CoolClub pro IT odborníky

E-sporty v roce 2025: Jaké jsou nejnovější trendy a kdo vládne světové scéně?

31.03.2025

E-sporty se stávají nedílnou součástí globálního zábavního průmyslu. Počet sledujících se letos očekává na hranici 640 milionů lidí a příjmy celého trhu by mohly překročit dvě miliardy dolarů.

 

Magazín

 

Rostoucí popularita e-sportů potvrzuje jejich stabilní pozici v oblasti profesionálního soutěžního hraní, a to nejen mezi mladými hráči, ale i mezi tradičními sportovními fanoušky.

 

Nejnovější trendy a technologické inovace

Jedním z nejvýraznějších trendů je obrovský vzestup mobilních e-sportů. Hraní na mobilních zařízeních dává příležitost novým talentům, kteří mohou začít na regionální úrovni a postupně se propracovat do celosvětové konkurence. Hry jako PUBG Mobile, Mobile Legends nebo Honor of Kings se staly obrovskými hity, jejichž turnaje sledují desítky milionů lidí po celém světě.

Dalším významným posunem je rostoucí propojení e-sportů s tradičními sportovními událostmi. E-sporty jsou již nyní součástí velkých mezinárodních sportovních akcí, jako jsou Asijské hry, kde mají své vlastní medailové disciplíny. Mimo to se stále více mluví o jejich začlenění i na olympijskou úroveň.

 

 

Kolik peněz se v e-sportu točí?

Finanční odměny v e-sportech rostou každým rokem a v roce 2025 dosahují rekordních částek. Například šachový Esports World Cup v Rijádu nabídne prize pool ve výši 1,5 milionu dolarů a přiláká špičkové hráče jako Magnus Carlsen či Hikaru Nakamura. Největší turnaje v titulech jako League of Legends, Dota 2 nebo Counter-Strike: Global Offensive pak často překračují desítky milionů dolarů ve výhrách.

Sponzorské smlouvy a investice do týmů nadále rostou, což znamená, že e-sportovci dnes dosahují příjmů srovnatelných s nejlepšími sportovci světa. Herní organizace navíc expandují do nových oblastí, jako je vlastní merchandising, exkluzivní obsah nebo placené streamovací platformy.

 

 

Nejlepší světoví hráči a týmy

V roce 2025 dominují e-sportové scéně týmy jako T1 v League of Legends, OG v Dota 2 nebo FaZe Clan v Counter-Strike. Mezi hvězdy jednotlivých her patří například Faker, který i po letech zůstává ikonou League of Legends, nebo s1mple, legenda CS:GO, která stále dokazuje, proč je jedním z nejlepších hráčů všech dob.

Vedle tradičních jmen se však stále více prosazují nové generace talentů, zejména v mobilních hrách a v titulech, které získávají na popularitě, jako jsou Valorant nebo Apex Legends. To ukazuje, že e-sporty se neustále vyvíjejí a nabízí prostor pro nové hvězdy, které se mohou stát globálními ikonami.

 

 

Nejlepší e-sportoví hráči na světě

Nejlépe vydělávající e-sportoví hráči světa a jejich výdělky z turnajů:

  1. Johan "N0tail" Sundstein (Dánsko) – Dota 2

    • Přibližné výdělky: 7,1 milionu dolarů
    • N0tail je dvojnásobným vítězem turnaje The International (2018 a 2019) se svým týmem OG.Lorgar
  2. Jesse "JerAx" Vainikka (Finsko) – Dota 2

    • Přibližné výdělky: 6,4 milionu dolarů
    • JerAx byl klíčovým hráčem týmu OG při jejich vítězstvích na The International v letech 2018 a 2019.Lorgar
  3. Anathan "ana" Pham (Austrálie) – Dota 2

    • Přibližné výdělky: 6 milionů dolarů
    • Ana byl součástí týmu OG během jejich dvou po sobě jdoucích vítězství na The International.Lorgar
  4. Sébastien "Ceb" Debs (Francie) – Dota 2

    • Přibližné výdělky: 5,8 milionu dolarů
    • Ceb, známý také jako "7ckngMad", byl významným členem týmu OG při jejich vítězných taženích na The International.
  5. Topias "Topson" Taavitsainen (Finsko) – Dota 2

    • Přibližné výdělky: 5,6 milionu dolarů
    • Topson se proslavil svým inovativním herním stylem a byl klíčovým hráčem týmu OG během jejich vítězství na The International.

Tyto částky představují výdělky z turnajových výher a nezahrnují další příjmy, jako jsou platy od týmů, sponzorské smlouvy či příjmy ze streamování. Všichni výše uvedení hráči získali své největší výhry prostřednictvím turnaje The International, který je známý svými vysokými prize pooly.

 

Co nás čeká dál?

Rok 2025 přináší i další zajímavý trend – tzv. "Hry budoucnosti". Tento nový koncept soutěží kombinuje fyzické a digitální sporty a první velká událost tohoto typu proběhla v roce 2024 v Rusku. Je tak možné, že v budoucnu budou e-sporty stále více propojené s reálným sportem, čímž se vytvoří zcela nový druh soutěžení.