CoolClub pro IT odborníky

Proč vám uživatelé na LinkedIn nepřijímají žádost o spojení? Tady je 5 hlavních důvodů

LinkedIn má více než 310 milionů aktivních členů každý měsíc. Skvělé místo pro networking, říkáte si. Co ale když vaše pozvánky a žádost o propojení zůstávají bez povšimnutí? Možná jste si vysloužili některou z těchto přezdívek. Podívejte se, jaké typy uživatelů profesionálové nemají rádi a jak se vyhnout klasickým přešlapům.

 

HRstack

 

Mistr záhadný: Nemáte vyplněný LinkedIn profil

LinkedIn profil slouží jako vaše vizitka. Podle ní si o vás uživatelé vytvoří první dojmy. A záleží jen na vás, jak přesné a pravdivé budou. Pokud chcete, aby ostatní přijímali vaše pozvánky a žádosti o spojení, profil je to první, na co se musíte zaměřit.

Jestliže vám tam chybí základní informace o vás a vaší práci, ostatní mohou váš profil vnímat jako nedůvěryhodný, případně nezajímavý. Co všechno by vám tam nemělo chybět?

  • Aktuální pozice
  • Seznam pracovních zkušeností
  • Profilová fotografie
  • Doporučení a reference

 

Analfabet: Děláte hrubky, jak když tiskne

Pravopis je ošidný a každému občas dá pořádně zabrat. Věřte tomu nebo ne, ale i podle publikovaných příspěvků a zápisu informací si o vás ostatní vytvoří obrázek. Pokud navíc pošlete zprávu, ve které jsou chyby, může vám to strhnout body.

Oblíbené není ani psaní velkými písmeny – evokují totiž dojem, že na dotyčného uživatele křičíte. Při oslovování dalších lidí na LinkedInu si proto dejte záležet na tom, aby zpráva byla pravopisně a gramaticky správná a zároveň aby vyzněla správným způsobem. Uvidíte, že tento přístup vám přinese vytoužené ovoce.

 

 

Kopírák: Rozesíláte hromadné zprávy

Jedna zpráva, desítky oslovených lidí. Stalo se vám, že vám přišel ten stejný vzkaz jako vašemu kolegovi? Hromadně rozeslané zprávy většinou vyvolají akorát protažené obličeje a oči vsloup. A právě to může být další důvod, proč někdo další nepřijmul vaši žádost o spojení.

Pokud chcete zaujmout a vyhnout se odmítnutí, zkuste na to jít přesně opačně – napište k pozvánce zprávu, která bude speciálně určená pro daného uživatele. Četli jste jeho článek? Máte opačný názor na jeho poslední příspěvek? Nezapomeňte to zmínit do úvodní zprávy. Vaše šance na přijetí raketově roste.

 

Prodavač: Nabízíte všem své produkty či služby

LinkedIn je ryze profesní síť, ne tržiště. Pokud přece jen chcete někomu nabídnout své produkty nebo služby, neuvádějte to hned v úvodní zprávě. To by mohlo mnoho uživatelů okamžitě odradit. Místo toho se soustřeďte na budování spojení a teprve pak uvažujte o prezentaci své práce. 

 

 

Cizinec: Nejste ze stejného oboru/místa

Komunita na LinkedInu je početnější každým dnem. A uživatelé si čím dál více vybírají, koho přijmou do svého profesního okruhu a koho naopak vystrčí ven. Pokud tedy pracujete v marketingu a přidáváte si někoho z oboru architektura, je možné, že vám žádost nepotvrdí.

A to z jednoduchého důvodu – profesně to pro ně nemá žádný význam. To stejné může platit i v případě, že oslovíte uživatele, který bydlí v Jižní Americe. Takové spojení nemusí být pro daného člověka užitečné. 

 

Děláte všechno správně, a stále nic? Ne všichni uživatelé používají LinkedIn každý den

Pokud jste se úspěšně vyhnuli zmíněným přešlapům a stále vám nechodí nová spojení, zakopaný pes může být jinde. LinkedIn má více než 722 milionů členů, ale z toho je měsíčně aktivních pouze 310 milionů uživatelů – z této části je jen 40 % z nich aktivní každý den. Je tedy možné, že odeslané žádosti si uživatelé nezobrazili, protože na LinkedInu zkrátka netráví dost času. 

Háček může také spočívat ve špatném načasování. Pozvánku můžete odeslat v pondělí, ale uživatel se na LinkedIn dostane až o týden později. Vaše žádost se tak jednoduše ztratí a zapadne mezi další upozornění. 

 

Rada na závěr: Nepodceňujte sílu prvního dojmu

Říká se, že první dojem dvakrát neuděláte. A platí to i v případě prezentace na LinkedInu. Než se pustíte do honu za profesními spojení, podívejte se na svůj profil. Zkontrolujte, zda tam máte všechny klíčové informace a zda působí věrohodně a profesionálně. To je první krok, který vám poslouží jako skvělý odrazový můstek. 

 

 

Tip! Sociální sítě hrají v náboru prim. Jak je využít efektivně? Inspirujte se od úspěšných!

 

 

Připravila: Petra Pruden