěva kadeřnictví není o technologiích, ale o lidské interakci.

 

 

Připravila: Erna Březinová

Foto: Shutterstock; Amazon.com