Po téměř deseti letech se internetový gigant Google rozhodl pro jemnou, ale významnou změnu své vizuální identity.
Novinky
Společnost se, dle posledních zpráv, pustila do aktualizace svého ikonického loga „G“, které nyní přichází s moderním gradientním efektem. Tato úprava může být součástí širšího trendu, jak vizuálně sjednotit produkty společnosti s jejím rostoucím zaměřením na umělou inteligenci.
Zatímco stará verze loga „G“ zobrazovala známou čtveřici barev, červenou, modrou, žlutou a zelenou, v jasně oddělených blocích, v nové podobě barvy plynule přechází jedna v druhou. Tento přechod logu dodává dynamičtější a modernější vzhled, který lépe ladí s estetickými prvky novějších AI projektů, jako je Google Gemini. Právě ten využívá podobné gradienty, zejména v tónech modré a fialové, a symbolizuje tak nový směr ve vizuální komunikaci značky.
Aktualizované logo se zatím objevilo na stránce aplikace Google Search v iOS App Store a podle dostupných informací dorazilo i na Android zařízení s verzí Google app 16.18. Ostatní platformy zatím na změnu čekají.
Poslední výrazná změna loga „G“ proběhla v září 2015, kdy Google přešel z tradičního serifového písma na moderní sans-serif. Nový design s gradientem tak představuje další krok v evoluci vizuální identity společnosti, který může symbolizovat nejen technologický pokrok, ale i hlubší integraci umělé inteligence do každodenního života uživatelů.
I když ze strany Googlu zatím nezaznělo oficiálního vyjádření, nová verze loga naznačuje, že firma přehodnocuje nejen své produkty, ale i to, jak se chce vizuálně prezentovat v době, kdy se umělá inteligence stává jádrem její nabídky.
Připravila: Petra Sauerová
Foto: 9to5google.com, depositphotos.com