Club

Star Wars Jedi Fallen Order: Před dávnými časy, v předaleké galaxii...

Star Wars série patří mezi nejpopulárnější značky za posledních 20 let, a to hlavně díky Georgi Lucasovi, který nám umožnil vžít se do jeho vysněného světa. Se završením nové filmové trilogie za dveřmi, jak tedy dopadla nová hra od studia Respawn Entertainment pod vydavatelem Electronic Arts po nevydařeném Star Wars: Battlefront 2?

 

PlayCool

 

Cesta za slávou

Star Wars započalo svou cestu v roce 1977 a po úspěšné premiéře se rozhodl George Lucas přejmenovat původní film na “Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje” po vydání Epizody V. Od té doby se nám dostávalo rozšířeného univerza ve formě her, knih, figurek a dalšího všemožného zboží. Po převzetí Disney v roce 2012 bylo veškeré rozšířené univerzum označeno za non-canon (Příběhy, které se v dějové linii nestaly) a bylo přejmenováno na "Legendy". Jak tedy vypadá rozšířené univerzum pod vedení Disney?

 

 

Dost bylo řečí

Ve hře se vžijete do Cala Kestise. V dětství přežil příkaz 66, který měl za účel vyhladit všechny rytíře jedi. Poprvé se s ním setkáváme jako s ušmudlaným mechanikem při recyklaci lodí z klonských válek. Hra na vás tedy hned od začátku začne vrhat překrásné atmosférické scény, které nebudou fanouškům cizí. Po incidentu na planetě se o vás dozví Impérium a stanete se pro speciální jednotku padlých jediů, kteří propadli temnotě, lovnou zvěří.

 

 

Během vašeho dobrodružství navštívíte jak známé, tak zcela nové světy. Hra se kanonicky odehrává mezi Epizodou III a IV. Doprovázet na cestě vás budou buď bývalá rytířka jedi Cere Junda, která se stane vaším mentorem, nebo Greez Dritus - kapitán hvězdné lodi se závislostí na gamblerství. Anebo taky droid BD-1, kterému sice nerozumíme ani ň, ale hlavní postavu podporuje v jeho cestě k získání hlavního příběhového předmětu (přináší i více světlé strany Síly). Můžete se také těšt na některé známější postavy z filmů, i ty se ve hře mihnou.

 


Boj hodný Jedie

Hratelností sice nepřináší nic nového, ale snaží se brát to nejlepší z ostatních her. Můžeme se zde setkat se šplháním z her třeba jako z Tomb Raider, bojového systému, který připomíná hodně Dark Souls či Bloodborne. Hra obsahuje i lehké RPG prvky s možností více bojových schopností nebo navýšení zdraví a staminy. Uvidíte i hromady parkouru spojeného s hádankami k různým vylepšením či kosmetickým úpravám lodi, droida BD-1 nebo vás a vašeho světelného meče. A i když možnosti úprav nejsou nijak rozsáhlé, je to pěkný doplněk. Bojový systém si nebere servítky, pokud budete hrát na nejtěžší obtížnost, budete muset používat vše, co vám hra nabízí ve stylu uhýbání či blokování příchozích útoků. Systém checkpointů vám vždy při uložení na daných místech, které vám umožňují uplatnit body do stromu dovedností nebo vyléčit, resetuje všechny protivníky na své místo, takže o zábavu budete mít vždy postaráno. Naštěstí hra nabízí i příběhovou obtížnost pro ty z vás, co si chtějí zahrát za jedie a prosekat se přes hru, jen abyste si užili příběh bez zbytečných restartů. Očekávejte občasné opakování tras, které nám později ve hře začaly lézt krkem. Hra vám jinak celkově zabere 15-20 hodin herního času.

 

 

Redakční hodnocení:

Překvapilo nás, že se po neúspěchu Battlefront II,  EA odhodlalo vytvořit hru pro jednoho hráče bez přídavných mikrotransakcí s nynějším trendem “her jako služba” (GaaS). I když hra nepřináší nic světoborného, má propracované herní prvky z ostatních titulů, společně se solidním příběhem a krásnou atmosférou planet. Během hraní jsme nenarazili na žádné herní chyby, ale musíme si postěžovat na některé animace při soubojích, které nejsou úplně plynulé a celkově nebudí úplný pocit AAA hry.

Konečný vedikt: Hra je solidní a doufáme v pokračování Calovy cesty s více propracovanějším sequelem.

 

 

 

Připravil: Petr Svoboda