Umělá inteligence se v posledních letech stala nedílnou součástí téměř každého nového telefonu. Spousta lidí její služby vyhledávají minimálně. Statistika ukazuje, že 3 osoby z 10 ji neshledávají nápomocnou.
Novinky
Podle letošního CNET průzkumu, upgraduje své zařízení kvůli AI jen nízké procento uživatelů v USA. Technologičtí giganti jako Apple, Samsung nebo Google silně propagují AI služby, a to i navzdory faktu, že o ně téměř 30 % klientů nestojí, 41 % má strach o své soukromí a 20 % je ani neumí využívat.
Jak si stojí AI?
Největší motivací ke koupi nového telefonu je podle průzkumu životnost baterie (54 %), následovaná větším úložištěm (39 %) a kvalitnější kamerou (30 %). AI integrace zůstává pozadu s pouhými 11 %, což je ještě o 7 % méně než minulý rok, a to i přes neustálé zdokonalování technologie.
Je virtuální asistent nezbytnost?
Firmy se pomocí umělé inteligence snaží z chytrých či virtuálních asistentů vytvořit každodenní pomocníky, kteří by zvládali vykonávat úkoly v aplikacích nebo dokonce přicházet s novými nápady. S přibývajícími funkcemi ale roste i obava ohledně možného zpoplatnění těchto služeb. Bezmála 85 % účastníků průzkumu hlasovalo, že by za „chytřejší Siri“ nebyli ochotni platit.
Zatímco Siri používá 61 % uživatelů a Gemini asistenta 41 %, pouhých 10 % zastánců Siri a 9 % fanoušků Gemini uvedlo, že pomocníky využívá denně. Proto se mnoho lidí neubrání skepticismu, zda je AI v této míře opravdu nápomocná.
Připravila: Nikola Bednářová
Foto: Depositphotos