Club

Ninja se přestěhoval na Mixer. A s ním už i milion předplatitelů

Jeden z nejúspěšnějích streamerů, Tyler "Ninja" Blevins, nedávno uzavřel exkluzivní smlouvu o spolupráci se streamovácí platformou Mixer, kterou vlastní Microsoft. Poněkud nečekaný krok streamera fenoménu Fortnite odlákal diváky konkurenční platformě Twitch, kterou vlastní Amazon. A úspěch na sebe nenechal dlouho čekat.

 

PlayCool

 

Nečekaný krok oblíbeného streamera zvednul nejedno obočí, protože pokud srovnáme Mixer s Twitchem, jednoduše nedokážeme přijít na pádný důvod, kvůli kterému by měl někdo s takto velkým jménem měnit etablovanou značku za mnohem menší streamovací službu. Ukázalo se ovšem, že Microsoft Blevinsovi dobře zaplatil, a fanoušci se Mixerem nenechali odradit. Právě přesun fanoušků spolu s oblíbeným streamerem přitom budil největší množství obav. Přesto trvalo pouhých pět dní, než se k Ninjovi přihlásil první milion jeho věrných fanoušků z Twitche.

 

 

Jak přetáhnout 22 milionů uživatelů

Velkým argumentem pro staronové fanoušky byla velmi výhodná cena na předplatné Blevinsova kanálu na Mixeru. Přesněji řečeno, zaváděcí cena je nulová. Mixer tak snadno získá lepší čísla, kterými by se mohl časem začít přibližovat svým největším konkurentům. Vyměnit jednu streamovací platformu za jinou bylo ještě proveditelné, ale šance na přetáhnutí více než dvaadvaceti milionů lidí z Ninjova Youtube kanálu už působí jako čistá utopie.

 

 

Bude zajímavé sledovat, jestli se Mixer s Microsoftem pokusí získat pomocí podobně exkluzivních smluv i některé dalších velké hráče z řad streamerů. V současné době totiž tvoří Mixer jen pouhá tři procenta z obrovského streamerského trhu, zatímco Twitch se drží kolem dvaasedmdesáti procent. Podobně uvažují i další streameři a dá se předpokládat, že i sami vlastníci Mixeru. Pokud by se totiž nepodařilo získat další velká jména, může zájem o Ninjův Fortnite stream pomalu opadnout a pokud nepřiláká zcela nové tváře, mohl by svého rozhodnutí začít litovat i sám streamer.

Na soudy je proto ještě brzy, ale přesto se nabízí varování. Pouštět se do souboje s Twitchem se jednoduše nemusí vyplatit.

 

 

Připravil: Pavel Skoták