Kandidáti leckdy ani neví, jakou cenu na trhu mají, říká nová Sourcing manažerka CoolPeople Veronika Loncká
Řady kolegů týmu CoolPeople rozšířily hned tři nové posily. Zapálená “Sparťanda z kotle”, Brutal-death metalista s kytarou i milovník akce a kvalitního rumu. Hádejte, kdo z nich má ty nejlepší předpoklady na "lov nejvhodnějších kandidátů", komu sedne role kreativce a kdo z nich je úspěšný obchodník?
CoolNovinky
I přestože žijeme v době jedné z nejnižsích nezaměstnaností, lidé hledající práci se často podceňují, nevěří si a k práci, která by je opravdu bavila, a v níž by uspěli, se tak často ani nedostanou. Nejen od toho, aby se kandidáti zbytečně neschovávali pod masky, je tu Veronika Loncká, která v oblasti non-IT bude nově hledat kandidátům na trhu práce ideální pozice. Jí i jejím dvěma kolegům jsme položili několik otázek, které nám nové posily v týmu přiblíží.
Veronika Loncká, Sourcing Manager, Praha
Veronika přišla do CoolPeople z pozice Recruitment Specialisty. Ačkoliv byste to do ní zřejmě neřekli, je vášnivým fanouškem HC Sparty Praha a fandí i fotbalu. „Chodím do kotle, mám svůj dres, šperky, všechno… :-) Ve fotbale fandím Bohemians 1905, mám tedy sportovně rozpolcené srdce. Také chodím na motokárové závody (nejen jako fanoušek, ale i jako pomoc závodnímu týmu kamarádů), a od mala je mojí zálibou FMX (sleduji jezdce od mala, jsem s nimi v kontaktu).“ Co pak u milovnice adrenalinu působí jako těžko uvěřitelný paradox, je Veroničina další záliba: „Každý, kdo mě zná, ví, že miluji fialovou a růžovou barvu a všechno, co se třpytí. A sbírám korálky Trollbeads a gumové kachničky, těch mám asi sto…“
Veroniko, proč jste si vybrala CoolPeople? Zaujala mě možnost být u něčeho nového, konkrétně tedy rozjíždět v CoolPeople nově NON-IT pozice. Zároveň se mi líbilo, jak se firma přizpůsobila mým požadavkům a příjemný byl i přijímací pohovor, kde si kluci na nic nehráli.
Co nejzajímavějšího jste na nové pozici zatím zažila? Je docela výzva, kde hledat kandidáty, když se NON-IT pozice nikde neinzerují, je to jiný způsob práce i hledání cest. Ale pobavila mě komunikace s manželkou jednoho kandidáta - cizince, která, když se mu nedovolám na jeho číslo, mi zavolá zpět a vše se mnou vyřeší za něj :-).
Co vás na vaší práci nejvíc baví? Být prospěšná ostatním. Když mi zavolá kandidát a řekne, že je u klienta velmi spokojený, že moc děkuje, případně, že teď hledá práci někdo od něj z rodiny, jestli bychom pro něj něco neměli, je to skvělá zpětná vazba.
V čem má vaše práce pro ostatní lidi největší smysl?
S oblibou říkám, že pomáháme lidem vykouzlit úsměv na tváři, ukázat jim jiné možnosti. Leckdy kandidáti vůbec nevědí, jakou cenu na trhu mají. Zároveň i klientovi dodáme kvalitního kandidáta, který může být pro firmu velkým obohacením.
Vilém Terich, PR a Social Media Specialista
Vilém si během své kariérní cesty prošel oblastí e-commerce, B2C, a bankovním i agenturním prostředím, kde působil v oboru Digital Marketing. Začínal na pozici Content specialisty a později přešel na Social Media manažera. Ve svém oboru je stratég, ideamaker, kreativec, k čemuž patří i analytika. Jako správný idemaker a kreativec si ale Vilém umí užít i analogový svět: "Hraju v brutal-death metalové kapele Consequences na kytaru, občas nás můžete vidět na klubové akci nebo festivalu. V zimě skoro nesundám prkno z nohy, k horám mám velký vztah odmalička, na vysoké škole jsem dělal instruktora. Jednou bych chtěl v nějaké výšině chaloupku. S přítelkyní rádi cestujeme a poznáváme nové kultury, věci a zajímavá místa. Jelikož oba pracujeme ve stejném oboru, navzájem se doplňujeme i v profesním životě…. Jo a nemám rád vedro :-).”
Viléme, proč jste si vybral CoolPeople? Už delší dobu jsem se chtěl dostat do oboru IT, kde vidím jasnou budoucnost. Navíc ve spojení s HR, se kterým v mém oboru přicházím denodenně do styku, byla tato možnost ještě zajímavější. Pro mě jsou důležité ukazatele dynamika, flexibilita a přístup. Našel jsem je.
Co nejzajímavějšího jste na nové pozici zatím zažil? Postoje a rychlé schvalovací procesy, které v korporátu nenajdete. Mezi nejvtipnější situace pak patří asi pátrání po přihrádce na příbory v myčce, kterou jsem dlouho hledal, protože standardní košík nahradil takřka neviditelný šuplík v horní části myčky :-).
Co vás na vaší práci nejvíc baví? Neustále se něco děje, mění, aktualizuje a já na to musím přicházet. Baví mě učit se novým věcem a neustále se zdokonalovat. Sám jsem zvědavý, kam až to dojde a kde budeme za 20 let. Možná se dožiji létajícího skateboardu :-). Mám štěstí, moje práce je současně mým koníčkem.
V čem má vaše práce směrem k ostatním největší smysl?
Řekl bych, že hlavním posláním mé práce je podávání relevantních informací, vzdělávání a pobavení v digitálním prostředí. Rozhodně také rychlejší cesta k aktuálním potřebám pomocí digitální stopy.
Vojtěch Němec, Key Account Manager, Praha
Vojtěch přišel z logistické firmy, kde zastával role Sales Managera. Staral se o portfolio zhruba 110 firem, ale protože se z toho stala spíše role krizového manažera, a rozhodl se pro změnu. K roli obchodníka si doma střihá i roli tatínka. „Mám doma 14ti měsíčního syna, což je můj aktuální největší koníček. Ale mimo to mám rád sport – cokoliv, kde se člověk může honit za tím kulatým/ šišatým nesmyslem, má mé sympatie. A pokud zbude čas, rád se podívám na seriál či film nebo si dám dobrý rum.“
Vojto, proč jste si vybral CoolPeople? CoolPeople jsem si vybral hned z několika důvodů. Prezentace firmy navenek, ta je skvělá. Měl jsem tedy velké očekávání. Zároveň mě určitě lákalo auto, a v neposlední řadě i reference.
Co nejzajímavějšího jste na nové pozici zatím zažil? Tykačka s jedním z majitelů hned první den byla moc fajn! A co bylo vtipné? V podstatě jakýkoliv gag, co tu v open space někdo hodí do placu.
Co vás na vaší práci nejvíc baví? Zatím se rozkoukávám, snažím se seznámit s kolegy, pochopit pracovní zákonitosti, provolávat klienty, najít si argumentaci… a v tom všem se hlavně snažím neztratit. Nestihl jsem si tedy vytvořit favorita v jedné činnosti, ale beru to jedním vrzem.
V čem má vaše práce směrem k ostatním největší smysl?
Smysl téhle práce je v přidané hodnotě pro klienta, který může benefitovat z námi poskytnutých služeb. Sám o sobě by žádný z klientů nemohl dosáhnout takového kvalitativního výsledku v hiring procesu, jako s námi. Pak jsou tu samozřejmě další aspekty, které tuto idylku trochu boří :-).