CoolClub pro IT odborníky

Na LinkedIn se každou sekundu připojí 2 noví uživatelé, jak zde zvýšit povědomí o vaší firmě? Tipy a triky pro recruitery

28.03.2023

LinkedIn je jednou z největších profesních sítí na světě. Každou sekundu se na ní připojí 2 noví uživatelé, což představuje 617 500 nových členů měsíčně. To dává recruiterům zajisté příležitost oslovit až stovky talentovaných kandidátů, jak tam tedy uspět?

 

HRstack

 

V dnešní době se kariérní portály plné inzerátů stávají spíše retro náborovým nástrojem, zatímco sociální sítě, včetně LinkedIn si své místo v oboru HR prosazují tvrdě. Je proto dobré s LinkedInem právě takto zacházet.

Ze všeho nejdřív tento skvělý nástroj využijte pro podporu Employer Brandu. Jako první vytvořte účet firmy, který bude obsahovat informace o vaší společnosti, například o její historii, produktech, službách, ale také o lidech, kteří v ní pracují. Tímto způsobem budete mít pro potenciální zájemce o pracovní pozici lepší prezentaci.

Nestačí mít zkrátka vyplněnou pouze kolonku se zaměstnavatelem, potřebujete v uživatelích vzbudit pozornost a zvědavost o vaší firmě. Jak je ale přimět k tomu, aby se zajímali o to, co vaše společnost dělá?

 

 

Vybudujte publikum

Cesta k úspěchu vede přes budování publika, které bude reagovat na vaše příspěvky. Je proto třeba navazovat spojení s lidmi, o kterých víte, že se o vaše posty budou zajímat. Pracujete-li například v IT odvětví, přidávejte do své sítě IT specialisty, IT podporu, programátory apod.

Pravděpodobnost jakékoli interakce, ať už počtu lajků, komentářů či sdílení, tak raketově poroste, stejně jako dosah vašeho příspěvku. Součástí platformy jsou pak i propagační kampaně, které lze na LinkedIn vytvořit, a skrze ně potom také cílit váš obsah na specifickou cílovou skupinu. Jedině tak získáte pozornost potenciálních zájemců o pracovní pozici.

Jste nyní v bodě, kdy jste si vybudovali síť kontaktů, které by potenciálně mohl zajímat váš obsah? Nyní se pusťte do plánování strategie a samotné tvorby příspěvků. Vytvořte takový obsah, který potenciálním zájemcům ukáže, jaké výhody vy, jako zaměstnavatel, nabízíte a jaká ve vaší společnosti panuje pracovní atmosféra a kultura.

Kromě toho, můžete vytvářet příspěvky, které se zaměří na různá témata, která souvisí s vaším odvětvím. Ačkoliv si mnoho recruiterů s touto částí láme hlavu, není pro to důvod, existuje nepřeberné množství témat a nápadů.

 

Tipy na LinkedIn obsah

  • Osobní příběhy z firmy (zážitky, o které se chcete podělit s ostatními)
  • Firemní úspěchy (ocenění v soutěži, certifikace)
  • Firemní novinky (co se u vás děje nového)
  • Firemní akce (teambuildingy, neformální události)
  • Firemní kultura (hodnoty, benefity, přístup)
  • Nové pracovní příležitosti (pracovní inzeráty)
  • Firemní posty (např. přesdílení článků a dalšího contentu z firemního LinkedInu)

 

 

Je dobré myslet na to, že publikum bude reagovat na vaše osobní příspěvky spíše, než na oficiální příspěvky společnosti. Proto pokud se rozhodnete sdílet některý z firemních postů, nezapomeňte ho přesdílet s vlastním názorem.

I na takový detail můžete další uživatele pobídnout k reakce nebo diskuzi. Zároveň neopomínejte zahrnout ve svém popisku k příspěvku otázku, jako například „Jaký na to máte názor vy?“, „Máte podobnou zkušenost?“ nebo „Čemu dáváte přednost?“.

Po vší této práci a snaze bude vaší odměnou jakákoli reakce ze strany publika nebo chcete-li, vaší komunity. Pokud si ale zároveň někdo dá práci a rozhodne se odpovědět na váš příspěvek, neváhejte a odepište. Někdy stačí pouhé „díky za reakci“, jindy je v pořádku, když odpověď doplníte či rozšíříte myšlenku uživatele, který to okomentoval.

 

Zpětná reakce je důležitá

Svou zpětnou reakcí dávat najevo, že si ceníte veškerých podnětů a názorů. Navíc tyto diskuze slouží také jako zdroj inspirace pro další uživatele. Na druhou stranu si dejte pozor na nenávistné komentáře či nekonstruktivní kritiku, zpravidla na ní totiž pro změnu nemá smysl odpovídat.

Jakmile je zřejmé už od začátku nějaké vyhrožování, urážení nebo vulgarity, nemá vůbec žádný smysl, pouštět se do větších diskuzí. Zde jde zkrátka pravidlo slušnosti stranou.

Na závěr je třeba uvést, že algoritmy pracují i na LinkedInu. Pokud jste si při ranní kontrole této platformy někdy všimli, že v horní části se vyskytují příspěvky od uživatelů, nikoliv od firem, je to proto, že LinkedIn upřednostňuje profily jednotlivců před stránkami společností.

Nenechte se tím ale odradit, naopak, využijte to ke svému prospěchu a pro podporu firemní image. Publikujte a sdílejte příspěvky z vlastního profilu.

Využíváním výše uvedených tipů můžete na platformě LinkedIn účinně zvýšit povědomí o značce, získat pozornost talentovaných kandidátů, zvýšit zájem o nabízené pracovní příležitosti a vůbec, sklízet ovoce i ve formě nových spojení nebo vícero reakcí na vaše příspěvky.

 

 

Připravila: Petra Sauerová