Americká restaurace Eva chce mezi své hosty vrátit mezilidskou komunikaci a snaží o se eliminaci mobilních zařízení během toho, co jíme. Přišla s vlastní strategií - každému, kdo nechá svůj telefon u restaurační recepční po celou dobu jídla, sleví 5 % z jeho objednávky. Majitel restaurace zavedl tato opatření před měsícem a od té doby se zapojilo 40-50 % zákazníků.
Novinky
Restaurace Eva se snaží v klientech vyvolat pocit sounáležitosti, aby se cítili jako doma. Majitel tvrdí, že se snaží o to, aby se lidé opět vrátili k běžné mezilidské komunikaci. Celý nápad o odkládání mobilních zařízení začal po rozhovoru s jeho ženou, kdy si uvědomil, jak ho štve, že lidé v dnešní době komunikují převážně skrze technologie a že se i během společného setkání nechávají vyrušovat mobilními zařízeními.
V Americe je již několik restaurací, které se snaží své klienty nabádat k upuštění od svých telefonů, ovšem majitel Evy, Jonathan Gold, je první, kdo dává svým klientům slevu. Gold dodává, že většina klientů je nadšená: mohou upustit od starostí a užít si příjemný večer a soustředit se pouze na konverzaci a jídlo bez toho, aniž by je vyrušovalo neustálé vibrování notifikací nebo měli nutkání svůj pokrm vyfotit.
Jak se říká, vše má dvě strany, proto nalezneme také zařízení, která o používání mobilních telefonů v rámci marketingu a propagace, usilují. Pokud nasídlíme něco na své sociální sítě, jedná se o neplacenou reklamu. Restaurace má pak šanci, že si jej všimne větší okruh klientů.
Lahůdkářství ve Vermontu například připisuje zákazníkovi na účet $3, pokud použije svůj telefon u přepážky. Známá luxusní restaurace Rogue 24 vydala prohlášení o tom, že je zakázáno používat mobilní zařízení v jejich restauraci, po půl roce se ale restaurace rozhodla zákaz zrušit, proč? Aby si lidé mohli fotit jídlo na sociální sítě, konkrétně Instagram.
Jak to máte vy? Raději se v klidu najíte anebo máte nutkání vyfotit svůj pokrm a pochlubit se světu, jaké divadélko máte na talíři?
Zpracovala: Natalie Brzobohatá