CoolClub pro IT odborníky

90 vteřin a je rozhodnuto. Proces náboru i hledání práce z pohledu statistických čísel

Statistiky posledních let nám ukazují nejen to, jaké trendy při procesu náboru platí, ale odhalují i další zajímavosti. Například kolik % manažerů sleduje sociální sítě pohovorovaných kandidátů, kde své kandidáty nejčastěji hledají, nebo jaký typ přijímacího rozhovoru je nejoblíbenější. Čísla také varují, na co si mají náboráři i samotní kandidáti dát pozor. Z čísel vyplývá, čemu dávají kandidáti přednost, i to, že by nepracovali pro společnost se špatnou pověstí, i kdyby jim nabídla větší plat.

 

HRstack

 

HR se za posledních let v celosvětovém měřítku výrazně proměnilo. Zatímco ještě v 80. letech se pracovníci HR zabývali zejména otázkami dodržování předpisů a většinu svého času trávili administrativou, dnes se jejich role výrazně změnila.

Přestože administrativa na HR zaměstnancích zůstala, náplň jejich práce se značně rozrostla – v současné době jsou HR pracovníci považováni také za strategické byznys partnery. 

S tím souvisí i změna přístupu personalistů. Dnes se v HR klade čím dál větší důraz na soft skills, budování vztahů se zaměstnanci a empatii. Z HR pracovníků se tak do určité míry stali také konzultanti a poradci, kteří se nestarají jen o to, aby zaměstnanec dostal včas zaplaceno, ale také, aby se cítil v práci dobře a měl vše, co potřebuje.

Dobrý HR manažer sleduje trendy a statistiky, z nichž si skládá svoji vlastní strategii.

Statistiky posledních let nám ukazují nejen to, jaké trendy při procesu náboru platí, ale odhalují i další zajímavosti. Například kolik % manažerů sleduje sociální sítě pohovorovaných kandidátů, kde své kandidáty nejčastěji hledají, nebo jaký typ přijímacího rozhovoru je nejoblíbenější.

Čísla také varují, na co si mají náboráři i samotní kandidáti dát pozor. Z čísel vyplývá, čemu dávají kandidáti přednost, i to, že by nepracovali pro společnost se špatnou pověstí, i kdyby jim nabídla větší plat.

 

Zajímavá % při procesu hledání nové práce

  • 79 % uchazečů o zaměstnání uvádí, že při hledání práce využívají sociální média
  • 90 % uchazečů o zaměstnání uvádí, že je důležité pracovat pro společnost, která si zakládá na transparentním jednání (Zdroj: Glassdoor)
  • 64 % kandidátů uvedlo, že po rozkliknutí pracovní pozice nejdříve prozkoumají informace o zadavatelské společnosti
  • 37 % uchazečů uvedlo, že přejdou na jinou pracovní nabídku, pokud o zaměstnavateli nemohou najít dost konkrétních informaci (Zdroj: Careerbuilder)

 

 

Statistiky z náboru

  • Náborářům trvá prohlédnutí životopisu v průměru 6 sekund
  • 94 % personalistů používá (nebo plánuje používat) pro svůj nábor sociální sítě
  • 73 % osob ve věku 18-34 let našlo své poslední zaměstnání právě na sociálních sítích

 

Nejoblíbenější platformy pro nábor

LinkedIn (87 %), Facebook (43 %) a Twitter (22 %)

 

Náboráři kandidáty diskvalifikují, pokud na jejich sociálních profilech najdou

  • Provokativní nebo nevhodný obsah – 46 %
  • Alkohol a drogy – 43 %
  • Nenávistný obsah vůči rase, náboženství, pohlaví... – 33 %
  • Pomluvy o minulém zaměstnavateli - 31 %

 

 

Pracovní interview

  • 74 % HR manažerů dává přednost strukturovaným rozhovorům
  • 83 % uchazečů změní názor na společnost po negativní zkušenosti na pohovoru
  • 65 % náborových manažerů uvádí, že dress code může být rozhodujícím faktorem mezi dvěma podobnými kandidáty
  • 33 % náborářů ví, zda má uchazeč šanci, během prvních 90 sekund
  • 47 % společností využívá online pohovory za účelem úpory času a peněz (Zdroj: LinkedIn, Workforce, Work Pac Group a Twin Employment & Training)

 

Statistiky o employer brandingu

  • 92 % kandidátů by opustilo své současné zaměstnání kvůli nové pozici ve společnosti, která má vynikající pověst
  • 61 % lidí si před podáním žádosti o zaměstnání ověřuje recenze a reference týkající se zadavatelské firmy
  • Společnosti se špatným employer brandingem platí svým zaměstnancům o 10 % vyšší plat (Zdroj: SmartDreamers)
  • 50 % kandidátů tvrdí, že by nepracovalo pro společnost se špatnou pověstí, ani kdyby jim nabídla větší plat (Blog Betterteam)

 

Ještě více zajímavých statistik, výzkumů, informací i anket s předními českými HR odborníky na téma změny v HR a HR v době covidové? Začtěte se do nového e-booku CoolPeople. Dozvíte se nejen to, jakými změnami obor HR prošel, jaký výhled mají odborníci do budoucna, ale také například, jak si se změnami ve své profesi během covidu poradili přední HR manažeři i velké technologické společnosti. Stahujte právě teď zde.

 

 

Připravila: Alena Čálková, Petra Pruden

Zdroj: E-book CoolPeople, HR v době covidové