CoolClub pro IT odborníky

Společenská odpovědnost očima CoolPeople Technology

29.01.2024

Společenská odpovědnost je dobrovolný závazek organizace zohledňovat při rozhodování a v každodenních činnostech potřeby svých klientů, zaměstnanců, i životního prostředí. Pro CoolPeople Technology je tato ohleduplnost důležitou součástí.

 

CoolNovinky

 

Společenská odpovědnost (angl. CSR – Corporate Social Responsibility) představuje závazek integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních interakcí. To se následně propisuje do činností širokého spektra aspektů – ekonomického, sociálního i environmentálního.

Pro společnost CoolPeople Technology je důležitý fokus nejen na technologický pokrok a inovace, ale také na společenskou odpovědnost. Ví, že business je potřeba vést nejen efektivně a konkurenceschopně, ale také ohleduplně vůči světu a společnosti, v níž působí. Aktivně se tedy zabývá dopady svého působení v oblasti sociální, ekonomické a environmentální.

 

 

Hodnoty a filantropie

CoolPeople Technology přistupuje ke každé jednotlivé oblasti CSR maximálně pečlivě. V oblasti sociální podporuje a zohledňuje potřeby svých zaměstnanců, klientů, spolupracovníků, vyžaduje dodržování nastavených společenských pravidel a hodnot, a prosazuje otevřenou komunikaci. V neposlední řadě se věnuje filantropii, kdy pravidelně podporuje charitativní projekty.

 

Transparentnost a Benchmark

V ekonomické oblasti CoolPeople Technology dodržuje transparentnost finančních transakcí, fair play a prosazuje férové ohodnocení IT kontraktorů. Na základě toho zveřejnila Benchmark, díky němuž si může IT odborník okamžitě ověřit svou aktuální cenu na trhu IT kapacit.

 

Šetrně k přírodě

Velmi zásadní je pro CoolPeople Technology také životní prostředí. V loňském roce na základě svých eko činností získala mezinárodní certifikáty ESG a ISO 27001. Certifikát ESG deklaruje je společnost řízena šetrným způsobem obchodování a udržitelným rozvojem. Certifikátu ISO 27001 potvrzuje zajištění bezpečnosti klíčových informačních aktiv, tedy že skutečně dodržuje ten nejvyšší standard informační bezpečnosti, osob, postupů i IT systémů.

 

 

Zeleně v CoolPeople Technology

Šetrný přístup k přírodě začíná a končí u dennodenních činností zaměstnanců a spolupracovníků společnosti. „Jedním z hlavních kroků, kterým jde CoolPeople vstříc enviromentální odpovědnosti, je postupný přechod na elektroautomobily,“ říká zakladatel společnosti Milan Čálek. „Postupně pracujeme na výměně aut se spalovacími motory za hybridní a následně plně elektrická auta, která minimalizují emise škodlivých látek a přispívají k ochraně životního prostředí.“

Paralelně s tím společnost intenzivně pracuje na eliminaci veškeré papírové komunikace a implementaci moderních online nástrojů. „Máme CoolPeople Club, který je naší hlavní komunikační platformou s tisícovkami kontraktorů na projektech našich klientů. Přes svůj účet na CoolPeople Club si náš kontraktor rychle a jednodušše vyřídí vše potřebné. Naplno jsme rovněž přešli na platformu DocuSign, elektronické zpracování a podepisování všech dokumentů “.

 

 

Filantropická činnost

Součástí filozofie CoolPeople Technology je také filantropie. Od začátku svého působení směřuje pravidelně finanční, ale i nefinanční pomoc vybraným charitativním projektům.

„Jsou to přitom nejenom jednorázové finanční pomoci různým fondům nebo nějakým aktuálním projektům, se kterými jako s inspirací často přijdou naši zaměstnanci, ale je to i větší pravidelný finanční dar, který rozdělujeme vždy v období Vánoc. A kromě toho také různá dílčí pomoc ve formě darování krve, charitativního běhu nebo třeba fotbalového zápasu," doplňuje Milan Čálek a vrhá se do popisu tradice netradičního vánočního obdarovávání klientů.

„Rozhodli jsme se nerozdávat čokolády, klobásy a vína, kterých je na konci roku v každé manažerské skříňce dost, místo toho věnujeme našim klientům smysluplnější dárek. Jménem každého jednoho klienta věnujeme finanční částku těm, kteří jsou potřební a v životě neměli tolik štěstí jako my.“

 

 

Vánoční dárky srdcem a ekologicky

A reakce klientů jsou plné nadšení, často s dojímavými vzkazy. "Klienti našim obchodníkům píší častokrát, že je to ten nejhezčí dárek, který dostali, nebo že tento nápad s nadšením navrhnou i u nich ve firmě, protože pocit, že někomu pomohli, se žádnému hmotému dárku nevyrovná," popisuje Čálek.

A jak takový dárek vlastně vypadá? Všem klientům přijde jako dárek darovací certifikát a od obdarované organizace poděkování. To vše elektronickou formou s videem, což opět zapadá do CoolPeople přesahu do enviromentální sféry. "Odpadá nejen obalový materiál typu dárkové tašky a balicí papíry, ale šetří se i jízdy autem, kdy rozvážení dárků po klientech, kteří v adventní dobu často nejsou téměř ani k zastižení," doplňuje Čálek.

„Tímto způsobem jsme pomohli několika velmi potřebným organizacím. Jsou mezi nimi například Klub svobodných matek nebo slovenská nezisková organizace Plamienok, která mě osobně velmi utkvěla v paměti, protože poskytuje domácí paliativní léčbu vážně a nevyléčitelně nemocným dětem. O těchto Vánocích jsme na Slovensku pomohli organizaci Deťom s rakovinou a v Česku Domu Tří Přání, který pomáhá dětem a rodinám v náročné životní situaci,“ dodává Čálek. 

 

 

Tyto finanční dary se dnes již pohybují v celkových řádech jednotek milionů korun, což je objem prostředků, který reálně pomáhá tam, kde je potřeba. "Projekty vybíráme pečlivě a podle aktuální potřeby společnosti," komentuje výběr projektů Alena Čálková, PR manažerka společnosti.

"O smysluplnosti proběhlých projektů není třeba diskutovat, všechna témata mají stejný cíl - utišit, ideálně zahladit bolest, která v rodinách vznikla. Například Dům Tří přání jsme s vděčností podpořili proto, že kromě jiného pomáhá stabilizovat absolutně nedostatečnou psychologickou a psychiatrickou péči pro děti a mladé dospělé. Není totiž větší bolesti, než když vám jako rodiči lékař oznámí: 'Vaše dítě je vážně nemocné. Bohužel jej nemá kdo a kde léčit.'," komentuje Čálková. 

 

Ne povinnost, ale příležitost

„Společenská odpovědnost pro CoolPeople Technology není povinností, ale spíše příležitostí přispět k lepšímu a udržitelnějšímu světu. U nás věříme, že je správné a potřebné budovat trvale udržitelnou budoucnost. A mít ohled jak na naši společnost, tak i na životní prostředí, a všechny zainteresované strany,“ uzavírá Čálek.

 

 

Připravila: Petra Sauerová, Alena Čálková
Foto: CoolPeople; Facebook