CoolClub pro IT odborníky

AI Summit Amsterdam: 5 začínajících startupů s AI napříč průmyslovými odvětvími

02.03.2020

Na světovém summitu AI v Amsterodamu bylo možné si prohlédnout pět začínajících startupů, které byly zařazeny do užšího výběru před porotu. Čím revolučním startupy zaujaly a jak využívají umělou inteligenci?

 

Magazín

 

Umělá inteligence (AI) je v těchto dnech jen zřídka mimo hlavní zprávy, a to z velké části kvůli stálému proudu kontroverzí mnoha hlavních technologických hráčů. Software pro rozpoznávání obličeje stále více proniká do společnosti bez velkého respektování etiky nebo přesnosti. Srážky vozidel poznamenaly nedávné spuštění nové funkce Tesla's Smart Summon, která řidičům - teoreticky - umožňuje dálkově zavolat své vozidlo na parkoviště. Existuje silný důvod pro tvrzení, že umělá inteligence, alespoň v její současné podobě, je více umělá hloupost než cokoli jiného.

Nicméně AI je tu a zůstane tady. Stejně jako u každé transformační technologie může AI chvíli trvat, než si uvědomí svůj potenciál. Ale uprostřed současného AI boomu někteří začínající podnikatelé využívají AI a strojového učení k řešení skutečných problémů a zaplnění mezer napříč průmyslovými odvětvími. 

Na světovém summitu AI v Amsterodamu bylo možné si prohlédnout pět začínajících startupů, které byly zařazeny do užšího výběru, aby předložily své nabídky porotě, která bude obsahovat významné společnosti, jako jsou Oracle, Nvidia, IBM a Accenture.

 

Neuro Flash: předpovídání spotřebitelského sentimentu

Německý startup Neuro Flash tím, že spojuje velká data, zpracování přirozeného jazyka (NLP), strojové měření a neuropsychologii, tvrdí, že je schopen pomoci obchodníkům okamžitě zjistit, jaké věci spotřebitelé spojují se značkou, a vyhýbat se časově náročným skupinám a dotazníkům.

"Vyvinuli jsme stroj, který dokáže předpovídat, co si budete myslet - a myslím to doslova," prohlásil Dr. Jonathan T. Mall, generální ředitel Neuro Flash a spoluzakladatel. NLP pro analýzu sentimentu využívá stále větší počet společností, velkých i malých. Amenity Analytics v New Yorku nedávno získala 15 milionů dolarů za cloudovou platformu, která využívá NLP k detekci sentimentu, komentářů a prohlášení pro regulační podání a hovory. Velké společnosti, jako je Intel, také investují prostředky do analýzy NLP a analýzy sentimentu.

Platforma Neuro Flash slibuje, že při čtení určitého obsahu, jako jsou webové stránky, e-maily nebo příspěvky v sociálních médiích, inženýrství zpracuje myšlenky a sentimenty spotřebitelů. Společnost uvedla, že svůj systém vyškolila na řádcích veřejně dostupného digitálního obsahu ze zpravodajských médií, Wikipedie, sociálních médií, elektronických knih, hudby a dalších. „K vytvoření těchto asociačních sítí, které předpovídají explicitní a implicitní slovní asociace, používáme strojové učení a zpracování přirozeného jazyka,“ dodal Mall, neuropsycholog, který se stal datovým vědcem. 

 

 

Po instalaci rozšíření Neuro Flash FlashInsight AI Chrome mohou značky získat aktuální informace o tom, co si zákazníci myslí o své digitální komunikaci, a to zvýrazněním slovních frází, aby viděli hodnocení toho, jak se každý výběr řadí k sadě parametrů a pokrývá hodnoty značky, sentiment atd. Neuro Flash také umožňuje obchodníkům prozkoumat alternativní formulace, tvrzení nebo koncepty a zjistit, jak porovnávají a jaké reakce by vyvolaly, včetně jakýchkoli názorů nebo dokonce podvědomých asociací, která slova generují.

Například výrobce automobilů může chtít sladit nový slogan s hodnotami značky, které jsou „bezpečnost“, „rodina“ a „důvěra“. Společnost by pak mohla připojit možná hesla, aby zjistila, jaký druh sentimentu je spojen s každým z nich. Společnost Neuro Flash, která byla založena v roce 2015 v Hamburku, dosud nezískala žádné významné vnější financování, ačkoli za poslední čtyři roky prošla řadou akcelerátorů startupů, včetně Microsoft Accelerator Berlin, kde získala mentorství a 500 000 EUR (552 000 $). Neuro Flash již spolupracuje s řadou velkých klientů, včetně automobilového gigantu Volkswagen.

 

ProovStation: automatická kontrola vozidla

Francouzský startup ProovStation buduje automatickou projížďku, která podle něj poskytuje 360 ​​stupňové skenování vozidel za méně než tři sekundy - jde pouze o to, aby bylo možné provést prohlídku auta za zlomek času, který je v současné době potřebný. To by se mohlo ukázat jako užitečné pro jakoukoli společnost, která spravuje vozový park, od logistických společností až po prodejny aut, prodejce ojetých vozidel a dokonce i výrobce, kteří by mohli pomocí této technologie zkontrolovat nová vozidla z hlediska případného náhodného poškození.

Řada dobře financovaných startupů využívá podobné inteligentní počítačové vidění k detekci změn ve fyzických objektech. Například Cape Analytics je síťové strojové učení s leteckými snímky, které pojišťovnám pomáhá kontrolovat vlastnosti shora, zatímco ImpactVision používá AI k detekci nezralých nebo kontaminovaných potravin. Jednotky ProovStation, které jsou vyráběny v závodě ve Francii, slibují, že identifikují jakékoli poškození až do velikosti 1 mm, a zároveň generují automatický odhad nákladů na opravu škrábanců nebo vad. Společnost ProovStation od svého založení v roce 2018 zvýšila počáteční kapitál ve výši zhruba 1 milion USD a společnost uvedla, že v příštím roce plánuje rozmístit 10 stanic. 

"Nasadíme je u různých klientů, abychom otestovali co nejvíce případů použití, a začneme v Evropě již v prvním čtvrtletí roku 2020," uvedl finanční ředitel ProovStation Anton Komyza. Uvedením na trh vstupuje na potenciálně lukrativní trh - samotný průmysl autopůjčoven měl v roce 2016 odhadovanou částku 60 miliard dolarů, což je podle odhadů do roku 2022 nárůst na 125 miliard dolarů.

 

Remmedy: Pavlovianova kondice pro insomniaky

"Ve společnosti Remmedy se zaměřujeme na používání umělé inteligence k řešení nespavosti, bolesti a úzkosti," řekl generální ředitel a zakladatel Mark Lazarovich. Remmedy vyhovuje samotné definici prvotního uvedení do provozu - byla založena před rokem, dosud nemá na trhu žádné produkty a není příliš na cestě k veřejně prokazatelným prototypům. Pavlovianova kondice, někdy označovaná jako klasická kondicionace, je mechanismus, pomocí kterého lze zvíře nebo člověka trénovat opakovanými činnostmi, jejichž cílem je dosáhnout reflexní reakce. Ruský fyziolog Ivan Pavlov, který pracoval před více než stoletím, vyškolil psa, aby spojil zvuk zvonku s jídlem, což znamená, že pes nakonec slinil, kdykoli zvonek slyšel, bez ohledu na to, zda bylo přítomno nějaké jídlo.

Stejný princip lze použít i v jiných situacích - například při zlepšování návyků spánku. Zpočátku se Remmedy zaměřuje na běžný stav známý jako „situační nespavost“, který ovlivňuje lidi, když spí v neobvyklých situacích, jako jsou hotelové pokoje nebo směnní pracovníci, kteří pracují ve střídavých hodinách.

Po dobu sedmi dnů nosí uživatel na hrudi senzor, který detekuje variabilitu srdeční frekvence. Data, která lze použít ke zjištění vzorců vedoucích do okamžiku, kdy uživatel usne. Senzor odešle tato data proměnlivosti srdeční frekvence na firemní servery prostřednictvím uživatelského smartphonu a když je detekován klíčový spánkový vzor, ​​vydává se vůně z nočního difuzoru. "Difuzor vás vystavuje mlze specifického zápachu," řekl Lazarovich. "Je to proprietární vůně, která byla vyvinuta pro nás." A po sedmi nocích tohoto dění se stane podmínkou, abyste spojili tuto specifickou vůni se svým obvyklým způsobem usínání. Po týdnu - alespoň teoreticky - už uživatel nemusí nosit tělesný senzor. Místo toho dostávají malé vonné tyčinky, které připomínají balíček gumy, který se drží na polštáři. Každá hůlka je účinným zařízením pro dodávání vůně, která údajně vyvolává pocit ospalosti a umožňuje uživateli snadnější usnutí.

Remmedy sdělil, že očekává, že jeho první pracovní zařízení budou veřejně dostupná v příštích šesti měsících. I když je příliš brzy na posouzení věrohodnosti nebo účinnosti produktu Remmedy, zapadá to do širšího trendu technologie, který lidem pomáhá zlepšit jejich spánek - globální trh s pomocnými prostředky pro spaní byl v roce 2016 prohlášen jako průmysl v hodnotě 50 miliard USD a očekává se, že do roku 2022 vzroste na 80 miliard dolarů. Očekává se například, že se společnost Apple připojí k dlouhému seznamu technologických společností, které spustily sledování spánku, zatímco další startupy se zaměřují na více nových nápadů, jako jsou postele, které vás uspí.

V budoucnu je možné, že stejné metody kondicionování lze aplikovat na léčbu bolesti, aby se snížila závislost na drogách, a to tak, že se tělo trénuje tak, aby reagovalo na pachy podobným způsobem jako u opiátů. Toto by však vyžadovalo regulační schválení, protože by to bylo použito v lékařském prostředí.

 

Pixyle.ai: vizuální vyhledávání prodejců módy

Pixyle.ai je jednou z mnoha společností, které využívají počítačové vidění ke zlepšení vizuálního pohledu. Společnost Pixyle.ai, založená v Nizozemsku v roce 2018, která má pouhých 77 000 $ ve formě grantů, poskytuje API, které umožňuje jakékoli módní značce integrovat vyhledávání obrázků do jejich digitálních vlastností. Například uživatel mohl nahrát fotku šatů, které se mu líbí, a on-line prodejce by našel podobně vypadající předměty.

Základní technologie není nijak zvlášť nová. Pinterest se již řadu let opírá o vyhledávání založené na počítačovém vidění, zatímco objektiv Google Lens nabízí docela silnou demonstraci toho, jak se stroje učí vidět. A evropský módní maloobchodní gigant Asos nabízí vestavěné funkce vizuálního vyhledávání. Holandský startup se však chce odlišit tím, že se zaměří na vizuální vyhledávání maloobchodníků zaměřených na módu. Myšlenka je taková, že výkonné vizuální vyhledávání oblečení a doplňků, včetně šperků, šetří maloobchodníkovi prostředky, kteří by si jinak museli vytvořit vlastní inteligentní vizuální vyhledávání.

„Technologie AI je pouze tak dobrá jako data, na nichž je školena,“ uvedla zakladatelka a generální ředitelka Pixyle.ai Dr. Svetlana Kordumova. "Proto jsem se hodně zaměřila na vytvoření rozsáhlé databáze a znalostní základny pro módu." Kordumova uvedla, že společnost zpracovala zhruba 200 000 obrázků do 300 kategorií a vyškolila své systémy na atributy, jako jsou barvy a vzory. "Díky této technologii a datům, která jsme vytvořili, jsme nyní schopni detekovat i ty nejmenší objekty v obrazech - například náušnice."

 

EmitWise: monitorování uhlíkové stopy

"Opravdu si myslím, že tato planeta umírá," řekl spoluzakladatel EmitWise a generální ředitel Mauro Cozzo. Zemská klimatická krize byla opakujícím se tématem na celém hřišti Cozzy pro jeho začínající startup EmitWise, který se chystá pomáhat velkým podnikům sledovat, řídit, měřit a konečně snižovat jejich uhlíkovou stopu. "Snažíme se urychlit přechod na globální uhlíkově neutrální společnost tím, že poskytneme data, která je potřeba zjistit pro to, jak to udělat," řekl Cozzo.

Software společnosti EmitWise se integruje do různých systémů společnosti, včetně nástrojů pro plánování podnikových zdrojů (ERP), a kromě veřejně dostupných informací využívá data z obchodních dokumentů, jako jsou nákupní listy. Poté pomocí strojového učení agreguje a analyzuje tato data s cílem průběžně auditovat uhlíkovou stopu vnitřních operací společnosti a celého jejího dodavatelského řetězce.Cílem této platformy je pomoci společnostem dodržovat emisní politiky a také jim poskytnout něco, co vylepší image jejich značky, vzhledem k tomu, že změna klimatu se stává celosvětovým klíčovým zájmem spotřebitelů a společností.

Cozzo založil EmitWise právě před několika měsíci a řekl, že začínající společnost v současné době pracuje na pilotech se dvěma velkými podniky. Zatímco hrozící klimatická katastrofa vyvolává velké obavy, zůstává hluboko zakořeněné přesvědčení, že řešení problému bude pravděpodobně nutné zakotvit v ziskovosti. "Vypadá to, že bychom mohli začít podnikat jiným způsobem - udržitelnost by mohla začít být zisková," řekl Cozzo. 

Řešení problémů

Existuje bezpočet dalších AI startupů. Nedávné údaje od National Venture Capital Association skutečně ukázaly, že 965 amerických společností spojených s umělou inteligencí získalo za prvních devět měsíců roku 13 miliard USD ve financování rizikového kapitálu ve srovnání s 16,8 miliardami dolarů, které byly za celý loňský rok vloženy do 1 281 společností.

Neuro Flash nabízí nástroje, které pomáhají obchodníkům porozumět sentimentu spotřebitelů bez procesu náročných na zdroje zaměřeného na provádění cílových skupin. ProovStation se snaží pomáhat automobilovým společnostem identifikovat poškození vozidla během několika sekund, nikoli minut. Remmedy chce lidem pomoci spát. Cílem Pixyle.ai je pomáhat velkým módním společnostem držet krok s pokrokem v technologiích vizuálního vyhledávání, aniž by bylo nutné tuto technologii budovat od nuly a EmitWise se chystá povzbudit velké společnosti, aby byly aktivnější při snižování emisí uhlíku. Společně slouží jako připomínka toho, že aplikace AI musí nabídnout společnostem skutečnou hodnotu.

 

 

Připravil: Radek Svoboda