CoolClub pro IT odborníky

Jak zvýšit povědomí o vaší firmě na LinkedInu? Tipy a triky pro recruitery

04.04.2022

800 milionů uživatelů ve 200 zemích. Taková je bilance LinkedInu – největší profesní síti, kam se každou sekundu připojí 2 noví uživatelé. Recruiteři tím získávají prostor pro oslovení stovek talentovaných kandidátů, ale také prostor pro podporu Employer Brandu. Víte, jak na LinkedInu zvýšit povědomí o značce a získat více zájemců o nabízené pracovní příležitosti?

 

HRstack

Podle Hootsuite je na LinkedIn měsíčně aktivních až 44 % uživatelů. To je pro náboráře jako rajská hudba. Právě tady mají dokonalou příležitost navázat cenná spojení, oslovit potenciální kandidáty, ale také zvyšovat brand awareness (povědomí o značce).

LinkedIn je totiž perfektní místo k prezentování zaměstnavatele. Pokud o firmě vytvoříte atraktivní obrázek, nábor se výrazně zrychlí – lidé se k vám budou hlásit sami. 

 

Jak použít LinkedIn ke zvýšení povědomí o firmě?

Mít LinkedIn profil a na něm vyplněnou kolonku se zaměstnavatelem rozhodně nestačí. Potřebujete něco navíc. Potřebujete v uživatelích vzbudit pozornost i zvědavost o vaší firmě. Přimět je k tomu, aby se zajímali, co vaše společnost dělá. Jak na to? Postupujte krok za krokem. 

 

Vybudujte si relevantní publikum 

Klíčem k úspěchu je vybudování publika, které bude reagovat na vaše příspěvky. Pokud máte mezi svými kontakty lidi ze zahraničí nebo z úplně jiné branže, je jasné, že je vaše tvorba zrovna nenadchne. Musíte na to jít přesně z opačného konce – navázat spojení s lidmi, o kterých víte, že se o vaše posty budou zajímat. 

Příklad: Pokud pracujete v IT oblasti, přidávejte do své sítě si IT specialisty, IT podporu, programátory a tak dále. Pravděpodobnost většího počtu lajků, komentářů a sdílení raketově roste. Stejně jako dosah vašeho příspěvku.

 

 

Publikujte a sdílejte příspěvky

Vybudovali jste si síť, která by se potenciálně mohla zajímat o vaše posty? Skvěle! Teď na vás čeká plánování strategie a tvorba příspěvků. Mnoho recruiterů si nad tím láme hlavu, přitom existuje nepřeberné množství témat a nápadů. 

 

Tipy na LinkedIn obsah

  • Osobní příběhy z firmy (zážitky, o které se chcete podělit s ostatními)
  • Firemní úspěchy (ocenění v soutěži, certifikace)
  • Firemní novinky (co se u vás děje nového)
  • Firemní akce (teambuildingy, neformální události)
  • Firemní kultura (hodnoty, benefity, přístup)
  • Nové pracovní příležitosti (pracovní inzeráty)
  • Firemní posty (např. přesdílení článků a dalšího contentu z firemního LinkedInu)

 

Pamatujte, že publikum bude pravděpodobně reagovat na vaše osobní příspěvky spíše než na oficiální příspěvky z firmy. Pokud se rozhodnete pro přesdílení firemních příspěvků, nezapomeňte do popisku nahoře přidat i nějaký komentář ve formě vlastního názoru.

I taková maličkost může podpořit diskuzi s dalšími uživateli. To stejné platí i v případě, že do popisku příspěvku napíšete otázku. Např. Co si o tom myslíte vy? Jakou máte vy zkušenost? Dáváte přednost spíše X, nebo Y?

 

 

Reagujte

Odměna za vaši snahu bude reakce vaší komunity. Pokud se někdo rozhodne odpovědět na váš příspěvek, neváhejte odepsat. Někdy stačí prosté „díky za reakci“, jindy možná budete chtít doplnit či rozšířit myšlenku uživatele, který to okomentoval.

Svou reakcí zpět dáváte najevo, že si ceníte jejich podnětů a názorů. A co víc, mnoho takových diskuzí je perfektním zdrojem inspirace i nových úhlů.

Pozor: Na nenávistné komentáře/nekonstruktivní kritiku zpravidla nemá smysl reagovat. „Pokud už od začátku zaznamenáváme vyhrožování, urážení a vulgarity, nemá cenu se pouštět do větších diskusí. Zde jde pravidlo slušnosti stranou. Ani v osobním životě nechcete mít nic společného s agresivními typy lidí, kteří mají jako hlavní argument vulgaritu,“ radí CMO CoolPeople Vilém Terich.

 

Nezapomeňte, algoritmy LinkedInu upřednostňují lidi před firmami

Všimli jste si, že když ráno zkontrolujete LinkedIn, v horní části vidíte příspěvky od uživatelů, nikoliv firem? Je to proto, že algoritmus LinkedInu upřednostňuje profily jednotlivců před stránkami společností. Využijte to ke svému prospěchu a pro podporu firemní image – publikujte a sdílejte příspěvky z vlastního profilu. 

A na závěr tu máme radu od sourcing manažerky CoolPeople Terezy Dvořákové: „Tip na sdílení je jednoduchý – buďte sami sebou, buďte hrdí na práci, kterou děláte, a dejte prostor pro komunikaci i lidem, které by mohla zajímat jiná pracovní nabídka,“ radí na závěr.

I díky tomu budete na LinkedIn síti sklízet ovoce… ať už ve formě nových spojení či vícero reakcí na vaše příspěvky.

 

 

Připravila: Petra Pruden