To, že Netflix bude zasahovat do dosavadní politiky sdílení hesel, už předestíral před časem. A přestože se na něj ze strany zákazníků snesla okamžitá vlna kritiky, Netflix nyní slaví úspěch.
CoolMovie
I když se očekával spíše katastrofický scénář, Netflix si věřil a tento nepopulární krok vstříc změně politiky sdílení hesel, se mu vyplatil. Čísla nelžou a službě se daří lépe než dříve. Co se dělo?
Netflix se před časem rozhodl zasáhnout do politiky sdílení hesel a zablokoval tak svým uživatelům možnost sdílet svůj účet s lidmi mimo domácnost. Z nové zprávy analytických dat společnosti Antenna vyplývá, že Netflix v prvních šesti dnech po zavedení nové strategie dosáhl v USA obrovského nárustu nových předplatitelů.
Dokonce zažil čtyři dny s největším nárůstem předplatitelů v USA za posledních čtyři a půl roku. Naposledy Netflix zaznamenal takový nárůst předplatitelů v roce 2020, kdy lidé v rámci pandemie Covid-19 začali trávit mnohem více času doma.
Zakládalo si tehdy svůj účet přibližně 75 000 nových předplatitelů denně. Ale pravdou je, že počet registrací po zrušení možnosti sdílet hesla mimo domácnost, tento rekord dokonce překonal. Dle dat firmy Antenna získal Netflix 26. i 27. května téměř 100 000 registrací oba dva dny. Samozřejmě došlo i ke zrušení několika účtů, ale počet nových registrací je absolutně převýšil.
Na finální závěry je samozřejmě ještě brzy, ale zatím se zdá, že rozhodnutí Netflixu omezit sdílení hesel bylo úspěšné. Jisté je, že konkurenční streamovací služby velmi dobře sledují, jak se Netflixu daří, a v případě úspěchu jsou připraveny zavést vlastní podobná pravidla.
Připravila: Petra Sauerová