Společnost Open AI se svým prvním spuštěním Chat-GPT vyvolala na trhu vlny. Konkurence reagovala okamžitým spuštěním svých řešení generativní umělé inteligence. A ti, kteří zaspali se okamžitě chytili udičky a začali pracovat na své vlastní technologii. Nyní je tu Open AI znovu, a tentokrát na lovu velkých firem.
Novinky
OpenAI aktuálně přichází se svou první službou pro velké podniky. Dle jejich dat ChatGPT v nějaké formě momentálně používá už více než 80 % společností z žebříčku Fortune 500.
Mají pro ně ale novinku, a to ChatGPT Enterprise, který má pomoci implementovat AI do každodenního provozu firem. Chce jim tak šetřit peníze i práci, kterou by stejně musel někdo odvést. Nový tarif Enterprise ještě před jeho spuštěním pro širokou veřejnost používaly už firmy jako Block, Canva, Carlyle, The Estée Lauder Companies nebo třeb Zapier a PwC.
Po vyhrocené situaci v Samsungu, který následně užívání jakýchkoliv AI pomocníků svým zaměstnancům zakázal, se nový ChatGPT zaobírá hlavně ochranou soukromí a bezpečností. Jeho provoz a uložená data jsou zašifrovaná, i když ne end-to-end a OpenAI nebude moci textová zadání ani firemní data moci nadále využívat k tréninku nových modelů.
Skýtá ale i další výhody, především v porovnání s ChatGPT Plus, který využívají spíše malé firmy a individuální uživatelé. Nabízí totiž neomezený přístup k GPT-4 a datové analýze skrze Code Interpreter. Firmy pak dostanou správcovskou konzoli, SSO, pokročilejší analytiku a možnost tvořit sdílené chatovací šablony, které mohou využívat větší týmy.
Cena za uživatele není známa, ale jisté je, že bude vyšší než 20 dolarů měsíčně, což je měsíční výdaj za službu ChatGPT Plus.
Existuje také ChatGPT Free, který je zdarma, ale má mnoho omezení, je pomalý a běží na starším modelu GPT-3,5. Navíc nepodporuje pluginy ani Code Interpreter.
Připravila Petra Sauerová