6 Instagramových trendů pro rok 2020
Sociální média se neustále mění a vyvíjí, ať už jde o nejnovější funkce jednotlivých platforem nebo nové aktualizace algoritmů. Není proto od věci zůstat v obraze a sledovat aktuální trendy, které jsou předpovězeny na rok 2020. A protože v centru dění je momentálně Instagram, řeč bude zrovna o něm.
Magazín
Ať už jste fanoušek Instagramu, influencer nebo CEO firmy, trendy na rok 2020 vám jistě pomohou udržet lepší přehled a pružněji reagovat na aktuální dynamiku této platformy. Vzhledem k rostoucímu počtu aktivních uživatelů má Instagram velký potenciál předběhnout Facebook a stát se nejpoužívanější sociální platformou současnosti – tyto trendy mohou být začátkem.
Na úvod pár statistik
Instagram si v posledním roce nejen dokázal udržet svou uživatelskou základnu, ale dokonce ji nepatrně zvýšil. Instagram v roce 2018 dosáhl 1 miliardy aktivních uživatelů měsíčně a nyní je nejrychleji rostoucí sociální sítí s 5% růstem za čtvrtletí – to z Instagramu dělá aktuálně třetí nejpopulárnější platformu hned po YouTube a Facebooku.
Co se týče času stráveném na této platformě, největší konkurencí je v tomto případě Facebook, na kterém uživatelé v průměru stráví asi 58 minut denně. U Instagramu je to zatím 53 minut denně. Nicméně v kombinaci s denními statistikami přihlášení se předpokládá, že popularita Instagramu bude dále vzrůstat a spolu s tím i průměrný čas, který na něm jednotliví uživatelé stráví.
Aktuální trendy Instagramu pro tento rok
-
IGTV se dostane do centra pozornosti
Když se poprvé spustila funkce IGTV, nebylo úplně jasné, jak ji správně používat a v čem je její hlavní přínos. Po několika změnách a aktualizacích se však IGTV dostala do popředí instagramových novinek a začala nabírat velký význam. Tato funkce se nachází na navigační stránce Prozkoumat a po jejím rozkliknutí budete mít možnost najít populární videa v souladu s tím, jaké stránky a uživatele sledujete. V opačném případě máte možnost svůj vlastní videoobsah jednoduše sdílet. A zatímco se v rámci IGTV zobrazovaly veškerá videa pouze na výšku, aktuálně IGTV zaregistrovala změnu. V současné době tvůrci přidali možnost nahrávání videoobsahu na šířku, což autorům umožňuje natáčet a sdílet videa ještě snadněji.
-
Originální „stories“ přitáhnou ještě více diváků
Možnost přidání vlastního příběhu vznikla v roce 2016. O tři roky později se ze „stories“ stal trend, který denně přiláká ke shlédnutí přibližně 500 milionů uživatelů. A jak to tak vypadá, tato statistika bude ještě růst. Příběhy jsou vynikajícím nástrojem propagace a také skvělou funkcí pro oslovení velkého publika. „Stories“ se dají využít jak pro osobní, tak firemní profil a následně je snadno propojit i s Facebookovým účtem pro ještě větší dosah. A co víc, Instagram nabízí mnoho originálních funkcí, pomocí kterých svůj obsah hezky oživíte – od přidání hudby, hashtagů, samolepek a mnohem více. Díky tomu se stává publikovaný obsah mnohem zábavnější a kreativnější.
-
Instagramové nákupy pofrčí i letos
Instagram je sice primárně sociální platformou, nicméně se čím dál více stává místem, kde prodeje a nákupy běží o sto šest. Instagram obsahuje tolik nákupních funkcí, že se pro firmy a nové influencery může stát stálým zdrojem příjmů. A pokud si více než 130 milionů uživatelů za měsíc zobrazí jednotlivé prodejní příspěvky, pak se jedná o spolehlivý důkaz, že si Instagram jako nákupní platforma vede více než dobře. Nákupy jsou navíc velmi snadné – jedno kliknutí vás přesměruje na danou webovou stránku, druhé na platební možnosti a třetí na potvrzení platby. Trendem pro rok 2020 se proto určitě stává instagramová funkce nákupu/prodeje.
-
Interaktivní obsah bude klíčem k úspěchu
Hlavním účelem, za kterým vznikl Instagram, je zejména zábava a odreagování. Není proto divu, že jeho tvůrci přidávají stále další funkce, které mají za úkol zabavit a udržet uživatelovu pozornost. Jedním z účinných triků jsou nástroje pro tvorbu interaktivního obsahu, jež jsou v roce 2020 nesmírně populární.
Interaktivní obsah se vytváří velmi jednoduše, a to přímo ve výše zmíněných „stories“. Na vybranou fotografii lze přidávat různé prvky, které příspěvek výrazným způsobem oživí. Řeč je například o kvízech, anketách či otázkách, na které mohou další uživatelé okamžitě reagovat a více se tak zapojit do aktuálního dění. Z Instagramu je zkrátka bitevní pole, kde každý bojuje o pozornost a počet lajků. V tomto roce to nebude jinak, a proto se z interaktivního obsahu stává klíčová část propagace.
-
Role mikro influencerů bude růst
Žijeme v době, ve které může být influencerem úplně každý. To platí zvlášť na Instagramu, kde pod mnoha posty najdeme hashtag spolupráce. A nemusí jít o žádné velké hvězdy se sta tisíci followery – do popředí se naopak dostávají takzvaní mikro influenceři, kteří mají pouze několik tisíc sledujících.
Investice do spolupráce s mikro influencery se firmám skutečně vyplatí – jednak je levnější než placené reklamní kampaně a jednak má překvapivě dobré výsledky, protože sledující těchto mikro influencerů jsou zpravidla mnohem více zapojení. Tyto malé spolupráce jsou na Instagramu navíc tak známé, že o nich můžeme s jistotou říct, že se jedná o letošní trend.
-
Uživatelé IG si budou vytvářet své vlastní AR efekty
Rozšířená realita (AR) není na Instagramu žádná novinka. Mnoho uživatelů této platformy si už stačili vyzkoušet vtipné psí uši, věnec z havajských květin a nebo originální make-up. Nejen, že jsou tyto nástroje čím dál používanější, ale jejich možnosti se dnes výrazně rozšiřují – AR efekt si totiž můžete vytvořit i vy sami.
Toto vše je možné skrze aplikaci Spark AR, která umožňuje jednotlivcům i firmám vytvořit si vlastní AR filtr a následně jej skrze knihovnu ve „stories“ zpřístupnit dalším uživatelům. Není divu, že právě firmy společně s influencery vidí tento nástroj jako skvělou příležitost, jak zaujmout a propagovat značku či produkt naprosto originálním způsobem.
Připravila: Petra Pruden