CoolClub pro IT odborníky

Super funkce komunikačních platforem: 5 tipů na Basecamp

05.04.2021

Basecamp je oblíbenou platformou pro týmovou remote spolupráci. Na rozdíl od Microsoft Teams ho zpravidla využívají menší podniky a ty si jej nemohou vynachválit. Dnes má Basecamp více než 120 000 týmů a toto číslo stále roste. A to nejen díky jednoduchému rozhraní, ale také šikovným funkcím a integracím. Jaké to jsou?

 

Magazín

 

1. Focus mode - ztišení oznámení

Rozptýlení v podobě blikajícího chatu a nových oznámení je všudypřítomné. Udržet si chladnou hlavu a plně se soustředit na práci se proto může zdát jako nadlidský úkol. Závažnost situace si uvědomují i vývojáři Basecampu, kteří pro takové případy vyvinuli funkci Focus mode. Pokud chcete vypnout okolní svět a koncentrovat se pouze na daný úkol, Basecamp pro vás rád ztlumí veškerá oznámení na libovolnou dobu. Stačí kliknout na ikonu svého profilu a v pravém horním rohu vybrat „Focus mode“.

TIP: Oznámení můžete také ztlumit u různých projektů.

 

2. TimeCamp - automatizace práce

Aby vám práce šla lépe od ruky, dáme vám tip na další Basecamp nástroj – tentokrát v podobě integrace TimeCamp. Jedná se o aplikaci, která vám umožní měřit čas strávený nad projekty, efektivněji řídit svůj time management, ale také automatizovat práci. TimeCamp bude za vás automaticky vyplňovat pracovní výkazy, zasílat reporty odpracovaných hodin nebo pomáhat při vyúčtování a fakturaci. Díky tomu si udržíte dokonalý přehled v pracovních úkolech a ušetříte čas se zapisováním hodin (a řadou dalších úkolů).

 

 

3. Hill charts - sledování projektu v reálném čase

Na trackování času rovnou navážeme trackováním projektů – a to s Basecamp funkcí Hill charts. Pokud pracujete v týmu, pak pravděpodobně máte několikrát týdně meeting s dalšími kolegy, abyste si řekli, na čem pracujete a jak jste pokročili. Tyto často „nudné“ schůzky však můžete s touto praktickou funkcí eliminovat.

Funkce Hill Charts vám pomůže sledovat stav vašeho projektu v reálném čase – umožní vám vizualizovat váš pokrok, komentovat aktualizace projektu a prezentovat, na jakých úkolech v rámci projektu pracujete. Stačí, aby se váš kolega proklikl na graf, a rázem se dozví, co je u vás nového – aniž by musel svolávat schůzku.

 

4. Automatic Check-ins - rychlá komunikace

Efektivní komunikace bývá v případě remote spoluprací častý kámen úrazu. To si v Basecampu dobře uvědomují, proto vyvinuli nástroj Automatic Check-ins. Stačí zadat otázku (např. Na čem tento týden pracujete?), adresáta, frekvenci otázky (jednou týdně, denně…) a zbytek nechat na Basecampu. Členové týmu dostanou oznámení a přímo pod otázku mohou vložit svou odpověď. Je to jednoduché, efektivní a ušetří vám to spoustu času. Díky této funkci nemusíte organizovat schůzky a ztrácet čas chatováním s dalšími členy týmu.

 

5. Zapier - automatizace, správa projektů

Na závěr tu máme velmi užitečnou Basecamp integraci, a tou je oblíbený Zapier. Jedná se o jeden z nejvíce populárních nástrojů na automatizaci a zároveň jeden z nejlepších pluginů přímo pro Basecamp. Instalací Zapier získáte přístup k tisícům aplikací, které vám pomohou automatizovat vaši práci a spravovat projekty efektivněji. V rámci aplikaci si stačí vytvořit libovolné příkazy pro různé aplikace (Pokud se stane X, následovat bude Y) a pak si jen libovat v tom, kolik času a práce vám Zapier ušetřil.

 

Využívá vaše společnost ke komunikaci Basecamp? Pak věříme, že tyto funkce vám pomohou z aplikace vytěžit maximum. A pokud zrovna Basecamp nepoužíváte, nezoufejte. V minulých dílech ze série Super funkce komunikačních platforem jsme se zaměřili na Microsoft Teams a Slack.

 

 

Připravila: Petra Pruden