CoolClub pro IT odborníky

5 nepříjemných, ale vysoce účinných návyků Trumpova Twitteru

17.04.2020

Ovlivňovač sociálních médií Donald Trump změnil platformu Twitter na svůj vlastní osobní megafon. Ať už to souvisí s jeho prací na plný úvazek, kdy povzbuzuje svou osobní značku "rozzlobeného muže", nebo zasílá příležitostné zprávy související s prací na částečný úvazek jako prezident Spojených států, nikdo neovládá denní konverzaci na Twitteru tak, jako to dělá právě Donald Trump.

 

Magazín

 

Což vede k otázce a přemýšlení všech začínajících potenciálních influencerů: Jaké lekce mě může Donald Trump naučit budováním své vlastní značky na Twitteru? Naštěstí se spuštění vizualizace dat Zegami v nové zprávě podívalo do srdce temnoty Trumpova Twitteru. Společnost od července 2009 do 28. srpna 2019 zaznamenala více než 40 000 Trumpových tweetů.

Donald Trump je zjevně plodnou silou na Twitteru, a i když v posledních měsících čelil rostoucím výzvám, přesto dramaticky zvýšil využívání tohoto kanálu sociálních médií, jak uvedl ve svém prohlášení Samuel Conway, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Zegami. Vizuální analýza jeho údajů na Twitteru a zjištění trendů a vzorů nám dává ucelený pohled na to, jak myslí a co ho motivuje.

Těchto 5 lekcí, které můžete snadno sledovat, vám může nyní pomoci tweetovat o všem, co se děje, a sledovat svůj sen o využití sociálních médií k rozdělení národa. Zde je pět možností, které by vás jednoho dne mohly učinit hvězdou oblíbené studny nenávisti, rasismu a misogynie každého.

 

1. Konzistence

Během studovaného desetiletí Trump tweetoval v průměru 10,67 krát denně. Ale za měsíce od 25. května 2019 do 27. srpna 2019 tweetnul až 19,54krát denně. Parafrázujeme slavnou linii od Glengarry Glen Ross: Vždy se snažte tweetovat. Zvažte, zda by právě toto úsloví nemělo být vytištěno na inspirativním plakátu, který by visel na zdi jakéhokoli spolupracujícího prostoru nebo Starbucks, který upřednostňujete, abyste pomohli potlačit drsný pocit, že se o vyniknutí na Twitteru snažíte sami.

 

 

2. Spánek

Spánek je lež, kterou nám rodiče říkají. Ukázalo se, že to nepotřebujete. Trump zveřejnil 14,6% jeho tweetů mezi 1:00 a 17:00 a podívejte se na něj! Uklidněte se a tweetujte vždy. Pokud spíte, prohráváte. Vítězové píší všechny denní hodiny.

3. Zapomeňte na kreativitu

Zbytečeně se nezabývejte přemýšlením o čem tweetovat pořád dokola. Nepřemýšlejte, o které chytré věci byste zrovna nyní mohli tweetovat. Spíše než být originální, prostě pořád opakujte stejnou věc znovu a znovu, jako Trump. Například ve tříměsíčním období loni v létě tweetoval 105krát o Číně a obchodní válce a 26krát o svých dobrých přátelích ve Federálním rezervním fondu. 32krát jmenoval také neúspěšnou kandidátku na prezidenta Hilary Clintonovou.

4. Zatrubte na svůj vlastní lesní roh

Trumpova oblíbená osoba, o která tweetuje, je kupodivu právě Trump. Trump zmínil Trumpa zatím 225krát, a to jen v roce 2019.

5. Jděte do mobilu

Tweeting z notebooku nebo stolního počítače je vhodný tak pro rok 2015. Odejděte tedy od stolu a vykročte do divočiny, zejména pokud se chystáte na rage-tweet. Z 1800 tweetů, které Trump zveřejnil od května do srpna letošního roku, bylo 98% posláno z jeho iPhone, kde se mu zdánlivě podařilo zakázat kontrolu pravopisu. To umožňuje spontánnost a nedostatek přesnosti, která ho obrací k jeho následovníkům a zcela vlastní komunitě, a také visí na věcech, jako je gramatika a pravopis.

 

 

Etická debata o prezidentském používání Twitteru

Relativně krátká časová osa Twitteru jako hlavní zdroj médií učinila jeho vliv na globální podnikání a politiku často diskutovaným tématem. S tak velkou možností pro členy Kongresu a prezidenta Spojených států (POTUS), aby mohli okamžitě zveřejňovat zprávy a názory, se potenciální dopad nečekaného tweetnutí na různé globální finanční trhy stal problematicky diskutovaným tématem.

Historie POTUS účastnících se sociálních médií prostřednictvím Twitteru je krátká. Prezident Trump je teprve druhým zasedajícím prezidentem, který se aktivně účastnil této platformy, z nichž prvním byl jeho předchůdce Barack H. Obama. Prezident George W. Bush se během svého druhého funkčního období nezúčastnil časných interakcí na Twitteru, zatímco předchozí prezidenti Bill Clinton a George H.W. Bush neměli příležitost (oba nyní mají aktivní účty).

Otázky týkající se etiky zveřejňování osobních prohlášení, které mohou odrážet budoucí hospodářskou politiku, obklopují živý tweeting během tržních hodin. Předčasný tweet nebo přímý komentář může mít velký dopad na vnitrodenní volatility, kterým čelí futures fondy, akcie nebo devizové trhy.

 

 

Připravil: Radek Svoboda