CoolClub pro IT odborníky

V čem tkví kouzlo úspěšného hybridní pracovního režimu? Máme odpověď

Kombinace práce v kanceláři a doma začíná být běžná praxe. Přesto mnoho zaměstnanců bojuje s tím, jak si udržet disciplínu, motivovanost a dobrý kontakt s dalšími členy týmu. Přinášíme vám 5 praktických tipů, které vám pomohou zlepšit fungování hybridního modelu.

 

HRstack

 

 

  1. Nastavte si pravidla

Hybridní model práce může fungovat jen v případě, že jsou jasně daná pravidla. Ať už vytváříte novou politiku nebo se jen snažíte podpořit stávají hybridní režim, zaměřte se na tyto body:

  • Zeptejte se na názory kolegů, abyste věděli, co jim vyhovuje.
  • Sbírejte zpětnou vazbu, abyste mohli hybridní model postupem času doladit.
  • Postarejte se o to, aby všichni zaměstnanci měli potřebnou techniku na home office.
  • Pokud máte v týmu někoho, kdo potřebujete pomoc, dejte mu tipy, jak to zvládnout.
  • Nastavte jasná pravidla ohledně odevzdávání úkolů, schůzek, komunikace a projektů. 

 

  1. Mluvte, ptejte se, zajímejte se

Komunikace – to je základ, na kterém to všechno stojí. Když pořádáte meetingy, trvejte na tom, aby měli všichni zapnutou kameru. Celá komunikace má nejen verbální, ale také neverbální charakter. Právě mimika a gesta hrají klíčovou roli a předávají další klíčové informace.

„Bez kamery rychleji ztrácíte pozornost svou i druhých, hůř čtete emoce a lidský kontakt je polovičatý. Naopak když se s kolegy uvidíte, lépe se na sebe naladíte. Díky palcování a různým dalším dohodnutým signálům zefektivníte průběh schůzky,“ říká Marcela Tučníková, ředitelka marketingu a komunikace.

Když po schůzce přijdete s novými nápady, dejte vědět i těm, kteří v kanceláři nejsou. Jedině tak se vyhnete komunikačnímu šumu. Ideálním pomocníkem jsou online nástroje, jako je Slack nebo Microsoft Teams

 

 

  1. Nezapomeňte na vzdělávání

Hybridní práce přináší jedinečné situace a výzvy, kterým jste se dříve vyhýbali. Jak je zvládnout s lehkostí a grácií? S pomocí správného vzdělávání.

Vytvořte školení, které zaměstnancům pomůže rozvíjet potřebné dovednosti a poradí, jak se vypořádat se specifickými problémy (například nefungující technika, pocit vyhoření, demotivace). Tímto krokem podpoříte plynulý chod režimu a zajistíte, aby všichni zaměstnanci věděli, jak vše zvládnout, i když vedle sebe nemají kolegy.

 

  1. Utužujte vztahy online i offline

Váš tým je možná napůl v kanceláři a napůl doma, ale to neznamená, že není prostor na utužování vztahů. Vaším úkolem je podporovat tým v rámci firmy i mimo tím, naživo i online – podle toho, jak situace dovolí. Pořádejte teambuildingy na seznámení nových členů, zahrajte si hry, zajděte si na oběd, trénujte společně dovednosti, vyhlašujte soutěže. Jakákoliv týmová aktivita posílí vztahy ve firmě a přinese ovoce. 

„Nemusí se vždy jednat o celý virtuální teambuilding nebo event, zpestřit vybranými online programy můžete i některé ze svých online schůzek a workshopů či online firemních konferencí. Jen myslete na to, že stejně jako byste pečlivě připravovali akci naživo, stejnou péči věnujte přípravě online programu,“ doplňuje Tučníková.

 

  1. Zapracujte na angažovanosti zaměstnanců

Když kolegové pracují na dálku, nemohou se zapojit do všech diskuzí, jako by mohli v kanceláři. A právě to byste jim měli řádně vynahradit. I když zrovna nesedí na svém místě, neznamená to, že se nemohou podílet na kreativních a firemních rozhodnutích.

Je jen na vás, abyste jim dopřáli dostatek příležitostí – skvěle mohou posloužit například online ankety. Důležité je, aby se nikdo necítil odstrčený nebo ochuzený.

„K posílení soudržnosti a komunikace uvnitř firmy může sloužit například vznik interního firemního online bazaru nebo prostředí pro CSR aktivity,“ říká Stéphane Nicoletti ze  společnosti Up.

 

A zpátky k manažerům

Hybridní režim už sice funguje nějakou dobu, ale mnoho manažerů si stále ještě není jisto v kramflecích. Aby tento pracovní model fungoval, je podstatné, aby si vedoucí týmu osvojili leadership dovednosti, které jim pomohou koordinovat tým v offline i online prostoru.

Zapomínat se nesmí ani na schopnost empatie, která je důležitější než kdy dřív. Všichni si na hybridní režim zatím zvykají, a přesně tak je k tomu potřeba přistupovat.

 

 

Tip! 5 příkladů inspirujícího Employer Brandingu: Vede Google, Apple a Starbucks

 

 

Připravila: Petra Pruden