CoolClub pro IT odborníky

Automatizace a digitalizace recruitmentu: Strategie digitálního sourcingu

Uprostřed globální zdravotní krize se digitální nábor změnil z "nice-to-have" na "must-have", vedoucí pracovníci po celém světě se snažili najít způsoby, jak přilákat a najmout ty správné talenty na dálku, a nyní se snaží udržitelně investovat do komplexního digitálního náborového procesu. Jak by měl tento proces vypadat? A můžete přejít na plně digitální proces, aniž byste z náborového cyklu vyřadili lidskou složku?

 

HRstack

 

V uplynulém desetiletí se priorita digitalizace náboru měnila v závislosti na změnách na trhu práce a soupeřila s jinými organizačními prioritami. V posledních několika letech se konkurence o špičkové talenty stala náročnější a vedoucí pracovníci, kteří chtěli získat konkurenční výhodu, se obrátili na nové technologie, aby získali, přilákali, vybrali a nakonec najali ty nejlepší talenty pro své podnikání.

Podívejme se na celý náborový trychtýř, od vyhledávání až po nástup, a zjistěme, jak vypadá před digitalizací a po ní a jak se můžete dostat k plně digitálnímu náborovému procesu.

 

Výhody plně digitálního náborového procesu

Každý manuální krok vyhledávání, výběru, náboru a nástupu zabere hodiny vašeho času a ještě více vašeho rozpočtu. Nemluvě o tom, že když personalisté a náboroví manažeři tráví čas zveřejňováním pracovních nabídek, plánováním pohovorů, prověřováním životopisů nebo shromažďováním onboardingových materiálů, ubírají čas svým prioritám, které mají velký vliv na zvyšování příjmů.

Tradiční výběrové procesy jsou plné překážek a ve výsledku to vypadá asi takto: každý krok procesu vyžaduje manuální úsilí někoho z vaší organizace, aby se kandidát posunul dál. Všechny tyto úkoly brání tomu, aby náborový proces byl tak rychlý, efektivní a nákladově efektivní, jak by mohl být. Nemluvě o tom, že vytvářejí zdlouhavou a nepříjemnou zkušenost jak pro kandidáty, tak pro manažery náboru.

 

 

Lidská práce musí zůstat

Některé úkoly, jako jsou pohovory a školení, vždy nejlépe zvládnou lidé. Ale díky technologiím, které jsou dnes k dispozici, lze opakující se manuální úkoly, jako je shromažďování dokumentů, zasílání aktualizací žádostí a hodnocení kandidátů, provádět rychleji a přesněji pomocí technologií.

To znamená, že můžete vzít právě tento manuální proces a změnit ho na částečně nebo plně automatizovaný. Náboráři se tak mohou soustředit na obtížně obsaditelné pozice nebo iniciativy v oblasti budování značky zaměstnavatele a personalisté se mohou věnovat svým obchodně důležitým úkolům.

S ohledem na stav před a po si rozebereme začátek životního cyklu zaměstnance a jak může digitalizace vstoupit do hry v každé části procesu.

 

Získávání uchazečů (sourcing)

Co budete potřebovat:

- Systém pro sledování uchazečů (ATS)

- Platformu pro řízení vztahů s kandidáty (CRM)

- Kariérní stránku

- Systém pro doporučování

 

Strategie digitálního sourcingu

Vytvořte profil ideálního kandidáta

Vytvořený profil kandidáta vám pomůže přesněji zacílit a získat typy kandidátů, které chcete získat. Dříve než se rozhodnete, jakým způsobem budete cílit na potenciální uchazeče nebo jakým způsobem budete brandovat svou kariérní stránku, musíte se rozhodnout, komu budete dělat marketing. Než budeme pokračovat, můžete začít tímto průvodcem profily kandidátů.

 

Získejte talenty, které chcete

Jakmile víte, na koho se zaměřit, můžete se programově zaměřit na uchazeče, které chcete získat. Ve starém procesu jste možná museli zveřejnit desítky nebo dokonce stovky pracovních inzerátů na různých platformách. V digitálním procesu automaticky nakupujete, umisťujete a optimalizujete pracovní inzeráty na základě profilu ideálního kandidáta.

Nástroje jako Pandologic, AppCast a Perengo vám pomohou se záležitostmi jako je automatizace inzerátů, aby se vaši náboráři mohli soustředit na priority s největším dopadem.

 

 

Optimalizujte svou nabídku talentů

Fond talentů je účinný nástroj pro sledování kandidátů, kteří projevili zájem o práci ve vaší organizaci. Sledování a vyhledávání v souborech kandidátů však může být časově náročné, pokud se provádí ručně. Digitalizace fondu talentů vám umožní rychlý přístup k relevantním talentům, nebo dokonce pasivním kandidátům, a může zvýšit rychlost a efektivitu vašeho náborového úsilí.

Pomocí systému HRMS a CRM byste měli být schopni přidávat vyhledané kandidáty, kandidáty z minulosti a umožnit zájemcům (obvykle pasivním kandidátům), aby se zaregistrovali a připojili se prostřednictvím kariérní stránky a měli tak aktuální informace o příležitostech ve vaší společnosti. Dobře zdokumentovaný a uspořádaný seznam talentů vám pomůže lépe sledovat a zapojovat kandidáty. 

 

Investujte do nástrojů pro zapojení kandidátů

Ať už se jedná o zapojení uchazečů nebo udržování kontaktu s vaší skupinou talentů, měli byste využívat technologie k budování vztahu mezi vaší společností a talenty ve všech fázích náborového procesu. Uchazeči by měli být automaticky informováni o novinkách ve společnosti, nových příležitostech nebo stavu své žádosti.

Komunikace může být synchronizována s vaším systémem ATS a HRMS a spouštět automatická textová nebo e-mailová oznámení, což umožní zapojení ve velkém měřítku. Více informací o zapojení kandidátů při najímání velkého množství kandidátů si můžete přečíst níže.

 

Vytvoření silné značky zaměstnavatele

Vytvoření jasné a atraktivní značky zaměstnavatele napříč různými kanály je pro vaše úsilí při hledání zaměstnanců klíčové. Digitální strategie vyžaduje dobře komunikovanou značku zaměstnavatele - od optimalizace kariérní stránky přes zlepšení pozic v SEO až po zapojení sociálních médií.

 

 

Tip! 5 nejoblíbenějších typů přijímacího interview. Jaký druh je pro vaši firmu ten nejlepší?

 

 

Připravil: Radek Svoboda