CoolClub pro IT odborníky

„Hlasovací“ aplikace NewNew: nový typ sociálních médií, díky němuž lze ovládat životy druhých

Přestože se trh sociálních médií zdá přeplněný, objevila se aplikace, která našla svou originální cestu. Platforma zvaná NewNew je v podstatě lidský akciový trh, kde lze zakoupit podíly na životech skutečných lidí. Umožňuje totiž uživatelům vytvářet personalizované ankety a komunity týkající se určitých témat. Díky tomu lze kontrolovat jejich rozhodnutí a sledovat výsledek.

 

Novinky

 

Spoustě z nás zní spojení „lidský akciový trh“ zlověstně, realita je ale mnohem méně znepokojující. O co jde? Koncept se zaměřuje na tzv. creators – tvůrci tak nazývají okruh lidí, kteří mají určitou základnu fanoušků (spisovatelé, malíři, hudebníci, módní návrháři, bloggeři), kteří mohou skrz placené hlasy ovlivňovat výsledek hlasování a další vývoj situace.

Když si tzv. tvůrce založí NewNew účet, naláká své sledující pomocí videoklipu, aby hlasovali o jeho každodenním životě. Hlasovat může kdokoliv, nezáleží na počtu hlasů, musí za každý svůj hlas ale zaplatit. Peníze se mu nevrátí nehledě na výsledek hlasování. NewNew běží už dva měsíce a zatím si ji zástupci z řad creators chválí.

Komu může být taková platforma prospěšná? Kanadský spisovatel, původem z Hongkongu, známý svou tvorbou na Wattpadu, aplikaci využívá několikrát do týdne. Fanoušci mu pomáhají s rozhodnutími v profesním i osobním životě. Když vybírá, jaké jídlo si dá, co si ten den obleče, jaký žánr vybrat pro svou další knihu, jaká v ní bude zápletka i jména hlavních postav, o tom všem mohou jeho fanoušci rozhodovat. Je to v podstatě takový nový druh reality show.

Aplikace je dostupná v beta verzi a je navržena tak, aby mohli sledující tvořit silnější vazby se svými oblíbenci, než mají možnost skrz jiná sociální média. Potenciál aplikace určitě má, záleží však na tom, jestli bude generace Z nadšeně hlasovat o tom, co si mají jejich oblíbenci vzít na sebe. Pokud ano, pak má aplikace šanci na úspěch.

 

 

Připravila: Erna Březinová