Nový oranžovomodrý web CoolPeople – co za ním stojí?
Málokdo to dělá často a málokdo to dělá vyloženě rád (pokud ovšem nejste PHP nebo Frontend Developer). Když už se do toho vrhne, většinou to má nějaký pádnější důvod. Sáhnout do webu po vývojářské i designové stránce prostě není jen tak. Proto nás zajímalo, proč to marketingové oddělní CoolPeople po několika letech, udělalo.
CoolNovinky
Zeptali jsme se vedoucího marketingového oddělní CoolPeople Viléma Tericha, který měl vývoj a výslednou podobu webu (i souvisejících landing pages) na starosti. Web má sice nový kabátek, jeho adresa však zůstává stále stejná – www.coolpeople.cz.
Proč jste se rozhodli upravit webové stránky?
Minulý rok jsme rozšířili svůj obor IT i o ne-IT pozice a rozjeli hledání pozic pro další specializované obory. Tímto rozšířením došlo i k potřebě úpravy stávajících webových stránek tak, aby byly nejen aktuální, ale také přehledné a pro uživatele snadno uchopitelné. V praxi jsme zavedli specifické barevné označení obou oblastí, na které se při dodávání profesních kapacit specializujeme, na dvě barvy - brandově logicky oranžovou a modrou. A tak bylo na místě rozdělit i web a související stránky. Ve výsledku tak obor IT, kde jsme jedničkou, zůstal pod oranžovou barvou a ostatní specializované obory dostaly barvu modrou. Na prvním místě byla ale potřeba web odlehčit a co nejvíce usnadnit hledání cíle, za nímž uživatel přišel, i následné zkontaktování.
Barevné rozdělení tedy hraje zásadní roli ve "firemní komunikaci"?
Podle barvy hned poznáte, o jaký obor se jedná, zda jste správně v IT (kde nabízíme skvělé projekty pro IT odborníky) nebo klasických profesích (kde nabízíme pozice pro všechny ostatní obory). Tento vjem se uloží do paměti lépe než dlouhá testová sdělení. Je s tím však třeba pracovat dlouhodobě, toho si můžete všimnout i na našich sociálních sítích případně v našich kampaních. Držíme se jedné komunikační linky, aby vše bylo pro naše klienty, kandidáty i spolupracovníky přehledné a jasné.
S jakou vizí jste změny na stránkách prováděli a jaké nejzásadnější změny je čekaly?
Důležité pro nás je, aby naše komunikace byla jednotná. Celkově to zanechá v návštěvníkovi lepší dojem a snadněji se mu uloží do povědomí. Nejprve jsme ale začali pracovat na jednotlivých landing pages pro aktuálně probíhající kampaně. Tam jsme vychytávali mouchy. Dali jsme jim jednotný styl, jednotnou komunikační linku tak, aby vše brandově sedělo. Po otestování jsme začali pracovat na homepage, kde bylo potřeba kompletně zrevidovat texty, formuláře a také vše graficky sloučit do jedné komunikační linky. Tady už jsme sice nestříleli naslepo, nicméně vše vyžadovalo spoustu práce a ladění, zejména všemožných detailů... Určitě musím zmínit skvělou součinnost všech, co na změně pracovali. Konkrétně pak CTO naší společnosti - Pavla Jelínka, skvělou práci odvedl i náš grafik Michal.
Nový web je teď samozřejmě připraven pro český, slovenský i rakouský trh (mění se jen koncovka v url adrese .cz/sk/at). Pro větší komfort je u každé verze možnost mutace do anglického jazyka.
Co podle vás návštěvníci/uživatelé na novém webu nejvíce ocení?
Vsadil bych na formu sdělení, krátké a výstižné texty. Návštěvník nemusí nic složitě hledat, dostane se rychle k informacím, které potřebuje. Nenajdete u nás složitě rozvětvené menu. U kategorií pouze CTA, která hned odvedou návštěvníka na landing page - zdroj konkrétních informací a kontaktní formulář.
Když jsme u toho, jakou nejčastější chybu podle vás webové stránky mají?
Zbytečně rozvětvená menu, která vás vedou tam, kam nechcete. Zdlouhavá sdělení a informace, které návštěvník ani nečte.
Zásadní je také rychlost načítání. Čas totiž hraje velkou roli v rozhodování. Pokud je web zbytečně složitý a nejasný, máte problém zvaný bounce rate - míra okamžitého opuštění.
Na čem dalším teď v marketingu pracujete?
Aktuálně pracujeme na inovacích, u kterých věříme, že nás celkově posunou dále. Že zjednoduší proces komunikace cílové skupiny směrem k nám. Konkrétně na novém webu se s námi bude moct návštěvník spojit pomocí jednoduchého nástroje a zeptat na další informace, které potřebuje. Pro landing pages jsme připravili ještě mnohem jednouší formuláře, kde návštěvník vyplní pouze tři jednoduché kolonky a my už se mu ozveme zpátky.
A osobně se těším na jednu specialitku – v plánu máme i dlouhodobější projekty z oblasti automatizace a AI. Tu zatím nikdo jiný na trhu nedělá a my sami se teď s vývojáři podílíme na tom, jak tuhle věc přivést na svět.
Kam jít?
Pro návštěvu hlavního webu CoolPeople na www.coolpeople.cz.
Poohlížíte se po dobře placených a smysluplných projektech s novými technologiemi? Pak zamiřte na www.cooljobs.eu.
Láká vás kariéra freelancera, ale nejste si jistí? Proč to za to stojí, zjistíte na www.coolpeople/start. Kde všude vám CoolPeople bude krýt záda a že není nemožné zkrátit si dobu splatnosti faktur až na 3 dny, se dozvíte na www.coolpeople.cz/start-full.
Sháníte práci obchodníka s renomé v mladém kolektivu dynamické společnosti? Proč je CoolPeople ta nejlepší volba, zjistíte na https://www.coolpeople.cz/accountmanager.
Další informace, novinky i Cool život v obrazech najdte na našich sociálních sítích – Facebooku, Instagramu a LinkedIn.