CoolClub pro IT odborníky

Jak přitáhnout talenty a vybudovat lovebrand? Firemní značkou na sociálních sítích

Sociální sítě spojují miliony lidí po celém světě, tak proč by nemohly spojit také firmy se svými uchazeči? Firemní profil na sociálních platformách je z hlediska HR klíčovým nástrojem pro hiring a budování employer brandu. Správná prezentace na sociálních platformách může přitáhnout nejen správné talenty, ale také udělat z vaší firmy lovebrand. 

 

HRstack

 

Facebook, Instagram, LinkedIn – tři gigantické sociální sítě, které v Česku osloví osloví miliony uživatelů každý měsíc. V Česku se jedná o nejznámější a nejvíce používané platformy, které jsou ideální nejen pro prezentaci firmy, ale také  navázání vztahu s potenciálními uchazeči a budování employer brandu. Jak moc je toto téma pro HR důležité? Přesvědčte se sami. 

 

Co říkají statistiky

  • 79 % uchazečů používá při hledání práce sociální platformy (Glassdoor)
  • Lidé, kteří hledají práci, považují sociální sítě za více užitečné než inzeráty a další náborové materiály (CareerArc)
  • 73 % mileniálů (věková skupina 18-34 let) našlo poslední práci právě na sociálních sítích (CareerProfiles) 

Tato data říkají jediné: profil na sociálních sítích je důležitý zdroj informací pro budoucí uchazeče. Proto je o něj potřeba pečovat s láskou a špetkou strategie

 

 

Co by měl firemní profil obsahovat?

Začněme obyčejnými základy. Základy, na kterých můžete budovat silnou značku zaměstnavatele. Každý profil musí obsahovat:

  • profilovou fotku – například logo společnosti,
  • kontaktní údaje (sídlo firmy, kontakt),
  • odkaz na web,
  • odkaz na další sociální sítě,
  • stručné informace o společnosti (specializace, historie firmy…).

Tyto základy jsou mimořádně důležité, a to zejména z pohledu důvěryhodnosti, spolehlivosti a profesionality firmy. Podle toho si uchazeč okamžitě udělá obrázek, jak to ve firmě asi chodí. A vy přece chcete udělat ten nejlepší dojem.

 

Tonalita a způsob komunikace

Každá firma (potažmo značka) je jiná, unikátní. A přesně takto je potřeba přistupovat k celkové prezentaci na sociálních sítích. Jako velký pomocník pro marketéry, ale také HR manažery poslouží brand manuál, ve kterém jsou popsány hodnoty značky, její vlastnosti, poslání, cíle a v neposlední řadě také tón komunikace.

Příspěvky, které budou v souladu s filozofií firmy, poslouží jako selekce všechny potenciální uchazeče. Ti se podívají na profil a posoudí, zda s nimi příspěvky rezonují či nikoliv. Publikovaný obsah vypovídá zejména o:

a) charakteru firmy, 

b) firemní kultuře,

c) lidech, kteří ve firmě pracují. 

 

 

Co zveřejňovat na sociálních platformách, abyste přitáhli zájem uchazečů?

Existuje několik značek, pro které lidé touží pracovat a na nové pozice se stojí dlouhé fronty. Google, Apple, Facebook...to všechno jsou společnosti, které se na sociálních sítích umí skvěle prezentovat. Sdílí totiž obsah, který vyzdvihuje jejich přednosti a dosažené úspěchy. A přesně tak se můžete blýsknout i vy. Jak na to? 

 

Tipy na content:

Fotky z workshopů, teambuildingů

  • Úspěchy firmy (milníky, ocenění)
  • Firemní novinky
  • Zajímavé info o vašem týmu (medailonky zaměstnanců)
  • Články/videa o vaší firmě 
  • Články z blogu/atraktivní infografika/statistiky/case studies 

 

Zaměstnanci jsou vizitkou vaší firmy, využijte jejich vliv

A nyní vám odhalíme, co je nejosvědčenějším receptem na úspěch v online prostoru. Jsou to vaši zaměstnanci. Nikdo vám neudělá lepší prezentaci než právě spokojení zaměstnanci.

Angažovat se mohou i na sociálních sítích, a to jednoduchým způsobem. Stačí když budou reagovat na publikovaný content (lajky, komentáře) a sdílet ho dál. Díky tomu se zvýší povědomí o vaší společnosti a spolu s tím roste pravděpodobnost, že váš firemní profil navštíví další uživatelé. 

Prezentaci na sociálních sítí může výrazně pomoci i to, když si zaměstnanci do kolonky zaměstnavatele zadají vaši firmu. Naděje na vyšší návštěvnost opět rostou, a navíc se tím posiluje důvěryhodnost celého brandu.

 

Budovat značku na sociálních sítích se vyplatí

Budování brandu na sociálních sítích je běh na dlouhou trať. Vyžaduje čas, konzistentnost, poutavý obsah i participaci vašich zaměstnanců. Odměnou za toto úsilí ovšem bude atraktivní vizitka firmy, která může přivést kvalifikované zaměstnance a pozornost médií. To vše naprosto přirozeně, bez velkého rozpočtu na hiring a PR. 

 

Tip! Budujte Employer Branding, sníží náborové náklady až o 43 %

 

 

Připravila: Petra Pruden