CoolClub pro IT odborníky

Průzkum ukázal, jak jsou sdílené účty rizikem pro uživatele i ztrátou pro streamovací služby

12.05.2022

Průzkum společnosti Beyond Identity ukázal, o kolik přicházejí streamovací služby díky sdíleným heslům. Výsledky ukázaly, že 84 % uživatelů sdílí svůj účet s někým jiným. Ročně tak streamovací služby ztratí 672 dolarů na jednom příživníkovi.

 

Novinky

 

Průzkum mapující americký trh ukázal, že sdílení účtů je mezi uživateli streamovacích služeb velmi populární. Celých 84 % dotazovaných uživatelů sdílí svá hesla s dalšími účastníky, minimálně tedy s jedním.

Toto sdílení se pak liší podle typu streamovací služby. Zatímco pro Disney+ je typické sdílení mezi členy rodiny, uživatelé HBO Max sdílí účty převážně mezi kamarády.  

 

Rizika sdílených účtů

Podle výsledků průzkumu sdíleli „příživníci“ heslo původního majitele mezi další osoby bez jeho vědomí, to se týkalo 31 % uživatelů. Jejich uživatelský účet byl jednoduše ukraden.

Problém je však i v tom, že uživatelé aplikují stejné heslo na různé platformy. Oslovených 30 % uživatelů má nastavené stejné heslo i pro další streamovcí služby, k hudebním aplikacím (67 %), sociálním sítím (43 %) nebo dokonce k bankovnímu účtu (12 %).

 

Proč sdílejí?

Otázka společnosti Beyond Identity zněla, proč se lidí vystavují takovému riziku a svá hesla sdílí i mimo okruh rodiny. Pouze ve 48 % případů je však důvodem rozdělení platby. Jedním z častých důvodů sdíleného účtu bývá, že byl uživatel s přímou prosbou o sdílení účtu osloven. A pouze 19 % z nich bylo schopno říct si o peníze.

 

Jak se příživníků zbavit?

Jednoduše – změnou hesla. Uživatelé tak sníží nejen rizika zneužití streamovacích účtů, ale také možného nabourání do bankovního účtu. Omezit sdílení účtu se snaží i samy streamovací platformy. Ty podle průzkumu každoročně ztratí 672 dolarů, tedy více jak 15 tisíc korun, za každého příživníka. Jedním z nejvýraznějších bojovníků proti sdílení účtu je společnost Netflix.

 

 

Připravila: Alena Čálková