CoolClub pro IT odborníky

"Digitalizace a virtualizace procesů je věc, na kterou zatím není každý připravený," říká Ondřej Gryc ze společnosti PINYA

25.04.2023

Ondřej Gryc ze společnosti PINYA spolu se svým týmem vyvíjí a implementuje PINYA HR nástroj. V čem dokáže být nápomocný, a zda jsou v první řadě společnosti, ale i kandidáti připraveni na veškerý technologický posun, která nás čeká a nemine. V rozhovoru najdete pouze střípky, pro celý rozhovor nezapomeňte ladit 11. epizodu podcastu.

 

HRstack

 

Jak vnímáte situaci HR trhu a Recruitmentu tady v ČR? Jsou firmy na digitalizaci a na tyto nástroje už připravené?

Co se týká recruitmentu, je to už téměř nevyhnutelné. Dnes lidí tráví většinu svého času s mobilem v ruce, a i ten mobilní nábor je dnes ožehavé téma. Nyní už i starší generace má běžně mobil a jsou zvyklí s ním fungovat. Myslím si, že lidé na to už připravení jsou, protože většinu věcí dnes stejně hledáme přes mobil.

Co se týká společností, tam se ta setrvačnost dostává trochu se zpožděním. Ale už je spousta společností, které uzpůsobují své portály a weby právě mobilním aplikacím, aby se uživatelé dostali k těm informacím opravdu co nejrychleji.

Takže je důležitý i čistý design, přehledné prostředí a rychlá dostupnost informací. Myslím si, že polovina společností na to ještě připravená není, ale tento trend velmi rychle stoupá, takže tady ta mobilní připravenost – asi na tom nejsme vůbec vlastně špatně.

 

Jaké jsou vaše zkušenosti a tipy z partnerských firem, kde právě řešíte digitalizaci?

Pokud si firma řekne, že chce digitalizovat, většinou se to zpočátku týká personalistiky, respektive spíše nějaké administrativy. Firma už nechce mít stohy papírů, šanonů, ve kterých se vyhledává, které se stále nosí a hledá se v nich.

Pak přicházíme my a pomůžeme s digitalizací celé databáze dokumentů, smluv, faktur, jejich obíhání, verzování, schvalování, publikace na zaměstnance, na zákazníky a vlastně vytvoříme přehled na základě metadat a full textového vyhledávání.

A pak se na to navazuje dalšími prvky, schvalování faktur, vytěžování faktur, zápisy do ERP, zápisy z porad, evidence projektů, úkolů, vlastně vytvoření přehledného pracovního portálu. Aby když se tam přihlásí, viděli všechny důležité věci, své úkoly a přístupy.

A tady hraje svou roli i bezpečnost, která je taky důležitá pro tu digitalizaci, kdy přesně říkáte, kdo má k čemu přístup, vidíte kdy, kdo, co udělal, verzování, archivace atd.

 

 

Jak vás napadl nástroj PINYA HR?

Stále žijeme v době, kdy spousta firem, která má i několik stovek zaměstnanců, řeší personalistiku v Excelech. Excel snese všechno, ale bezpečnost, historie, dostupnost, verzování, business inteligence, přehledy vývoje zaměstnance, generování dokumentů, elektronické podpisy a další, to jsou věci, které pro spoustu i velkých firem jsou pořád vizí budoucnosti.

A to chceme změnit. Historicky se věnujeme vývoji firemních intranetů, a tak digitalizace je to, co ve společnostech děláme už velmi dlouho. Všimli jsme si tak, že personalistika byla u spousty našich zákazníků, z našeho pohledu, zanedbávána.

My tak cítili tu poptávku, abychom přišli s něčím, co personalistům pomůže práci zefektivnit a automatizovat běžné rutinní věci, které zdržují a vyčerpávají. Proto jsme se pustili do vývoje. Rešerše naší cílovky, dotazy, spousta analytiky a zjišťování, to předchází každému softwaru, ale tady vznikla ta potřeba.

 

Umí ale PINYA HR i kandidáty hledat, nebo nějak efektivně pracovat s tím, když je potřeba obsadit nějakou roli? Anebo pracuje tedy opravdu spíš s nějakou administrativou, až po tom, co toho člověka získáme z nějakého zdroje?

Dneska je takovým pojmem „hybridní kancelář“, kdy každá firma na určité agendy využívá velice dobře propracované softwary, které by spolu ale měly ideálně komunikovat. A to řešíme my.

My to ATS a ten výběr máme takový základní, protože tady těch profesionálních aplikací je spousta. Proč tedy přijít jako s něčím, kde bychom museli dohánět roky vývoje konkurence? Pro nás je lepší mít otevřený konektor na ty další systémy a zapadnout do nějakého toho hybridního fungování společnosti.

Pokud zákazníkům nestačí to naše základní ATS a mají například větší fluktuaci nebo jsou větší firma, tak to řešíme tímto konektorem. Dále pak integrujeme třeba i na ERP systémy, docházkové systémy a umíme zařídit ten tok zaměstnance ve firmě bez duplicitního zadávání do dalších systémů.

 

Jak vypadá váš typický zákazník a v jaké fázi vaši zákazníci poptávají vaši službu?

Jsou to například firmy, které rychle vyrostly. Předtím totiž řešily různé agendy různými aplikacemi a dostaly se teď do bodu, kdy je jich najednou 100, 200 a mají příliš různých nástrojů.

Potřebují je proto sjednotit, a tak přijdeme my a vyřadíme, co nepotřebují, většinou jde půlka pryč a nahrazujeme je. Nebo jsou to firmy, které trochu zaspaly vývoj, mají 200-300 lidí a agendu pořad řeší Excelem, papírky, kalendáři a e-mailem, to je asi ten druhý scénář.

Máme firmy, které mají 15-20 zaměstnanců a pak máme takové, které mají 2500 zaměstnanců v 5 zemích, ale naše HR jim vyhovuje, protože ty systémy propojí a ony spolu dokáží komunikovat. 

 

Připravila: Petra Sauerová