CoolClub pro IT odborníky

Vero, Caffeine, Signal a Houseparty. O kterých mladých sociálních sítích vědět a proč?

11.10.2021

Sledování růstu mladých, nadějných sociálních kanálů vám pomůže určit, ke kterým se vyplatí připojit, které stojí za váš čas. Abychom vám pomohli orientovat se v neustále bohatší oblasti sociálních médií, sestavili jsme seznam několika mladých sociálních platforem, které byste letos mohli zařadit do svého hledáčku. Všechny tyto platformy získaly v posledních měsících velkou uživatelskou základnu, zájem investorů nebo pozornost ve zprávách.

 

Magazín

 

TikTok

TikTok zaujal v roce 2019 celý svět. Překonal hranici 1,5 miliardy stažení, zrodil novou generaci influencerů, spustil skladby, které před našima očima rychle gradují do virálního statusu, a dal značkám novou příležitost, jak zaujmout generaci Z a Mileniály.

Pokud ji neznáte, aplikace se točí kolem sdílení patnáctisekundových videoklipů, které často doprovází hudba licencovaná od umělců a nahrávacích společností. TikTok neklade důraz na marnivé metriky, ale upřednostňuje personalizované zážitky ze sledování.

Z tohoto důvodu se naprostá většina uživatelů i značek shoduje, že platforma je ve srovnání s jinými kanály mnohem více komunitní, kolaborativní, pozitivní a proaktivní.

Z pohledu umělců to znamená platformu pro propagaci jejich hudby a pro běžné uživatele a marketéry značek jedinečnou příležitost testovat a experimentovat s novými kreativními přístupy k jejich obsahu.

 

 

Vero

Pokud si na aplikaci Vero nepamatujete, nezoufejte. Nejste v tom sami. Tato aplikace pro sdílení fotografií, která slouží jako protipól Facebooku a Instagramu, je postavena na modelu bez reklam a algoritmů.

Myšlenka vzešla z poslání zakladatele Aymana Haririho vytvořit sociální síť pro lidi, v níž uživatelé nemusí obětovat svá data inzerentům a kde jsou tvůrci podporováni, aby vytvářeli produktivní a smysluplný obsah, na kterém lidem skutečně záleží.

Po svém tichém spuštění v roce 2015 a poté, co v roce 2018 zaznamenala značný růst (zhruba 500 tisíc uživatelů za 25 hodin), aplikace potemněla a zanechala mnoho otázek bez odpovědi. V poslední době si aplikace nachází cestu zpět na výsluní a snaží se vypořádat s něčím, co její konkurence nedokázala: s modelem předplatného.

 

 

Caffeine

Caffeine, kterou založil bývalý designér společnosti Apple Ben Keighran, je nejnovější platformou pro sociální vysílání a od listopadu vyšla z dvouleté beta verze.

K dnešnímu dni společnost získala 146 milionů dolarů od hlavních investorů, jako jsou Fox, Andreessen Horowitz a Greylock Partners, a jejím cílem je povznést se nad přeplněné prostředí streamování, včetně jejího hlavního konkurenta Twitch, rozšířením mimo hranice her.

Konkrétně chce aplikace oslovit více diváků a tvůrců tím, že se zapojí do oblasti sportu a zábavy.

Co se týče rozhraní, Caffeine považujte za hybrid mezi Netflixem a Spotify. Prostřednictvím domovské stránky je vám poskytován různý obsah na základě toho, co je trendy a co odpovídá vašemu zájmu a koho sledujete, s některými navrhovanými položkami z algoritmu. Klíčová je také interakce s publikem.

 

 

Clubhouse

Od začátku roku 2021 funguje Clubhouse v neveřejném beta režimu pouze pro iOS. Připojit se můžete pouze na pozvání. Brzy však plánuje zpřístupnit svou novou sociální platformu veřejnosti. A chystá se i verze pro Android.

 

Signal

Lidé se stále více zajímají o bezpečnost svých mobilních zařízení. Bezpečnostní problémy trápí některé z nejoblíbenějších platforem sociálních médií. Ke konci roku 2020 uniklo z čínského startupu 400 GB dat ze sítí Facebook, Instagram a LinkedIn. Únik se týkal více než 200 milionů lidí.

Signal mezi nastupujícími sociálními sítěmi vyniká svým důrazem na bezpečnost. Aplikace používá end-to-end šifrování, takže zprávy může zobrazit pouze odesílatel a příjemce. Ani Signal si nemůže přečíst, co si uživatelé navzájem sdělují.

V současné době Signal funguje jako služba pro zasílání zpráv, která umožňuje posílat fotografie, videa, hlasové zprávy, texty a další soubory. Každá komunikace využívá výhod koncového šifrování.

Aplikaci se dostalo velké pozornosti na začátku roku 2021, kdy Elon Musk, který má na Twitteru více než 46 milionů sledujících, zveřejnil dvouslovný tweet: Použijte Signal.

 

 

Houseparty

Houseparty je aplikace pro skupinové videohovory, která umožňuje videochaty, jež mohou hostit osm uživatelů najednou. Aby byla pro všechny účastníky chatu větší zábava, můžete během živé konverzace používat videofiltry, nálepky a další zábavné efekty.

Ačkoli samotná aplikace existuje již několik let, prošla několika evolucemi a v poslední době získala velké nárůsty zájmu a uživatelů. Aplikace nejprve začínala pod názvem Meerkat, ale poté se přejmenovala na Houseparty a přepracovala své funkce.

Od té doby Houseparty stoupá v žebříčcích obchodů s aplikacemi a z 1 milionu uživatelů se v roce 2020 vyšplhala na 50 milionů.

 

 

Tip! "Erotická" sociální síť OnlyFans má již 65 milionů uživatelů. Aby se dostala i do mobilů, spouští i obsahově korektní aplikaci

 

 

Připravil: Radek Svoboda

Foto: caffeine.tv; Shutterstock