CoolClub pro IT odborníky

Copywriting v recruitmentu: Nahradí umělá inteligence lidské copywritery?

Textový copywriting s umělou inteligencí je sice stále v plenkách, ale v posledních letech jsme v této oblasti zaznamenali několik významných pokroků. S tím, jak se technologie AI vyvíjí a jak se o lidském jazyce dozvídáme ještě více, bude AI nepochybně stále výkonnější a přesnější. Nahradí v budoucnu lidské copywritery?

 

HRstack

 

Copywriting s umělou inteligencí v sobě spojuje aspekty strojového učení a generování přirozeného jazyka (Natural Language Generation), aby vznikl text podobný lidskému, který je jedinečný a víceméně připravený k publikování (za předpokladu, že je dostatečně definován rozsah).

 

Generování přirozeného jazyka

Generování přirozeného jazyka je schopnost, za níž stojí počítačový program, který dokáže inteligentním a konverzačním způsobem generovat text nebo řeč podobnou lidem. Tato technika využívá pravidla a algoritmy k vytvoření strukturovaného textu ze zdroje dat, ať už se jedná o rozsáhlou databázi nebo malý textový soubor.

NLG funguje nejlépe v případech, kdy je třeba, aby byl výstup formulový, opakující se nebo předvídatelný - jinými slovy, kdy existuje mnoho způsobů, jak něco říci, ale každý způsob musí dodržovat určitá pravidla. Vytváření uživatelských příruček, právních dokumentů, smluv, finančních výkazů, návodů k použití atd. je v současné době nejefektivnějším způsobem využití nástrojů umělé inteligence.

 

 

Nahradí umělá inteligence lidské copywritery?

Co to znamená pro copywritery? Zjednodušeně řečeno, AI v dohledné době lidské copywritery nenahradí. Z velké části je to dáno emocionální výhodou, kterou mají lidé oproti AI. Ačkoli došlo k velkému rozvoji v oblasti analýzy dat pomocí rozpoznávání obličeje a fyziologických signálů, dlouhé články řízené umělou inteligencí obvykle postrádají lidský přístup, který mění čtenáře na potenciální zákazníky.

Zde je stále potřeba lidí. Nástroje pro psaní textů s umělou inteligencí sice dnes dokážou psát souvisle a poutavě, ale cit skutečného lidského kontaktu nahradit nelze.

Ve své podstatě není umělá inteligence vědomá ani sebevědomá. Stav vědomí není něco, co by člověk mohl definovat, a neexistují jasná pravidla nebo algoritmy, co určuje vědomí, AI prostě reaguje na záměr programátora. Například samořídící auto nebo nástroj pro psaní textů jsou geniální nápady, ale ne “vnímající AI”.

Software pro psaní s umělou inteligencí je mocným nástrojem, který mohou copywriteři využívat jako asistenci při psaní a který pomáhá pisatelům překonat lidské problémy, jako je spisovatelský blok nebo nedostatek vhodných spojovacích vět. AI dokonce dokáže porozumět použitému tónu hlasu a navrhnout, jak jej přizpůsobit cílovému publiku.

 

 

Umělá inteligence tedy může být jistě užitečným nástrojem pro spisovatele na volné noze, blogery, obchodníky a digitální marketéry. Rozumí totiž nuancím, které jsou spojeny s určitým stylem, což znamená, že AI může pomoci při tvorbě všech typů obsahu - reklamního textu, úvodu blogu nebo dlouhého obsahu.

Nástroje pro psaní textů s umělou inteligencí mohou copywriterům pomoci vylepšit jejich původní obsah nebo při zadání základního plánu vytvořit zcela nový obsah. Nicméně zatímco obsah je z velké části bez plagiátů, AI není schopna generovat nové myšlenky, které by podněcovaly k zamyšlení.

Umělá inteligence odvádí dobrou práci při přepisování obsahu (z obrovského množství zdrojů), ale chybí jí inspirace a energie, které jsou schopni lidští autoři. Jednoduše řečeno, AI pravděpodobně nenahradí copywritery ani marketéry, ale slouží jako užitečný nástroj pro budoucí růst tohoto odvětví.

 

GPT-3

GPT-3 je nový jazykový model (a pravděpodobně nejvýkonnější) od společnosti OpenAI, který je založen na dlouhé krátkodobé paměti (LSTM). LSTM je populární typ rekurentní neuronové sítě, která se částečně používá při generování textu a řeči. GPT-3 má v podstatě schopnost automaticky doplňovat a předpovídat cokoli, co napíšete, na základě identifikace sekvencí.

GPT-3 byl vycvičen pomocí datové sady sestávající z téměř 500 miliard párů bajtů zakódovaných tokenů. Má více než 175 miliard parametrů, což je naprosto revoluční a desetkrát větší než Turing NLG společnosti Microsoft. GPT-3 je hnacím modelem strojového učení, který stojí za téměř všemi nástroji pro psaní textů s umělou inteligencí.

 

 

Jak chytrá je umělá inteligence?

"Počítač by si zasloužil označení inteligentní, kdyby dokázal oklamat člověka a přesvědčit ho, že je člověk," řekl Alan Turing. AI je pravděpodobně velmi inteligentní, dokáže zpracovat a analyzovat mnohem více dat, než si jakýkoli člověk dokáže představit. Umělá inteligence bude i nadále zpochybňovat naše názory na to, co je to vlastně inteligence a kolik inteligence mohou různé druhy vyvinout.

Na druhou stranu, stejně jako my nejsme připraveni přenechat své místo ve společnosti technologiím, algoritmy jednoduše následují vzorce vytvořené lidským myšlením. Dokud budou umělou inteligenci vytvářet lidé, bude ze své podstaty nedokonalá.

Za prvé, umělá inteligence nemá žádnou představu o "smyslu", jednoduše se řídí pravidly zpracování přirozeného jazyka, hledá kategorie, posloupnosti a řád. Proto je obava, že v roce 2022 AI ovládne svět, pravděpodobně poněkud zbytečná.

 

Budoucnost umělé inteligence v copywritingu

Příslib umělé inteligence a informatiky obecně výrazně převažuje nad dopadem, který by mohla mít na některá pracovní místa, stejně jako vynález letadla sice negativně ovlivnil železniční průmysl, ale otevřel mnohem širší dveře lidskému pokroku," řekl Paul Allen, spoluzakladatel společnosti Microsoft.

Je sice pravda, že implementace strojového učení ovlivnila způsob, jakým se provádí copywriting, ale budoucnost umělé inteligence je pro copywritery ve všech odvětvích velmi pozitivní.

 

 

Tip! Jak získat jednou větou desítky kandidátů? 4 rady odborníků, jak na neodolatelný náborářský inzerát

 

 

Připravil: Radek Svoboda