CoolClub pro IT odborníky

Nejlepší české start-upy, které letos už stihly zazářit

26.05.2020

První polovina roku 2020 je téměř u konce a za tu dobu potkala česká start-upová scéna řadu nadějných projektů, které si získaly přízeň médií i investorů. Pojďte si přečíst o populárních tuzemských start-upech a jejich vizích. Společně zabrousíme do oblasti cestovního ruchu, sportu, financí i strojového učení.

 

Magazín

 

MyStay dokáže oživit cestovní ruch pomocí digitálních technologií

Tento rok nepochybně zazářil start-up MyStay, za jehož vznikem stojí Pavlína Zychová a Radek Novotný. Ti v rámci svého projektu vypustili do světa unikátní aplikaci, která má za cíl rozhýbat turismus a cestovní ruch po koronavirové krizi. Přestože původní myšlenka projektu vznikla již pár let zpátky, v aktuální situaci se tento český start-up dostává do středu dění. A co víc, podpořila ho i sama Světová zdravotnická organizace.

Příběh MyStay a revoluce v cestovním ruchu

V důsledku koronaviru se hranice uzavřely a spolu s nimi i drtivá většina hotelových komplexů. To je pro cestovní ruch a turismus obrovská rána, která může znamenat ztrátu stovek miliard dolarů. Díky aplikaci MyStay by však tato situace nemusela být tak tragická.

MyStay funguje jako komunikační článek mezi hotely a hosty. Hosté si díky této aplikaci mohou snadno vyřídit check-in, check-out, využívat offline mapy, chatovat s recepcí, objednávat hotelový servis či udělovat hodnocení, a to vše pomocí svého smartphonu. Pro hosty to znamená vyhnutí se frontám, pohodlné vyřizování rezervace a jistota bezpečné dovolené.

Hotely zase mohou díky aplikaci poskytovat individuální péči, reagovat na zpětnou vazbu v reálném čase, propagovat své služby digitálně, zasílat hostům aktualizace a zároveň spravovat online databázi návštěvníků, aniž by s nimi přišli do kontaktu.

 

 

DOT Glasses vyrábí první finančně dostupné dioptrické brýle

Velký potenciál na prosazení má rovněž český projekt DOT Glasses, který oslnil českou start-upovou scénu v první třetině tohoto roku. Projekt má ambice vyrazit do světa a pomoci na světě všem lidem, kteří mají problémy se zrakem. Na pokračování s touto cílevědomou misí získal DOT Glasses od investorů necelých 27 milionů korun.

 

 

Příběh DOT Glasses a touha poskytnout kvalitní optiku lidem ze zemí třetího světa

Důvod ke vzniku start-upu je podle jejich zakladatelů tento: na světě je více než miliarda lidí, kteří trpí špatným zrakem. Dobrou zprávou je, že tyto problémy vyřeší většina z nich právě dioptrickými brýlemi. Na první pohled jednoduché řešení ovšem není tak snadné pro lidi žijící v zemích třetího světa. Mnoho z nich si totiž kvalitní optické brýle nemůže dovolit. A právě to má DOT Glasses v plánu změnit.

„Díky rozšíření optických pomůcek tam, kde se jich nedostává, umožní DOT Glasses lidem z chudších oblastí výrazně kvalitnější život i uplatnění v profesích, ve kterých kvůli poruše zraku nemohou pracovat,“ doplňuje Jaroslav Trojan, managing partner fondu Nation 1.

Tým českých odborníků proto navrhl brýle tak, aby byly levné, jednoduché a praktické. Jejich hlavní výhoda tkví v nastavitelnosti, díky čemuž jedna velikost sedí téměř každému. Na základě triviální výroby a dobře dostupných součástek se DOT Glasses podařilo stáhnout cenu brýlí na pouhých 50 korun. V budoucnosti však chtějí tvůrci cenu stlačit na pouhých 20 korun, a to včetně nákladů na výrobu i distribuci. Díky takto příznivé ceně by si brýle mohli dovolit zejména lidé i v chudších oblastech Afriky, Indie nebo Číny.

 

Sportlito připravuje pro fanoušky sportu nevšední online zpravodajství

Další novinkou je český start-up Sportlito, který založil bývalý ředitel Livesportu a ostřílený inovátor Antonín Parma. Proto vás nejspíše nepřekvapí, že i tento projekt se bude nést v oblíbeném sportovním duchu. Jeho cílem je nabídnout sportovním nadšencům ještě autentičtější sportovní zpravodajství.

 

 

Příběh Sportlita a velké změny ve sportovním zpravodajstvím

Online sportovní zpravodajství získalo za posledních pár let velkou oblibu. Svou roli v tom hraje zejména pohodlí získávání informací a okamžitý přehled o stavu zápasu. To však podle Antonína Parmy už dnes nestačí – se svou aplikací Sportlito chce posunout sportovní online zpravodajství ještě o úroveň výš.

V rámci této aplikace budou fanoušci dostávat nejen kompletní informace o zápase, ale také obraz a kontext. Přidaná hodnota Sportlita spočívá také v tom, že odesílané notifikace budou přímo ušité na míru uživateli, který aplikaci využívá. Co to znamená v praxi? Sportovnímu fanouškovi budou servírovány pouze takové informace, které ho opravdu zajímají, a to ve formátu populární instagramových „stories“.

„Fanoušek tak bude mít již letmým pohledem na obrazovku telefonu okamžitě přehled o tom, co se odehrává na hřišti a žádný z atraktivních okamžiků mu tak neunikne. Tyto jednotlivé momenty budou téměř v reálném čase utvářet příběh celého zápasu,“ komentuje výhody Sportlita Parma.

 

Budgetbakers představuje revoluční aplikaci pro online správu financí a rychlé platby

Ze sportu zamíříme přímo do oblasti financí, na kterou se zaměřil český start-up Budgetbakers. Za jeho vznikem stojí CTO Jan Müller, produktový manažer Martin Jiřička a CEO Michal Kratochvíl. Geniální fintechový start-up na online správu financí nyní opět ožívá a uživatele láká na revoluční funkci – platby v rámci aplikace.

 

 

Příběh Budgetbakers a vize jedné aplikace na správu financí

Start-up Budgetbakers je známý pro svou aplikaci, kam si uživatelé mohou ukládat data z jejich účtu a mít stálý přehled o tom, kdy a za co utrácí. Pokud ovšem chtěli za jednotlivé položky zaplatit, museli to udělat ve své bankovní aplikaci. Tento rok se to však tvůrci z Budgetbakers rozhodli změnit.

V rámci stejné aplikace lze nyní provádět také online platby, a to bez nutnosti přihlašování se do bankovního účtu. Podle CEO Michala Kratochvíla je Budgetbakers vůbec první start-up, který kombinaci takových funkcí nabízí. Při testovacím provozu mohou exkluzivní funkci platby vyzkoušet například klienti Komerční banky a brzy přibydou také klienti z České spořitelny nebo Air Bank.

„Je to zásadní, až revoluční inovace, která bude mít vliv na celý svět fintechu i tradičních bankovních domů,“ komentuje novou službu Michal Kratochvíl.

 

Leadspicker umožňuje dokonalou automatizaci rutinních činností

Velké pozornosti ze stran médií a investorů se dočkal také český start-up Leaderspicker, který od svého založení v roce 2016 stále roste. Hrdými zakladateli jsou Jan Skácel a Vlastimil Vodička, kteří si dali za cíl vytvořit projekt, který by jednotlivcům i firmám pomohl automatizovat rutinní činnosti pomocí strojového učení. A jejich nápad jim přinesl zasloužené ovoce – aktuálně získali pro svůj projekt 50 milionů korun.

 

 

Leadspicker a jeho vize o automatizaci obchodních procesů

Větší firmy i drobní podnikatelé vždy hledali způsob, jak si zjednodušit práci a vyřídit stereotypní úkony co nejrychleji. Takové řešení jim mohl nabídnout start-up Leadspicker se svou novou službu, která automatizuje rutinní práci obchodníků. Fungování tohoto produktu vysvětluje CEO Vodička: „Ráno přijdu do práce, otevřu e-mail a mám tam třeba osm nebo deset potvrzených schůzek s potenciálními klienty. A nemusel jsem pro to udělat vůbec nic. Já pak jen chodím na schůzky a prodávám.“

Služba má však ještě větší rozptyl: „Naše vize je, že každý obchodník bude mít svého virtuálního asistenta, který ho zbaví rutinních činností a bude ho zásobovat prací tak, jak si řekne. Funguje to skvěle, sami tak získáváme naše klienty po celém světě,“ vypráví s nadšením Vodička.  

Česká start-upová scéna má letos opravdu co nabídnout. Důkazem je těchto 5 originálních projektů, které získaly přízeň veřejnosti i investorů. O tom, jak se jim bude dařit a zda se jim podaří dobýt zahraniční trh, se jistě dozvíme velmi brzo. Prozatímní vyhlídky jsou však v současné době více než nadějné.



Připravila: Petra Pruden