CoolClub pro IT odborníky

Proč využívat mobilní recruitment? Míra konverze je oproti počítačům dvojnásobná

Najít a udržet kvalifikované zaměstnance je v současnosti nejdůležitější výzvou v oblasti HR. Podle statistik 50 % manažerů nemůže na otevřené pozice sehnat kvalifikované kandidáty. Jak tuto výzvu překonat? Řešením může být mobilní recruitment.

 

HRstack

 

Podle statistik z roku 2019 využívá 85 % uchazečů svůj mobilní telefon k získání zaměstnání. Míra konverze z mobilních zařízení byla také dvojnásobná ve srovnání s běžnými počítači a notebooky. Dobře zvládnutý mobilní nábor (od podání žádosti až po nahrávání osobních dokumentů a komunikace s náboráři) může být zlatou vstupenkou k získání talentovaných zaměstnanců.

I přes tyto statistiky je pro mobilní zařízení optimalizováno pouze:

  • 39 % kariérních webů,
  • 36 % nabídek práce,
  • 36 % aplikačních procesů.

A to je kámen úrazu. Pokud váš web není optimalizován pro mobilní zařízení, přicházíte o mnoho potenciálních kandidátů. Funguje to stejně jako u digitálního marketingu – čím více překážek dáte do cesty cílovému publiku, tím méně z nich se přemění na nové zákazníky.

 

 

Výhody mobile recruitmentu

1. Snadnější oslovení generace Y a Z

Mileniálové a generace Z mají na trhu práce velmi důležité zastoupení. A brzy budou tvořit většinu pracovní síly. Proto je dobré vědět, jak je správně oslovit. Zatímco mileniálové vyrostli během éry internetu a telefonů, generace Z se doslova narodila se smartphonem v ruce. Pokud chcete oslovit a najmout talenty z těchto generací, je důležité navrhnout optimální mobile recruitment strategii.

 

2. Jednoduché využití sociálních sítí

Sociální sítě jsou nejen platformou pro zábavu a komunikaci, ale také pro hledání práce. Tomu nasvědčují i průzkumy, které udávají, že 79 % uchazečů využívá social media z kariérních důvodů.

A jelikož mobil a sociální sítě jdou ruku v ruce, je jasné, proč se SoMe musí stát součástí mobilní náborové strategie. Možnosti jsou takřka nekonečné, a dokonce překračují hranice „oldies“ sociálních sítí, jako jsou LinkedIn, Facebook nebo Twitter.

Začínají se totiž objevovat nové hybridní formy. Jako příklad můžeme uvést Bumble, americkou seznamku, která má 8 miliard registrovaných členů. Bumble nedávno spustila další síť – Bumble Bizz (nebo jak mnozí říkají LinkedIn pro mileniály), která umožňuje najít kariérní příležitosti a rozšířit si seznam pracovních kontaktů. A jak se zdá, nový kariérní portál se velmi osvědčil.

 

 

3. Pohodlné odeslání aplikační žádosti

Žijeme v době, ve které je rychlost klíčovým faktorem. Aby se na danou pozici mohlo přihlásit hodně kandidátů, proces náboru a aplikace musí být svižný a jednoduchý. Mobilní nábor takovou zkušenost nabízí – umožňuje žadatelům vyplnit žádost na pár kliknutí, a to kdykoliv a odkudkoliv.

Není to ale jen o pohodlí. Společnosti, které mobile recruitment praktikují, působí na uchazeče atraktivněji. Hned na první pohled je zřejmé, že daná firma má kladný vztah k digitálnímu prostředí a technologiím – zkrátka jde s dobou.

 

4. Svižnější komunikace s uchazeči

Textové zprávy patří mezi nejmocnější nástroje, zvlášť pokud jde o nábor a spolupráci s kandidáty. Podle statistik si uchazeči přečtou až 98 % odeslaných textových zpráv. Jedná se o vynikající způsob, jak s nimi zůstat v kontaktu a naplánovat případné pohovory či testovací zadání.

 

Mobilní nábor není jen budoucnost, je to současnost. A čím dříve bude vaše společnost připravena k praktikování mobile recruitmentu, tím větší bude mít náskok před konkurencí. Ze statistik vyplývá, že i v roce 2021 bude mobilní recruitment hrát důležitou roli.

Až budete publikovat svůj náborový inzerát na ta nejideálnější místa, nezapomeňte na kvalitní titulek, který vám zajistí dostatek odpovídajících uchazečů. Jak ho napsat vám poradíme v našem článku

 

 

Připravila: Petra Pruden