Club

5G a herní průmysl: Co všechno se změní?

Ze všech technologií, které se chystají ovlivnit hraní her, je 5G jedna z největších. Přináší mnohem rychlejší širokopásmové rychlosti pro smartphony i další zařízení v mobilních sítích. Mohla by přinést více cloudových služeb i více her pro více hráčů... Jak to ale vidí odborníci?

 

PlayCool

 

K tomuto tématu, které hovoří o 5G a hraní her, se vyjadřují odborníci jako je Marc Cook, ředitel účtu řešení v Treasure Data; Nick Thomas, viceprezident obchodních partnerství v Hatch; a Bryan Fries, viceprezident strategie 5G ve společnosti Sprint.Podle nich bude jednou ze změn, které přinese 5G, více předplatných služeb (podobně jako Apple Arcade zahájené v září na starších 4G technologiích, a stejně jako Hatch na 5G).

 

Co mají dnes hráči k dispozici? 

Hatch je mobilní platforma pro streamování her. Služby streamování her a předplatného jsou budoucností a zásadně ovlivňují hraní her v rozsahu toho, co jsme viděli v hudbě a videu, se službami jako Spotify a Netflix. Hatch je aplikace, kterou si uživatel stáhne do svého mobilního zařízení. V rámci této aplikace existuje portfolio. Uživatel je schopen procházet obsah, najít hry, o nichž si myslí, že jsou zajímavé nebo které chtějí vyzkoušet, poté hru vyzkouší a okamžitě může začít streamovat hry přímo z datového centra do zařízení pomocí 5G sítě Sprintu. Hatch se tak dostane k některým sociálním funkcím a dalším výhodám, které přicházejí do streamování her. Když se podíváte na partnerství Hatch a Sprint, klíčovou složkou je zde skutečnost, že technologie Sprint 5G je jedinečná v tom, že spektrum, které zde používají pro 5G, je jiné než kdekoliv jinde v oboru. Partnerství předkládá skutečný příslib 5G pro streamované hraní.

 

Trendy s největším dopadem

Podle všeobecného názoru je největší trend mobilní hra zdarma. Mobilní hry je největší skupina her, která roste. Dopad je opravdu velký - existuje tolik her zdarma.  Je to pravděpodobně největší trend, jaký můžeme vidět, ten model, kdy lze hrát zdarma. Zároveň to přináší více hráčů do hraní her a zvyšuje celkovou kulturu her, což samozřejmě přinese další nákup nebo předplatné služeb.

Hraní mobilních her bylo tedy největším stěžejním dopadem na příjmy z her. Je to 15letý oblouk. Asi každých pět let došlo k této změně v ekonomice nebo v doručovacím mechanismu obsahu. Zajímavé je, jak se to pohybovalo paralelně s mobilními zařízeními, alespoň v mobilní doméně, s výkonem těchto telefonů, které nyní soupeří s poslední generací konzolí. Ve své kapse máte v podstatě kombinaci bezplatných her poháněných těmito velmi výkonnými konzolemi. To se ve velkém posunulo v tomto odvětví. Na mobilech se pak jedná o třikrát až pětkrát vyšší tempo růstu, když se podíváte na mobil ve srovnání s jinými platformami.

 

 

Je to také doplněno vývojovými nástroji, jako jsou Unity hry. Nyní máte stoličku se třemi nohami, kde máte v kapse konzoli s hrami zdarma, které se staly velmi snadno vyrobitelnými, nebo alespoň mnohem jednodušší s nástroji jako Unity. To byla obrovská změna. Dalším krokem v tomto směru bude přechod od světa volně hraných her k jiným ekonomikám – například ekonomika předplatného a další způsoby.

 

Pozor na nákupy v aplikaci

Pokud uvažujete o službách předplatného, ​​nefungují dobře s nákupy v aplikaci. Nejsou strukturálně sladěny se způsobem, jakým jsou tyto hry vytvářeny. Trend se otáčí opačným směrem k prémiovému světu, kde předplatné dává velký smysl a hráči mohou mít přístup k celému portfoliu her, které nejsou postaveny na požadavcích na nákup v aplikaci atd.

Polovina až dvě třetiny odběratelů bezdrátových sítí ve Spojených státech hrají náhodně alespoň jednou měsíčně. Je nutné tedy přemýšlet o velikosti herního trhu. Uvažujte o stovkách milionů hráčů jen v USA. Jedná o generaci hráčů, kteří dříve možná nepoužívali hry na úrovni konzole nebo počítačů, ale nyní hrají na svých mobilních zařízeních. Mobilní trh je kultivovaný masivní trh s hrami, takovými, jaké jsme dosud neviděli. Stále roste rychleji než kterýkoli jiný segment.

Jak se díváme dopředu, tento trend rozhodně pokračuje s 5G sítěmi. Ať už jde o telefon nebo tablet nebo dokonce notebook, který je bezdrátově připojen prostřednictvím 5G hotspotu, je možné do takového zařízení doručit bohatší obsah, než by bylo možné jinak, kvůli zvýšené šířce pásma, kterou přináší 5G. Máte větší kapacitu a lepší výkon, pokud jde o rychlosti a latenci. A to se časem ještě zlepší. Dokonce i v počátečních dnech je to pozoruhodně lepší než 4G, ale od této chvíle bude technologie stále lepší. Jedná se o velmi vzrušující budoucnost.

 

Zážitky zaměřené na místo

Druhou věcí je, že uvidíte dynamiku možností bezdrátového hraní na cestách, která také umožní společenský zážitek, který bude rozdílný od všeho, co jsme kdy viděli. Hraní se tradičně týkalo mnoha sólových her. Stále více vidíme, že se jedná o společenskou aktivitu více než o samostatnou činnost. To je také opravdu vzrušující trend. Dramaticky to zvyšuje zaujetí hrou, když hrajete s přáteli. Všechno je zábavnější s přáteli. To je další důležitý trend ve střednědobém horizontu, který bude i nadále zesílen konektivitou, kterou přináší 5G. Z dlouhodobého hlediska budou změny mnohem dramatičtější. S tím, jak se sítě stávají všudypřítomnější, se hraní her kategoricky mění, a to z hlediska pohledu na obsah, tak jak se obsah používá pro herní zážitky. Budeme pak mluvit o věcech odlišných od hraní her na telefonu nebo notebooku, a to spíše o zážitcích zaměřených na místo.

 

 

Počet hráčů

Letos v Los Angeles na show E3 generální ředitel společnosti Ubisoft, Yves Guillemot předpověděl, že bychom měli přejít z asi 2 miliard hráčů, včetně všech lidí na mobilu, na něco jako 5 miliard lidí hrajících hry za 10 let. Byla to zajímavá předpověď. Dříve jsme byli na pouhých stovkách milionů hráčů, dokud nepřišel mobilní telefon. Jedna věc, která by pomohla, aby se tato předpověď naplnila, je analýza současných hráčů. Ale i bez analýzy lze říci, že právě teď je na Zemi 7,6 miliard lidí a za 10 let jich pravděpodobně bude mnohem více.

 

Jaké výhody přinese 5G spotřebitelům?

Z krátkodobého hlediska již vidíme některé modely přicházející na trh, které jsou skutečně soustředěny na příslib 5G. To je příslib hrát kdekoli, kdykoli a na jakékoli obrazovce. Jedná se o mechanismus, který pomáhá vyvolat takovou poptávku, která bude v budoucnu vyžadována, aby zasáhla číslo jako 5 miliard hráčů. Mluví se o tom, jak vylepšit přenosnost her vyšší úrovně, nebo pokud je to možné, hratelnost na cestách (nomádskou hratelnost). To je důležité. Existují společnosti, které začínají uvádět tyto služby na trh, přinejmenším v beta verzi, což nás zbaví požadavku kabelového připojení k domovu a používání zakázkového hardwaru, abychom měli skvělý herní zážitek.

Na cestě, kam nás to zavede, je vždy součástí rozmanitost obsahu. Viděli jsme, že se to děje ve zvuku a krátce poté ve videu. Dynamika, ke které dochází, povzbuzuje lidi, aby vyzkoušeli rozmanitější možnosti. Je to stejné jako při konzumaci jakéhokoli obsahu. Lidé budou zkoušet více věcí. Když přemýšlíme o tom, co 5G v delším časovém období dělá, vydavatelé a tvůrci obsahu budou muset zvážit, jak spravují své služby a obsah, zejména proto, aby nedovolili, aby kvalita jejich obsahu trpěla kvůli objemu pro uspokojení obrovské poptávky.

 

 

Připravil: Radek Svoboda