CoolClub pro IT odborníky

Internetový hit jménem Wordle. Jak svět uchvátila hra se slovy

15.02.2022

Je jen velmi malá šance, že by vás v posledních týdnech na internetu minul fenomén jménem Wordle. Za pouhé 3 měsíce od svého vzniku si tuto hru oblíbili miliony hráčů po celém světě, a to i přesto, že jde proti běžným pravidlům současného herního průmyslu. Co stojí za takovým úspěchem hry a co se s ní bude dít po jejím prodeji?

 

Novinky

 

Hru vytvořil Josh Wardle, softwarový inženýr, který dříve pracoval pro Reddit. Původně ji vytvořil jako dárek pro svoji přítelkyni. Poté ji, ale zveřejnil i světu a krátce po svém zveřejnění se hra stala internetovým hitem. Nyní ji za nezveřejněnou sedmimístnou částku odkoupil deník The New York Times.

Wordle je webová hra se slovy a její princip je velmi jednoduchý. Hráči se každý den snaží uhodnout jedno nové slovo o pěti písmenech a mají na to maximálně šest pokusů. Po každém pokusu se hráči objeví zpětná vazba v podobě barevných kostiček, které v případě nalezení správné pozice písmena zezelenají, písmena, které ve slově jsou, ale na jiném místě zežloutnou a písmena, která se ve slově nenachází vůbec změní svou barvu na šedou.

Tvůrce hry nechtěl, aby se stala návykovou i když dobře věděl, že hráči touží po více než jedné hádance denně. Zároveň nechtěl, aby byla zatížena reklamami či sběrem dat, jako je tomu u naprosté většiny dnešních her.

Vliv na velkou, a tak rychlou popularitu hry měl i fakt, že mřížky s odpověďmi bylo možné sdílet na sociálních sítích, kde se rychle rozšířila. Dalším faktorem úspěchu je psychologický efekt a fakt, že hráči mohou hádat pouze jedno nové slovo za den, což je přimělo se ke hře vracet.

Po odkoupení hry americkou společností The New York Times se hra stane součástí portfolia v části hádanek a hlavolamů, které deník nabízí pro své předplatitele. Pro dosavadní hráče zůstane Wordle i nadále zdarma. Společnost, ale naznačila, že ho plánuje později zařadit mezi placený obsah.

Pokud by teď když hra změnila majitele museli uživatelé začít sdílet své údaje, vytvářet uživatelská jména a profily nebo pokud by hra začala vkládat reklamní soubory cookie, mohlo by se stát, že by hra ztratila část své atraktivity.

 

 

Připravila: Diana Hovorková