CoolClub pro IT odborníky

HRstack

5 digitálních nástrojů, které zefektivní moderní recruitment, používáte je?

Digitalizace a proces automatizace zefektivní vaši práci tak, abyste se jako personalisté mohli zaměřovat na úkony, které potřebují vaši plnou pozornost. Jsou jimi candidate experience, strategie náboru nebo zkrátka péče o stávající zaměstnance a zbavíte se tak zbytečné a stereotypní administrativy. Jakými nástroji si tedy pomoci?

Umělá inteligence v HR: Nečekané spojení s velkým potenciálem

Umělá inteligence dělá čáru přes rozpočet většině doposud zajetým procesům a nevyhýbá se oddělení HR. Jak se na nové technologie, automatizace a pomocníka v podobě AI dívají personalisté?

Snížit hiring time na několik dnů, nechci ani říkat týdnů, to je za mě to nejdůležitější, říká David Říha, Recruitment Partner ve FTMO

David Říha byl během své kariéry také součástí slovenské společnosti, a tak zažil transparentní mzdovou politiku. Co si o tom myslí? Co je gró jeho práce ve společnosti FTMO? A co řeší se svými kandidáty na prvním, a co na druhém kole? Odpovědi na některé otázky naleznete zde, zbytek vás čeká v 17. epizodě HeRoes Talk.

V marketingu jsme se posunuli úplně raketově. Hlásí se nám díky tomu mnoho lidí, je to až neuvěřitelné, sdílí Denisa Podešťová, Sourcing Director v CoolPeople

V dnešním rozhovoru nahlédneme opět trochu více pod pokličku společnosti CoolPeople, jen tentokrát ale z jiné strany. Hostem 16. epizody HeRoes Talk se stala Denisa Podešťová, Sourcing Director, která vysvětlila rozdíl mezi HR a sourcingem a prozradila, zda a jak moc je těžké hledat IT odborníky. Jak jí v práci pomáhá marketng a proč by na pohovoru nikdy nepoužila otázku: „Kde se vidíte za 5 let?“.

Amerika je kolíbka Tesly, v Německu je trh jiný. Investice do marketingu je zde naprosto klíčová, míní Leona Koblicová, Recruitment Team Lead ve společnosti Tesla

Leona Koblicová, Recruitment Team Lead ve společnosti Tesla, sdílí svůj pohled na obor HR a recruitment z největších technologických gigantů, ale i své osobní zkušenosti. Bylo náročné se do Tesly dostat? Kolik se chystají v berlínské Gigafactory produkovat Tesel za týden? A jak jsou na tom s marketingem oproti Amazonu? Střípky z nového 15. dílu HeRoes Talk jsou tu.

HR trendem je podle mě vztahový recruitment, být více people oriented a na jedné vlně, říká Václav Petruš, IT recruiter v DODO

Václav Petrus působí na pozici IT recruitera ve společnosti DODO. Myslíte si, že se DODO věnuje pouze kurýrním službám? Už nějakou dobu ne. Více se o tom a o IT recruitmentu dozvíte v dnešním rozhovoru, nebo chcete-li 14. epizodě podcastu HeRoes Talk.

"Nejlepším influencerem pro společnost je její zaměstnanec," říká Vilém Terich, šéf marketingu CoolPeople

Stále neznáte rozdíl mezi Employer a Employee Brandingem? Proč a jak by měl zaměstnanec reprezentovat svoji společnost? Nenechte si ujít dnešní rozhovor a také poslední vydanou 13. epizodu HeRoes Talk.

"Moje rada je vracet se k tomu, co nefunguje a odbourávat to. A nebát se experimentovat," říká Petr Zajíček, Head of Recruitment & Employer Branding z 2N Telekomunikace

Dvanáctý díl podcastu HeRoes Talk je venku. Jeho hostem se stal Petr Zajíček, Head of recruitment & Employer Branding ze společnosti 2N Telekomunikace. V následujícím rozhovoru najdete ochutnávku toho, na čem se celý rozhovor točil. Zajímá vás, jak AI ovlivní obor HR, jak moc je employer branding pro společnost důležitý a jak by měl vypadat ideální nábor?

"Digitalizace a virtualizace procesů je věc, na kterou zatím není každý připravený," říká Ondřej Gryc ze společnosti PINYA

Ondřej Gryc ze společnosti PINYA spolu se svým týmem vyvíjí a implementuje PINYA HR nástroj. V čem dokáže být nápomocný, a zda jsou v první řadě společnosti, ale i kandidáti připraveni na veškerý technologický posun, která nás čeká a nemine. V rozhovoru najdete pouze střípky, pro celý rozhovor nezapomeňte ladit 11. epizodu podcastu.

"Není pro recruitery vlastně jednodušší Excel? Opak je pravdou," odpovídá Štěpán Bartyzal, zakladatel recruitis.io a onbordee.io

Štěpán Bartyzal vystudoval informatiku, ale životní cesta ho zavedla do světa HR. Začal vnímat, že je třeba oprášit směr, kterým se obor tehdy ubíral a pro inspiraci si šel do USA. V rozhovoru prozradí, jak se obor HR měnil od jeho začátků, zda HR nástroje jsou opravdu takovým zjednodušením pro recruitery nebo, zda úspěšné firmy v náboru spojují nějaké společné znaky.

„Nevědomky jsem byla příliš opatrná a zamítala všechny kreativní myšlenky, protože jsem si nemohla dovolit chybovat“, sdílí vlastní zkušenost Jana Procházková, ze společnosti Czechitas

Jana Procházková působí na poli HR a recruitmentu 12 let a během své kariéry prošla korporátním i startupovým prostředím. Nyní zakotvila v neziskovém sektoru společnosti Czechitas, kde se mimo jiné zaměřuje na firemní kulturu, konkrétně na leadership a rozvoj. V rozhovoru mimo jiného odpovídá na otázku, jak vybudovat silný brand, který nepotřebuje placenou reklamu, a sdílí svůj osvědčený postup při pohovoru. Přinášíme ochutnávku z rozhovoru 9. dílu HeRoes Talk.

CoolPeople vystoupí na konferenci HR (R)Evoluce 2023. Sdílet bude téma Digital Marketingu a Employee Brandingu

Nový ročník konference HR (R)Evoluce se koná již 13. dubna 2023 v Praze. Jeho tématem jsou změny podmínek práce, hodnot a preferencí zaměstnanců. Pozvání přednášet dostala i společnost CoolPeople, která se v oblasti moderního recruitmentu a HR etablovala na lídra a zejména svou strategií digitálního a zaměstnaneckého marketingu inspiruje ostatní.

8 nejčastějších recruiterských přešlapů

Chyby v náboru stojí čas, úsilí a peníze. A také dobré jméno společnosti. Přešlapy si dnes nemůže dovolit žádný recruiter, protože konkurence na trhu je veliká a vhodných kandidátů není mnoho. Jaké jsou nejčastější recruiterské přešlapy a jak se jim vyvarovat?

Na LinkedIn se každou sekundu připojí 2 noví uživatelé, jak zde zvýšit povědomí o vaší firmě? Tipy a triky pro recruitery

LinkedIn je jednou z největších profesních sítí na světě. Každou sekundu se na ní připojí 2 noví uživatelé, což představuje 617 500 nových členů měsíčně. To dává recruiterům zajisté příležitost oslovit až stovky talentovaných kandidátů, jak tam tedy uspět?

5 inspirativních řečníků TED Talks pro HR a Recruitment

V případě, že se motáte v kruhu a potřebujete nový vítr do plachet, jsou TED Talks skvělý způsob, jak se na věci podívat s nadhledem a přemýšlet "out of the box". Ve světě HR a Recruitmentu to platí o to víc. Proto vám přinášíme 5 inspirativních řečníků, kteří vám představí svou myšlenku, připravte se na novou dávku motivace.

„Recruiteři patří mezi nejvyhledávanější pozice na LinkedInu, na IT obor se musí trénovat,“ říká o Miroslav Pihorňa

IT svět a dnešní digitální doba si navzájem hrají velmi dobře do karet. Miroslav Pihorňa, CEO CoolPeople, hovoří o tom, jak se stát jedničkou na českém trhu v poskytování IT odborníků, proč musí být uvedena výše platu v inzerátu, i jaký je rozdíl mezi HR a Recruitmentem. HR je podle něj neodlučitelnou součástí firmy, částí byznysu, bez které to nejde.

„Nepodceňujte náboráře, vybírejte si profesionály, náborář dnes musí být malý psycholog,“ sdílí HR kolegům Štefánia Špirková

Štefánia Špirková, Head of Human Resources, vede HR tým ve výrobní společnosti ALLTUB. Covid se jich nijak nedotkl, právě proto, že mají skvělý produkt. Čím konkrétně se společnost zaobírá, jak Štefánia vnímá stálé ne, vždy standardní formy náboru, za použití sociálních sítí, a jak by měl dle jejího názoru vypadat onboarding? Přinášíme to nejzásadnější z rozhovoru ze 4. epizody podcastu HeRoes Talk.

„Nebyla to škola nebo vědomosti, ale snaha pochopit byznys, lidi a jejich potřeby, stačí selský rozum“, říká HR manažerka, Tereza Kučerová

Tereza Kučerová působí jako HR manažerka sítě restaurací Ambiente. Zakotvila zde poté, co během své 12leté HR praxe prošla několika nekorporátními společnostmi, ale gastro si zkrátka zamilovala. V rozhovoru prozradila, co v jejich podání znamená deformalizace náborového procesu nebo odhalila novinku, se kterou v rámci digitalizace procesů a zefektivnění onboardingu právě přichází. Její poselství pro své kolegy a mnoho dalšího naleznete v podcastu HeRoes Talk.

„Vždy se mi vyplatilo začít nábor setkáním s hiring managerem,“ říká Recruitment Lead, Jakub Lisner

Jakub Lisner je významnou součástí HR a recruitmentu ve společnosti Vodafone. Už 5 let působí na pozici Recruitment Lead a se svým týmem zastřešuje interní HR. Má za sebou v oboru roky praxe, během kterých získal ucelený náhled, mnoho zkušeností a osvědčené postupy. V rozhovoru s ním přinášíme střípky všech jeho tipů a doporučení pro kolegy z obdobné sféry, více naleznete v druhé epizodě podcastu HeRoes Talk.

ANKETA mezi HR odborníky: Hlavní HR výzvy roku 2023

Výzvy v oboru personalistiky budou letos vycházet opět z let minulých. Koronavirová krize nebo například válka na Ukrajině ovlivňují postoje a očekávání zaměstnanců i případných kandidátů. Proto se HR specialisti, manažeři a další z oboru budou muset v letošním roce postavit čelem hned k několika výzvám. Jaké výzvy oslovení HR manažeři čekají?

Načítám další...