Nový dvouminutový spot Applu s názvem Flock neboli Hejno má zlehka připomínat scénu ze snímku Ptáci Alfréda Hitchcocka. Ptáci v reklamě představují sledovací kamery napadající lidi s cílem sledovat jejich data o prohlížení.
Novinky
Apple umí zpracovat reklamu, která se lidem zavrtá až pod kůži. A jinak tomu není ani tentokrát. Atraktivní na této reklamě je také fakt, že spot natočil český režisér Ivan Zachariáš. Reklama poukazuje na bezpečnost webového prohlížeče Safari a využívá k tomu Hitchcockovi ptáky.
Létající kamery
Spot je propracovaný do nejmenších detailů. V reklamě vidíme skupiny lidí, které jsou sledované všudypřítomnými létajícími kamerami. Přičemž každý pták je navíc stylizován dle svého prostředí. A tak ti žijící v blízkosti oceánu připomínají racky, zatímco v potemnělých garážích vládnou netopýři.
S postupující reklamou se hejno stále více rozrůstá a sledování je pořád více znepokojující. Děs končí až ve chvíli, kdy uživatelé iPhonů pro ochranu soukromí přesedlají na prohlížeč Safari. Kamery v ten moment ztrácí zájem a lidé mohou opět surfovat na internetu bez obav a dozoru.
Safari vás ochrání
Kampaní chce Apple především sdělit, že ve srovnání s ostatními prohlížeči, je soukromí v rukou uživatelů jedině se Safari. Apple totiž umožňuje bránit sledování napříč stránkami nebo se odhlásit ze sledování aplikací třetích stran.
O kampaňové video se postarala kreativní agentura TBWA/Media Arts Lab pod vedením českého režiséra televizních reklam Ivana Zachariáše. Ten je známý i díky seriálům HBO Europe, jako Pustina a Bez vědomí. Kromě Apple spolupracoval také na kampaních společností Nike, Volvo anebo Volkswagen.
Připravila: Petra Sauerová