CoolClub pro IT odborníky

4 základní kameny inteligentní automatizace

10.05.2021

Digitální transformace je složitý úkol, úspěchy představuje jen 30 % z celkových iniciativ. Integrace digitálních technologií může být ale pouze pákou, která vede k většímu úspěchu. Žádné úsilí v této oblasti nebude účinné, pokud organizace nebude mít nejprve zakořeněny čtyři klíčové základní kameny: posloupnost, spolupráce, rozsah a myšlení.

 

Magazín

 

Kolem toho, co IDC nazývá inteligentní automatizace procesů, a toho, co Gartner nazývá hyperautomatizací, byl více než jen malý rozruch. V obou případech se tyto termíny vztahují k integrovanému nasazení digitálních technologií, jako je robotická automatizace procesů (RPA), inteligentní sady pro správu podnikových procesů (iBPMS), umělá inteligence, těžba procesů atd. Integrace digitálních technologií má daleko od nového konceptu. MIT a Deloitte prosazovaly tento přístup již v době, kdy se všichni soustředili na sociální sítě, mobilní zařízení, analytiku a cloud (SMAC).

Digitální transformace je složitý úkol. Upřímně řečeno, úspěchy v oblasti digitální transformace jsou skličující, protože uspělo jen 30 % těchto iniciativ. Integrace digitálních technologií může být pouze pákou, která vede k většímu úspěchu. Není tedy divu, že toto téma propagovalo mnoho prodejců, včetně Appian, Automation Anywhere, Bizagi, ProcessMaker a UiPath. Žádné úsilí v oblasti digitální transformace však nebude účinné, pokud organizace nebude mít nejprve zakořeněny čtyři klíčové základní kameny. posloupnost, spolupráce, rozsah a myšlení.

 

Na pořadí záleží

Strategie je pro digitální úspěch důležitější než samotná technologie, přesto mnoho firem digitální strategii nemá. Částečně je to proto, že existuje dlouhá historie přechodu na technologické řešení - často zahrnující pouze jeden nástroj pro výhradní použití pouze jednoho oddělení - místo vytváření kontextu k identifikaci obchodních příležitostí. Vedoucí oddělení diktují své požadavky na oddělení IT již dlouhou historii - což má za následek neoptimální implementaci technologie, vývoj obtížně přemostitelných datových sil a vznik významného technického dluhu. Pro větší úspěch s digitální transformací musí takové chování přestat. Digitalizaci je třeba řídit specifikami strategie společnosti a strategii je třeba řídit zkušeností zákazníků.

Formulace strategie již není jen o produktech a konkurenci. Musíte také zvážit doplňkové služby a síťové efekty, což často zahrnuje posun v obchodních modelech, zdrojích příjmů a v tom, jak fungují vaše end-to-end procesy. Váš digitální program tedy musí být řízen shora. Díky strategii před digitální technologií může vaše organizace přemýšlet o tom, co je potřeba pro škálování RPA a strojového učení. Poté se transparentnost dat a zákaznická zkušenost mohou začít dostávat do centra pozornosti diskusí týmu vedoucích pracovníků. Porovnejte to s nepříliš inteligentním přístupem k digitální transformaci, kdy jednotlivá oddělení vybírají jednotlivé technologie k řešení malých problémů v mezích oddělení.

 

 

Dalším důležitým faktorem úspěchu je přepracovat proces před jeho automatizací. Jinak byste mohli automatizovat poškozený proces. Proto je důležité před přechodem na technologická řešení vytvořit komplexní procesní kontext pomocí iBPMS nebo procesní těžby. Obdobně musí být zaměření na řízení změn před implementací integrované technologie - a ne po ní.

Tyto taktiky volají po bezprecedentní úrovni spolupráce mezi funkcemi a posunu pozornosti nebo myšlení vedení, což nás přivádí k dalšímu základnímu kameni.

 

Na spolupráci záleží

Když oddělení nespolupracují, trpí transformační úsilí. Vzhledem k množství rétoriky zaměřené na spolupráci oddělení bylo překvapivé poučit se z nedávného průzkumu, že 75 % z 1500 globálních vedoucích pracovníků a vedoucích pracovníků na úrovni C vidělo obchodní funkce ve smyslu konkurovat si navzájem místo spolupráce na úsilí digitalizace. Tato nedostatečná spolupráce přispěla k tomu, že 64 % společností nedokázalo vidět růst příjmů z digitálních investic.

Když oddělení nespolupracují, je těžké se soustředit na zákaznickou zkušenost a komplexní procesní výkon. Historicky byla jednotlivá oddělení motivována soustředit se na své vlastní základní povinnosti a funkce s vyloučením ostatních. Oddělení - a manažeři oddělení - mohou prohlížet prostředky odděleně a hromadit data, nikoli sdílet a spolupracovat. Pokud má inteligentní automatizace dosáhnout svého skutečného potenciálu, musíte také spolupracovat napříč interními centry, prodejci technologií a vedoucími oddělení.

Zatímco spolupráce mezi týmy se může teoreticky zdát jednoduchá, v praxi je to náročné, protože týmy odpovědné za speciální dovednosti - jako je zlepšování procesů a zkušenosti zákazníků - často sedí v různých částech organizace a podávají zprávy různým manažerům. Metodika, kterou používají týmy zákaznických zkušeností, se dále liší a někdy je obtížné je překlenout s metodikou týmů zlepšujících procesy, což může ovlivnit jejich schopnost spolupracovat. Podobné výzvy se vztahují na spolupráci s dodavateli kvůli proprietárním platformám.

 

Na rozsahu záleží

Nikdo nevidí celkový obraz, když se jednotlivá oddělení dívají pouze na své vlastní technologické potřeby. Nedávná kniha Inteligentní automatizace nastíní význam rozsahu a kontextu prostřednictvím bankovního příkladu: V případě správy podvodů s kreditními kartami byla banka schopna nasadit jeden digitální nástroj a dosáhnout 30 % zlepšení v řešení podvodů. Když se však banka zabývala procesem end-to-end a integrovala použití více digitálních technologií, dokázala vyřešit o 70 % více případů podvodů a ušetřila 100 milionů dolarů.

Procesní těžba i sady iBPM mohou organizacím poskytnout potřebný rozsah a kontext k optimalizaci transformačního úsilí. To je důležité, protože jednou z běžných a trvalých výzev je škálování digitální technologie. To je zvláště patrné u RPA, kde většina organizací implementujících RPA má ve výrobě méně než 10 robotů. Brent Harder, vedoucí Enterprise Automation ve společnosti Fiserv, vedl hlavní iniciativy v oblasti automatizace ve dvou organizacích poskytujících finanční služby.

 

 

Řekl, že aby bylo možné škálovat, je důležité stát se ve fázi objevování opravdu dobrými a zlepšit identifikaci správných metrik. Správný kontext poslouží k zlepšení cíle RPA posílit lidské pracovníky - dělat procesy rychlejší a lepší, nejen levnější. Harder také zdůrazňuje, že tato iniciativa musí mít silné šampiony a solidní realizační tým, který má v úmyslu budovat interní schopnosti.

Pro digitální transformaci záleží na správném rozsahu. Upřímně řečeno, pokud digitální úsilí nemá více funkcí - pak to není transformační. Pokud úsilí není zaměřeno na zákaznickou zkušenost a je zaměřeno pouze na snížení nákladů, pak to není transformační. Podle nedávného výzkumu v oblasti AI bylo u organizací, které při integraci řešení AI sledovaly a měnily velké obchodní procesy, pětkrát větší pravděpodobnost, že si uvědomí významné finanční výhody.

U mnoha organizací vyžaduje přístup velkého obrazu nejen zaměření se na správný rozsah, ale také zásadní posun pozornosti managementu - nové myšlení.

Implementační dovednosti, jako je řízení změn, jsou v mnoha organizacích poměrně nedostatečně zdůrazňovány, takže mnoho vedoucích a týmů informačních systémů není na tuto důležitou součást procesu připraveno. Když se zaměříme na řízení změn, příliš často se omezují na analýzu zúčastněných stran a komunikační plán.

V mnoha případech to nestačí. Paul Fjelsta, odborník na správu chování, říká, že potřebujeme nový přístup: Vedle pouhého zaměření na technickou stránku změny musí vedoucí a projektové týmy pochopit konkrétní chování, které je třeba změnit - a jak je změnit. Vědci z MIT také zdůrazňují význam vůdčích schopností jako klíčového faktoru při prosazování systémových a systematických organizačních změn.

 

Ve zkratce

Integrované nasazení digitálních technologií, jako jsou RPA, iBPMS, AI a procesní těžba, může vést k vyšší úspěšnosti v úsilí o digitální transformaci. Chcete-li však tyto technologie efektivně nasadit, musíte mít zavedeny čtyři základní kameny, které jsou popsány výše - sekvenci, spolupráci, rozsah a myšlení. Pokud vám některý z těchto základních kamenů chybí, riskujete, že narazíte na řadu úskalí, například nasazení technologie ve prospěch pouze jednoho oddělení, špatnou distribuci dat, neschopnost zaměřit se na zákaznickou zkušenost, neschopnost pohlížet na obchod v kontextu end-to-end procesů a udržování škodlivého mezirezortního chování.

 

AI a Blockchain mohou být dobrými pomocníky při řešení problémů. Přečtěte si, jak vám mohou pomoci.

 

 

Připravil: Radek Svoboda