CoolClub pro IT odborníky

Aplikace elektronického obchodu mohou dosáhnout 70% zlepšení vracejících se uživatelů. Jak?

21.04.2020

Maloobchodní aplikace, které implementují úspěšnou strategii uchování uživatelů, budou nyní těžit z výhod dlouhodobé hodnoty zákazníka. Ti, kteří tak neučiní, se však budou snažit dosáhnout pozitivní návratnosti svých akvizičních investic. Akvizice uživatelů e-shopů je pro marketingové týmy značnou investicí, a proto je zachování současných zákazníků o to důležitější.

 

Magazín

 

V dnešní době je důležitější než kdy jindy, aby maloobchodní aplikace optimalizovaly svůj konverzní poměr. Udržení současných uživatelů správným způsobem v současné době s vysokým provozem může firmám a eshopům  poskytnout věrnější a vracející se zákazníky v následujících měsících a letech.

Existuje několik taktik, které mohou maloobchodníci použít ke zvýšení návratnosti investic do svého především mobilního marketingu. Mnoho z těchto taktik se točí kolem oznámení push, u nichž se ukázalo, že zvyšují retenci až 7x.

 

Vracející se zákazníci

Společnost pro zpeněžování mobilních aplikací YouAppi říká, že kampaně zaměřené na retargeting aplikací a opětovné zapojení mohou dosáhnout 70% zlepšení počtu uživatelů, kteří se vracejí, zejména v případě aplikací elektronického obchodu. Data z mobilní marketingové platformy YouAppi, která analyzuje retargeting mobilních aplikací od roku 2018, ukazují, že tyto reklamy na retenční marketing mohou generovat významné zvýšení využití mobilních aplikací a celkově prodejů. V roce 2019 docházelo podle YouAppi k nárůstu o více než 300% u inzerentů, kteří provozují kampaně zaměřené na retargeting.

Ve službě YouAppi se přesměrování aplikací týká cílení na uživatele, kteří nainstalovali aplikaci, ale nepokračovali v nákupu, zatímco opětovné zapojení (retargeting) je navrženo pro dříve aktivní uživatele, kteří se stali nečinnými. Aby bylo možné zacílit na stávající uživatele aplikací, byly testovací skupině zobrazeny nativní nebo statické bannerové nebo videoreklamy, zatímco kontrolní skupině se nezobrazila žádná reklama, a to s 80% uživatelů v testovací skupině a 20% v kontrolní skupině.

 

 

Chytré aplikace

Průzkum prodeje již dlouho prokázal hodnotu zaměřování se na stávající zákazníky v porovnání s novými zákazníky. Výzkum řešení marketingových metrik ukázal, že pravděpodobnost prodeje novému zákazníkovi je 5% až 20% oproti 60% až 70% pravděpodobnosti prodeje stávajícímu zákazníkovi. Poradenská firma Bain and Company uvedla, že získat zcela nového zákazníka stojí šestkrát tolik než udržení stávajícího.

Ve všech aplikacích a hrách včetně těch nejnovějších se pozornost soustředila na zachování stávajících uživatelů, protože prostě není tolik nových uživatelů. Společnost YouAppi proto uvedla, že poslední tři roky strávila optimalizací technologie pro kampaně akvizic uživatelů zaměřené na udržení stávajících uživatelů.

Společnost uvádí, že její technologie pro přesměrování a retargeting v aplikacích je schopna přizpůsobit správnou reklamu na aplikaci správnému uživateli na základě svých proprietárních algoritmů strojového učení a vlastního tvůrce publika, se zpracováním dat v reálném čase a granulární segmentací, která využívá poznatky získané analýzou událostí.

 

Co odhalil průzkum

Podle analýzy údajů YouAppi byli mezi konkrétní cílové uživatele zahrnuti ti potenciální zákazníci, kteří nedávno nainstalovali aplikace, ale neuskutečnili žádné nákupy, a ti, kteří opustili produkty v nákupním košíku nebo kteří dříve provedli nákupy. Uživatelé testovací skupiny, kteří viděli jednu z několika reklam na přesměrování nebo retargeting zobrazovaných prostřednictvím programové nabídky, utratili o 70% více než kontrolní skupina. Další zajímavou metrikou bylo, že reklamy s kreativou zaměřenou na dovolenou generovaly o 30% vyšší míru konverze než reklamy bez.

 

 

Meiry Vaknin, viceprezident strategických partnerství ve společnosti YouAppi sdělil, že kvůli tomu, že většina uživatelů v USA, Kanadě, Evropě a Asii již přistupuje k mobilnímu webu pomocí smartphonů, rozhodující marketingovou bitvou pro všechny včetně nových aplikací je udržení mobilních uživatelů. Na základě tříletého výzkumu v oblasti marketingové retence aplikací se setkáváme s kampaněmi zaměřenými na přesměrování a retargeting aplikací, které přivedou neaktivní uživatele k aktivnímu a nepřetržitému používání aplikací a významnému růstu výnosů aplikací.

Jak dále řekl Vaknin, dvanáct let po spuštění prvního iPhone vstupujeme do fáze zrání mobilních aplikací. To znamená, že přesměrování a retargeting pomocí mobilních aplikací jsou stále důležitější marketingovou aktivitou. Proto před třemi lety YouAppi zvětšil jejich tým zaměřený na retenci a zaměřil se na technologii retargetingu a reengagementu, kdy jejich klienti nyní profitují z tohoto úsilí.

YouAppi se sídlem v San Francisku byla založena v roce 2011 a nyní má více než 100 zaměstnanců. Mezi soupeře patří Remerge, Jampp a Liftoff. K dnešnímu dni společnost získala 18,1 milionu dolarů od společností Hawk Ventures, Global Brain, Click Ventures, Digital Future, Emery Capital a Altair Capital, jakož i od stávajících investorů Glilot Capital Partners, 2B Angels a Flint Capital a soukromých investorů.

 

 

Připravil: Radek Svoboda