České firmy si důležitost sociálních sítí uvědomují. Proto jich dnes oproti době před deseti lety využívá trojnásobek českých podniků. Jaké platformy jsou nejoblíbenější?
Novinky
Podíl českých firem na sociálních sítích stále roste. Účet tam aktuálně má 53 % podniků, v případě velkých firem je to 88 %.
V hlavních rolích nejoblíbenějších sociálních sítí pro české firmy jsou Facebook, LinkedIn a YouTube. Za nimi pak následuje Flicker a platforma X, dříve Twitter.
Platformy pomáhají firmám se sebeprezentací, rozšířením povědomí o značce i s propagací produktů a služeb. Je to také stále oblíbenější způsob, jak najít i nové zaměstnance.
Vede Facebook a LinkedIn
Více než polovina firem o minimálně deseti zaměstnancích má svůj účet na Facebooku nebo profesní síti LinkedIn. Necelých 30 % podniků využívá Instagram, YouTube, Flicker nebo jinou podobnou platformu, kde sdílejí multimediální obsah. Platformu X, případně nějaký jiný blog, používá 8 % firem.
Z šetření Českého statistického úřadu také vyplývá, že české firmy rády využívají sociální sítě k inzerci volných pracovních pozic. Zatímco v roce 2015 inzerovalo na sociálních sítích 42 % firem, nyní je to již 64 %, tedy o třetinu více.
Nová data říkají, že cloudové služby pořizuje dvakrát více firem, než tomu bylo v roce 2017. Nyní služby nakupuje téměř polovina podniků v Česku.
Jak je na tom Česko s umělou inteligencí?
Co se týče umělé inteligence, ta zatím v Česku příliš rozšířená není. Nejčastěji firmy využívají AI hlavně pro práci s textem, případně lidskou řečí.
Velké podniky s více než 250 zaměstnanci jsou na tom nejlépe a AI ke své práci používá 28 % zaměstnanců. Zatímco ve středně velkých firmách je to cca 10 %, v malých podnicích pouze 4 %.
Připravila: Petra Sauerová