CoolClub pro IT odborníky

„Je to velmi metodická hora nudy,“ říká o tvorbě úspěšných herních trailerů Radim Zeifart

15.11.2022

Radim Zeifart alias Hurricane, který je jedním z členů týmu pražské kreativní produkce NICE!. Jeho videa mají miliony zhlédnutí, díky tomu si ho všiml samotný Blizzard a Radim se spolupodílel na tvorbě oficiálního traileru na nejpopulárnější datadisk World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Co jeho práce obnáší? Co má dále v plánu? Čtěte v exkluzivním rozhovoru!

 

CoolDialog

 

Radim Zeifart je součástí týmu kreativní produkce NICE! V ní má na starosti reklamní vizuální efekty (VFX), 3D animace a CGI a ve volném čase se již řadu let jako fanoušek WoW zabývá právě tvorbou (donedávna pouze neoficiálních) 3D trailerů pro tuto hru.

 

Radime, jste úspěšný autor herních trailerů. Co vás na tom nejvíce baví?
Vždycky jsem obdivoval filmové trailery a mít možnost vytvářet podobně epická díla je pro mě ten absolutně nejlepší pocit! Navíc relativně krátká stopáž každého traileru mi umožňuje se přesouvat z jednoho traileru na druhý, takže při tvorbě pořád zkouším a zažívám nové věci.

 

Jak ten tvůrčí proces vypadá?
Je to velmi metodická hora nudy, skládající se z exportování herních assetů, dlouhých večerů, kde se člověk pouze věnuje stránkám feedbacku ze strany klienta a mnoha dalších nezáživných animačních a texturovacích procesů. Jakmile už v tom člověk umí chodit, tak to jde skoro samo a stačí jen vytrvat.

 

Na vašem YouTube účtu jsou videa zaměřená převážně na starší hry. Máte v plánu věnovat se i novým rozšířením?
Není to úplně v plánu, jelikož Blizzard dává přednost tomu, abych se já a můj tým v současné době věnoval World of Warcraft Classic, což je soubor právě těch dřívějších datadisků.

 

 

Jaký máte osobně postoj k novějším datadiskům? Kdybyste měl porovnat první a poslední, v čem je hlavní rozdíl? Jinými slovy - máte radši vanilkovou nebo čokoládovou zmrzlinu?
V tomto případě určitě raději vanilkovou! Není to ale tolik vinou samotného obsahu hry, jako spíš dobou, ve které jsem ji aktivně hrál. Ze současných datadisků toho vlastně ani moc neznám a upřímně, dokud nebude potřeba, tak se s nimi aktivně ani neplánuji seznamovat.

 

Tvořit oficiální trailer k World of Warcraft je velký úspěch. Oslovila vás ke spolupráci i jiná herní studia?
Zatím ne, ale kvůli určitým smluvním závazkům, které máme uzavřené s Blizzardem, by spolupráce s konkurenčními herními studii mohla být komplikovanější.

 

Co byste poradil začátečníkům, kteří by chtěli taky začít tvořit herní trailery?
Musí vás to bavit. Viděl jsem už mnoho lidí, kteří to zkusili a vzdali to po dvou měsících. A už jsem o nich nikdy neslyšel.

 

Co byste jim ještě poradil?

Tutoriály na YouTube. V podstatě 90 % mých zkušeností s 3D aplikacemi pro tvorbu trailerů pochází z návodů na YouTube.

 

Více o Radimově tvorbě najdete ve článku World of Warcraft trailer: Světový úspěch českého Radima Zeifarta

 

 

Připravila: Karolína Farná

Foto: archiv Radima Zeifarta