Sociální sítě spojují miliony lidí po celém světě, tak proč by nemohly spojit také firmy se svými uchazeči? Firemní profil na sociálních platformách je z hlediska HR klíčovým nástrojem pro hiring a budování employer brandu. Správná prezentace na sociálních platformách může přitáhnout nejen správné talenty, ale také udělat z vaší firmy lovebrand.
HRstack
Facebook, Instagram, LinkedIn – tři gigantické sociální sítě, které v Česku osloví osloví miliony uživatelů každý měsíc. V Česku se jedná o nejznámější a nejvíce používané platformy, které jsou ideální nejen pro prezentaci firmy, ale také navázání vztahu s potenciálními uchazeči a budování employer brandu. Jak moc je toto téma pro HR důležité? Přesvědčte se sami.
Co říkají statistiky
- 79 % uchazečů používá při hledání práce sociální platformy (Glassdoor)
- Lidé, kteří hledají práci, považují sociální sítě za více užitečné než inzeráty a další náborové materiály (CareerArc)
- 73 % mileniálů (věková skupina 18-34 let) našlo poslední práci právě na sociálních sítích (CareerProfiles)
Tato data říkají jediné: profil na sociálních sítích je důležitý zdroj informací pro budoucí uchazeče. Proto je o něj potřeba pečovat s láskou a špetkou strategie
Co by měl firemní profil obsahovat?
Začněme obyčejnými základy. Základy, na kterých můžete budovat silnou značku zaměstnavatele. Každý profil musí obsahovat:
- profilovou fotku – například logo společnosti,
- kontaktní údaje (sídlo firmy, kontakt),
- odkaz na web,
- odkaz na další sociální sítě,
- stručné informace o společnosti (specializace, historie firmy…).
Tyto základy jsou mimořádně důležité, a to zejména z pohledu důvěryhodnosti, spolehlivosti a profesionality firmy. Podle toho si uchazeč okamžitě udělá obrázek, jak to ve firmě asi chodí. A vy přece chcete udělat ten nejlepší dojem.
Tonalita a způsob komunikace
Každá firma (potažmo značka) je jiná, unikátní. A přesně takto je potřeba přistupovat k celkové prezentaci na sociálních sítích. Jako velký pomocník pro marketéry, ale také HR manažery poslouží brand manuál, ve kterém jsou popsány hodnoty značky, její vlastnosti, poslání, cíle a v neposlední řadě také tón komunikace.
Příspěvky, které budou v souladu s filozofií firmy, poslouží jako selekce všechny potenciální uchazeče. Ti se podívají na profil a posoudí, zda s nimi příspěvky rezonují či nikoliv. Publikovaný obsah vypovídá zejména o:
a) charakteru firmy,
b) firemní kultuře,
c) lidech, kteří ve firmě pracují.
Co zveřejňovat na sociálních platformách, abyste přitáhli zájem uchazečů?
Existuje několik značek, pro které lidé touží pracovat a na nové pozice se stojí dlouhé fronty. Google, Apple, Facebook...to všechno jsou společnosti, které se na sociálních sítích umí skvěle prezentovat. Sdílí totiž obsah, který vyzdvihuje jejich přednosti a dosažené úspěchy. A přesně tak se můžete blýsknout i vy. Jak na to?
Tipy na content:
Fotky z workshopů, teambuildingů
- Úspěchy firmy (milníky, ocenění)
- Firemní novinky
- Zajímavé info o vašem týmu (medailonky zaměstnanců)
- Články/videa o vaší firmě
- Články z blogu/atraktivní infografika/statistiky/case studies
Zaměstnanci jsou vizitkou vaší firmy, využijte jejich vliv
A nyní vám odhalíme, co je nejosvědčenějším receptem na úspěch v online prostoru. Jsou to vaši zaměstnanci. Nikdo vám neudělá lepší prezentaci než právě spokojení zaměstnanci.
Angažovat se mohou i na sociálních sítích, a to jednoduchým způsobem. Stačí když budou reagovat na publikovaný content (lajky, komentáře) a sdílet ho dál. Díky tomu se zvýší povědomí o vaší společnosti a spolu s tím roste pravděpodobnost, že váš firemní profil navštíví další uživatelé.
Prezentaci na sociálních sítí může výrazně pomoci i to, když si zaměstnanci do kolonky zaměstnavatele zadají vaši firmu. Naděje na vyšší návštěvnost opět rostou, a navíc se tím posiluje důvěryhodnost celého brandu.
Budovat značku na sociálních sítích se vyplatí
Budování brandu na sociálních sítích je běh na dlouhou trať. Vyžaduje čas, konzistentnost, poutavý obsah i participaci vašich zaměstnanců. Odměnou za toto úsilí ovšem bude atraktivní vizitka firmy, která může přivést kvalifikované zaměstnance a pozornost médií. To vše naprosto přirozeně, bez velkého rozpočtu na hiring a PR.
Připravila: Petra Pruden